MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
2.0 benz.Korek spustowy płynu z bloku pilne ! https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46339 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | B-u-l-i [ ndz sty 24, 2010 6:09 pm ] |
Tytuł: | 2.0 benz.Korek spustowy płynu z bloku pilne ! |
Witam coś mi się zdaje że mój płyn może czasem okazać się za słaby na dzisiejsze mrozy - 23 , więc pisze do kolegów co by mnie szybko uświadomili ![]() |
Autor: | ROBHEN [ ndz sty 24, 2010 6:36 pm ] |
Tytuł: | |
Witam korek jest w bloku po prawej stronie. Ale z doświadczenia wiem że wystarczy spuścić płyn z chłodnicy a najlepiej zdjąć objemkę na dolnym wężu do chłodnicy i go zsunąć. Wyleci wtedy ok. 80% płynu z układu. na kilkanaście sekund można wtedy załączyć silnik i pompa wody jeszcze trochę płynu "wypluje". Ta resztka która zostanie w bloku spustoszenia nie zrobi. z resztą nawet gdyby odkręcić korek w bloku to i tak nie spłynie cała ciecz która jest jeszcze przecież w nagrzewnicy. |
Autor: | Gajowy [ ndz sty 24, 2010 10:37 pm ] |
Tytuł: | Re: 2.0 benz.Korek spustowy płynu z bloku pilne ! |
B-u-l-i pisze: Witam coś mi się zdaje że mój płyn może czasem okazać się za słaby na dzisiejsze mrozy - 23 , więc pisze do kolegów co by mnie szybko uświadomili
![]() Więc dla świętego spokoju budzik co trzy godziny nastawiony , auto odpalone zagrzane i znowu można spać trzy godziny. Byle do wiosny ![]() |
Autor: | optymizer [ pn sty 25, 2010 2:32 am ] |
Tytuł: | |
ROBHEN pisze: jest jeszcze przecież w nagrzewnicy.
przy wymianie lub spuszczaniu płynu otwieramy nagrzewnice na maksa, czyli po prostu ustawiamy w kabinie maksymalne ogrzewanie (lub pod maska sobie przesuwamy linki sterujące otwarciem nagrzewnicy:P ) efekt w każdym razie ma być taki jakbyśmy chcieli mieć maksymalne ogrzewanie kabiny i dzięki temu płyn wylatuje także z nagrzewnicy, korek spustowy z silnika znajdziesz po prawej nad rozrusznikiem (klucz 19) nie wystarczy zlać płynu z chłodnicy bo termostat i tak trzyma płyn w silniku, wiec niezależnie czego byś nie odkręcił przy chłodnicy to i tak płyn z silnika zostanie w bloku ![]() |
Autor: | ROBHEN [ pn sty 25, 2010 2:54 am ] |
Tytuł: | |
Przekręcając ogrzewanie na maksa nie ma nic wspólnego z całkowitym spuszczeniem znajdującego się w nagrzewnicy płynu bo wejście i wyjście przez ścianę grodziową przewodów z cieczą znajduje się wyżej niż sama nagrzewnica we wnętrzu kabiny. Dowód: Po spuszczeniu płynów przez chłodnicę i otwór spustowy w bloku jeśli odłączymy przewód wodny wychodzący z silnika i idący w kierunku nagrzewnicy i silnie w niego dmuchniemy okaże się że wyleci jeszcze sporo cieczy która tam się znajdowała. |
Autor: | B-u-l-i [ pn sty 25, 2010 8:53 am ] |
Tytuł: | |
Witam zagrzałem auto zlałem troche płynu dolałem litr koncentratu poczekałem do otwarcia termostatu a następnie spuściłem płyn z chłodnicy bo do śruby w bloku niestety się nie dokopałem. Tą nowo powstałą mieszankę płynu zostawiłem na zewnątrz (było -24) i płyn dalej został płynem a nie galaretą, więc myślę że ogarnołem sprawę. Dzięki za rady chłopaki ![]() |
Autor: | THC [ pn sty 25, 2010 12:29 pm ] |
Tytuł: | |
Buli co za profan z Ciebie:) Należało jechać do aso, wyssać maszyną, i zalać nowym oryginalnym za kilka stów litr. ![]() A kolega takie mieszanki stosuje, skandal ![]() ![]() ![]() |
Autor: | B-u-l-i [ pn sty 25, 2010 12:48 pm ] |
Tytuł: | |
mieszanka wybuchowa ;D ale wiesz jakby to nie była niedziela popołudniu to napewno bym tak zrobił ![]() p.s ogólnie fura okejas ![]() |
Autor: | kumbasy [ pn sty 25, 2010 2:53 pm ] |
Tytuł: | |
ROBHEN pisze: Ale z doświadczenia wiem że wystarczy spuścić płyn z chłodnicy (...) na kilkanaście sekund można wtedy załączyć silnik i pompa wody jeszcze trochę płynu "wypluje".
No Stary, nie wiem gdzie zdobywałeś doświadczenie, mam nadzieję, że tylko na swoich wozach... Pompa "wypluje" tylko to co ma do osi wirnika- reszta poniżej osi pozostaje w bloku. I właśnie po to konstruktorzy wymyślili korek spustowy z bloku i z chłodnicy- w najniższych ich punktach, żeby nie uruchamiać silnika bez płynu, nie "wypluwać" płynu pompą i podobnych podwórkowych sztuczek. A to co koledzy wcześniej wspomnieli o otwarciu zaworów nagrzewnicy na max jest po to aby poprawnie odpowietrzyć układ. Pozdrawiam. |
Autor: | ROBHEN [ pn sty 25, 2010 3:59 pm ] |
Tytuł: | |
kumbasy pisze: No Stary, nie wiem gdzie zdobywałeś doświadczenie, mam nadzieję, że tylko na swoich wozach...
No właśnie tak i dzięki temu znam kilka podobnych "podwórkowych sztuczek". Które zdają egzamin jeśli trzeba coś zrobić na szybko przy 20 stopniowym mrozie. A o taką radę "B-u-l-i" prosił. Jeśli mieli byśmy być jednak w zgodzie z wszelkimi "procedurami naprawczymi" to jedyną prawidłową odpowiedzią jaka mogła by w tym momencie paść było by skierowanie "B-u-l-i"-ego do specjalistycznego warsztatu (najlepiej ASO) gdzie właściwym urządzeniem wyssano by cały płyn potem przepłukano cały układ następnie osuszono go i zalano nowym firmowym płynem. Ale czy o taką radę "B-u-l-i"-emu chodziło, nie sądzę. Przecież forum te nie jest portalem reklamowym ASO ale między innymi miejscem gdzie można się w razie nagłej potrzeby dowiedzieć jak szybko można coś naprawić nie wydając przy tym majątku właśnie przy pomocy takich "Podwórkowych sztuczek" z których zapewne i kolega "kumbasy" nieraz korzysta. |
Autor: | marcin280e [ pn sty 25, 2010 4:45 pm ] |
Tytuł: | |
ROBHEN pisze: następnie osuszono go i zalano nowym
No z pewnoscią by osuszono bo to jest dość wazne. A wracając do sedna sprawy aby spuscic cały płyn wystarczy odkręcic korki chłodnicy i bloku i nie martwic sie o nagrzewnicę-ta resztka ktora zostanie nie ma znaczenia. |
Autor: | optymizer [ wt sty 26, 2010 3:23 am ] |
Tytuł: | |
marcin280e pisze: nagrzewnicę-ta resztka ktora zostanie nie ma znaczenia.
jasne ze nie ma znaczenia, jednak chciałem być dokładny ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |