MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Marznące paliwo, jakies rady? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46333 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | apartyda26 [ ndz sty 24, 2010 3:34 pm ] |
Tytuł: | Marznące paliwo, jakies rady? |
dzis z rana było -20 odpaliła spoko tyle ze po 20 min jazdy zamarzła ropa. co dolac ?? mozna np. bezołowiówy 95 ?? jesli tak to ile, ktos mi kiedys mowil ze wlał 1/3 benzyny a reszta ropa, chyba troszke za bogato nie ? |
Autor: | LiveLetDie [ ndz sty 24, 2010 3:41 pm ] |
Tytuł: | |
Ja dolewałem denaturat. Dosłownie duży naparstek na 10 litrów. Stosunek 1:2 95 do ON wydaje mi się mocno za duży. Niby te silniki jeżdżą na wszystkim ale bez przesady. |
Autor: | wsk125ccm [ ndz sty 24, 2010 3:43 pm ] |
Tytuł: | |
Jak zamarzło w przewodach to raczej żadne dolewanie specyfików nie pomoże. Najlepiej wstawić auto do ciepłego garażu, aż się rozmrozi i dopiero dolewać uszlachetniaczy do paliwa. Ale z drugiej strony dziwne, że zamarzło podczas jazdy. To na pewno paliwo? |
Autor: | apartyda26 [ ndz sty 24, 2010 4:16 pm ] |
Tytuł: | |
hmmm beka stanela, otworzyłem maske i chciałem podpompowac pompka reczna , odkreciłem korek pompy i jak chcialem podniesc do gory to tak jak by hmmm odciagnac zatkana strzykawke, nakretke ciagneło w dół, wiec pewnie gdzies na przewodach przymarzło ... chyba. |
Autor: | chelium [ ndz sty 24, 2010 4:21 pm ] |
Tytuł: | |
Co do proporcji benzyny do ON, to silnik beczki zniesie nawet 3:7. W 124 testowałem 1:8 i działało nieźle. Denaturat jest dobry jeśli chodzi o usuwanie wody z paliwa. Benzyna rozpuszcza parafinę i uniemożliwia jej wytrącanie się, tyle że jeśli już stoi w przewodach paliwowych no to jedyną radą jest ciepły garaż lub odwilż no i przepływ "zdrowej, wzbogaconej, życiodajnej substancji" przez układ zasilania (często połączony z wymianą filtrów). Tzw. uszlachetniacze zadziałają jedynie gdy wleje się je do "niezamarzniętego" paliwa. Najczęściej właśnie parafina unieruchamia silnik podczas jazdy, tuż po porannym wyruszeniu z domu. Wydaje się, że jest cacy, no bo przecież chodzi, a tu figa i samochód staje. Po prostu nagromadzona w układzie osadza się na filtrach paliwa kompletnie je zatykając. Przerabiałem temat w S124, choć jakoś udało mi się dotoczyć do domu, a dalszą podróż kontynuować komunikacją miejską... Niestety. Tak mi się wydaje, że w gwiazdach nadmiar ON, który dopływa do pompy, wraca do baku przy okazji trochę się rozgrzewając, co pozwala uniknąć niemiłych przygód w drodze o ile trochę się zagrzeje samochód przed wyjazdem. W ostateczności to garnek wrzątku na silnik i przewody paliwowe, choć znam to tylko z beczkowych historii teścia. Ja bym się na coś takiego nie odważył, no chyba że gdzieś w trasie i w awaryjnej sytuacji. |
Autor: | Szpakooo [ ndz sty 24, 2010 5:30 pm ] |
Tytuł: | |
Potwierdzam. Benzynka daje rade ale przed zamarznieciem. Jesli juz zamarzlo mozna sprobowac wymienic filtr paliwa uprzednio dolewajac do ON Pb. Jesli nie pomoze pozostaje raczej cieply garaz ewentualnie odwilz. Pozdrawiam |
Autor: | ROBHEN [ ndz sty 24, 2010 6:56 pm ] |
Tytuł: | |
Witam ja mam prosty sposób by wiedzieć czy paliwo które mam w baku "zamarzło" czy nie. Tankując paliwo na stacji wlewam je też do przezroczystej 2 litrowej plastikowej butelki. Odstawiając auto w mrozy na noc kładę tą butelkę na ziemi obok auta (można też włożyć do komory silnikowej). Rano przed odpaleniem silnika biorę tą butelkę i sprawdzam jak wygląda w niej paliwo czy np. nie "zamarzło", zgęstniało, czy nie wytrąciła się parafina. I wtedy dokładnie wiem co w danym momencie mam w baku i czy jest sens zapalać auto. Oczywiście jeśli w czasie tankowania dodajemy jakiś "polepszaczy" to do "próbki" należy je dodać w takiej samej proporcji. |
Autor: | apartyda26 [ pn sty 25, 2010 7:48 am ] |
Tytuł: | |
nie no stary przecieze nie bede chlapał ropa po butelkach plastikowych, jeszcze sie ubrudze wole zerknac na filtr paliwa - ten plastikowy ... a dzis za oknem - 23 brrr |
Autor: | Kierowca bombowca [ pn sty 25, 2010 9:22 am ] |
Tytuł: | |
Ja do beczki lałem dyspersant, który się stosuje w samochodach ciężarowych. Zapobiega on wytrącaniu się parafiny i usuwa wodę. Benzyna załatwia sprawę w podobny sposób, a jeśli dobrze pamiętam to w książce Etzholda (czy jakoś tak) przy takich mrozach (-30) można lać 50/50. Cytuj: jeszcze sie ubrudze
Rozwalił mnie ten tekst ![]() |
Autor: | apartyda26 [ pn sty 25, 2010 5:44 pm ] |
Tytuł: | |
... wymienialem kiedys zbiornik paliwa uwaliłem sie ropa po pachy, niewiem czy wiesz ale te cholerstwo (rope ) strasznie ciezko odmyc, wiec odpuszczam se zabawy z butelka. moja odpaliła dzis z pierwszego w garazu -20st.C (blaszak nieocieplony). |
Autor: | ROBHEN [ pn sty 25, 2010 6:14 pm ] |
Tytuł: | |
apartyda26 pisze: niewiem czy wiesz ale te cholerstwo (rope ) strasznie ciezko odmyc
Wiem doskonale, nieraz mą skórę nią "skalałem" ![]() ![]() |
Autor: | hecto [ pn sty 25, 2010 6:38 pm ] |
Tytuł: | |
LiveLetDie pisze: Ja dolewałem denaturat. Dosłownie duży naparstek na 10 litrów.
Stosunek 1:2 95 do ON wydaje mi się mocno za duży. Niby te silniki jeżdżą na wszystkim ale bez przesady. Mercedes-Benz 300D Owners Manual 77rok cytuje: "0 C to -10 C diesel fuel 70% / kerosene 30% below -10 C diesel fuel 50% / kerosene 50% " kerosene - to olejek parafinowy lub paliwo lotnicze osobiście polecam srodek o nazwie skyyd buteleczka za 40 zł stacza na około 30 tankowań ![]() |
Autor: | Bizonix [ pn sty 25, 2010 10:46 pm ] |
Tytuł: | Fragmet z ksiazki Etzold'a |
Co tu wiele pisać czarne na białym http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... dazima.jpg ![]() |
Autor: | Nilovitz [ pn sty 25, 2010 11:27 pm ] |
Tytuł: | |
na 6o litrow ON, nawet 5 litrow benzyny, do tego 0,5l denaturatu |
Autor: | Uli [ pn sty 25, 2010 11:28 pm ] |
Tytuł: | |
Warto pamiętać, że na większości lepszych stacji tankujemy olej napędowy zimowy, także nie powinno być problemów. Ja zatankowałem sobie ostatnio strasznego badziewia i już mam galaretkę w baku. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |