MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Mercedes 123 swiece
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46458
Strona 1 z 2

Autor:  kala2191 [ czw sty 28, 2010 5:54 pm ]
Tytuł:  Mercedes 123 swiece

wymieniłem wszystkie świece żarowe i ostatnia nie grzeje ale zauważyłem ze mierząc miernikiem podczas grzania świec napięcie na każdej świecy okazało się że za każdą kolejna jest drastyczny spadek napięcia to znaczy na pierwszej jest 8V na następnej 3V na następnej 1V a na ostatniej jakieś 0,2V i jeszcze te pierwsze dwie spirale się nagrzewają a ta ostatnia nie dlaczego tak jest może wy też coś takiego mieliście (świece są łączone taka spirala i na nie jeszcze jest taka porcelanka i dopiero jest skręcane nakrętką jest to mercedes 123 2.2D)

Autor:  ROBHEN [ czw sty 28, 2010 6:08 pm ]
Tytuł: 

Witam są to zapewne świece "wolnogrzejne" zwane też "agrafkami" a świece te łączone są szeregowo i taki spadek napięcia mierzony na każdej kolejnej świecy jest w tym przypadku czymś zupełnie normalnym. Inaczej mówiąc w tym przypadku tak ma być.

Autor:  kala2191 [ czw sty 28, 2010 7:15 pm ]
Tytuł: 

tak są to świece wolno grzewczy z tym takim zawiniętym drucikiem no dobrze ale czemu nie dogrzewa w ogóle mi ostatniej świecy przecież ona tez musi się nagrzać

Autor:  ROBHEN [ czw sty 28, 2010 7:23 pm ]
Tytuł: 

A skąd kolega wie że nie "dogrzewa". żeby być tego pewien "na własne oczy" musiał by kolega wykręcić je wszystkie położyć na jakiejś blasze lub innym nie palnym podłożu połączyć je dokładnie tak jak są połączone "na silniku" oraz do jednego końca podłączyć plus a do drugiego minus z akumulatora na okres kilkunastu sekund. Wtedy będzie widać czy wszystkie "agrafki" się nagrzewają czy nie.

Autor:  kala2191 [ czw sty 28, 2010 8:08 pm ]
Tytuł: 

tak tylko ze tam te wszystkie trzy świece są połączone takimi spiralami one również się nagrzewają tak jak świece i oto chodzi właśnie ze ta ostatnia spirala się nie nagrzewa i jeszcze wykręciłem wszystkie świece i było widać ze te pierwsze trzy się nagrzewały bo były okopcone a ta ostatnia czysta jak łza i mokra od ropy

Autor:  ROBHEN [ czw sty 28, 2010 8:16 pm ]
Tytuł: 

To niech kolega przeprowadzi taki "eksperyment" jak opisałem powyżej. Wtedy będziemy wiedzieli jak to naprawdę wygląda (roboty na 15 minut i bedzie wszystko jasne). Te świece są połączone szeregowo więc jeśli jakaś jest spalona to nie ma "połączonego obwodu" i nie grzeje żadna.

Autor:  kala2191 [ czw sty 28, 2010 8:29 pm ]
Tytuł: 

dobra jutro to sprawdzę bo teraz to już za zimno :( bo wszystkie świece są nowe ale czasami morze i któraś się przepaliła

Autor:  remi [ pt sty 29, 2010 1:07 pm ]
Tytuł: 

wykręć wszystkie świece - połącz je drutami oporowymi tak jak w silniku i podłącz do aku aby sprawdzić czy wszystkie agrafki grzeją.
Jak rozumiem to grzeją sie druty oporowe pomiędzy 4-3 cylindrem oraz 3-2 natomiast pomiedzy 2-1 nie.
W takim przypadku podejrzana jest świeca na 1 cylindrze.
gdyby była przepalona to raczej żadna by nie grzała - przerwa w obwodzie.
chyba że jest uszkodzona i ma przebicie do obudowy (masy),
sprawdź połączenie na pierwszej świecy - czy jest tam założona porcelanka??? pomiędzy drutem oporowym a linką(przewodem) dokręconym do bloku.
jest tak, że albo prąd płynie z pominięciem 1 świecy ( jak pisałeś ona nie grzeje) - do masy lub 1 świeca ma przebicie i dlatego nie grzeje
jedna i druga opcja jest niedobra - może spowodować przepalenie pozostałych 3 świeczek.
Tak wiec postaraj sie usunąć usterkę przed odpalaniem auta
pozdro

Autor:  kala2191 [ pt sty 29, 2010 1:25 pm ]
Tytuł: 

ty odwrotnie liczysz świece niż ja bo ja liczę pierwsza świece od podszybia a mi nie grzeje ostatnia czyli pierwsza od przody i pomiędzy 4 a 3 cylindrem nie grzeje się spirala czyli ta od przody (od świateł) a przebicia na masę nie ma żadna świeca

Autor:  remi [ pt sty 29, 2010 1:38 pm ]
Tytuł: 

najczęściej jest tak że cylnder pierwszy jest ten najbliżej chłodnicy ;)
i taki opis zastosowałem.
podłączenie świec według mnie powinien wygladać tak:
- 1 cylinder/ świeca - przewód do masy/bloku silnika a za porcelanka - drut oporowy do 2 cylindra;
- 2 cylinder - drut oporowy z 1 świecy / porcelanka / drut oporowy do 3 świecy;
- 3 cylinder - drut oporowy z 2 świecy / porcelanka / drut oporowy do 4 świecy;
- 4 cylinder - drut oporowy z 3 świecy / porcelanka / przewód od przekaźnika;

niestety z twojego opisu nie kumam która świeca i drut oporowy
niegrzeją

pozdro

Autor:  kala2191 [ pt sty 29, 2010 5:14 pm ]
Tytuł: 

dobra to teraz powiem ci po twojemu ze pomiędzy 1 a 2 cylindrem drut oporowy się nie nagrzewa i sprawdzając woltomierzem jaki prąd dostaje każda świeca pokazuje za na taj pierwszej (ta od chłodnicy) jest 0.2V na drugiej świecy 1.3V na trzeciej 3V na czwartej 8V ale powiedz mi jeszcze gdzie ma być ten przekaźnik bo ja nic tam nie widzę i nie słychać żadnego ptykania jak się załącza grzanie świec

Autor:  ROBHEN [ pt sty 29, 2010 7:55 pm ]
Tytuł: 

Jeśli jest to oryginalna 220 D z 1 serii to żadnego "ptykania" nie będzie bo jest ona palona "z hebla" i to twoja ręka połączona z mózgiem jest przekażnikiem grzania świec.

Autor:  kala2191 [ pt sty 29, 2010 9:33 pm ]
Tytuł: 

tak zgadza się palony jest z chebla to czyli prąd na świece podawany jest bezpośrednio z tej dźwigni i jak długo będę grzał tak długo będą się grzały świece a to czemu jest taki spadek napięcia prądu na poszczególnych świecach czy przez to ze są one połączone szeregowo może to przerobić i podłączyć równolegle jak w nowszych modelach ?

Autor:  ROBHEN [ pt sty 29, 2010 10:17 pm ]
Tytuł: 

Tak spadek napięcia jest dla tego że połączone szeregowo ale TAK MA BYĆ. Jeśli połączysz je równolegle po włączeniu grzania przepalą się wszystkie po paru sekundach. to nie są 12 V świece, przeczytaj sobie jakie napięcie jest na nich napisane.

Autor:  prendky [ sob sty 30, 2010 2:09 am ]
Tytuł: 

Dokładnie tak jak kolega Robhen napisał... w połączeniu szeregowym tak ma być.
Inna sprawa że ciut za niskie jest napięcie na świecy cylindra numer 1 (najbliżej zderzaka). Napięcie nominalne świec typu 'agrafka' to ok. 0,9V, a kolega Kala2191 podaje że ma zaledwie 0,2V...

Ze swojej strony podpowiedzieć mogę tylko tyle: wymontować, przeczyścić wszystkie styki, zmontować poza silnikiem i sprawdzić działanie przed zamontowaniem w kadłubie...

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/