MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Wspomaganie kierownicy, czyli jak to serwisowac (samemu) https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46498 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | optymizer [ sob sty 30, 2010 1:49 am ] |
Tytuł: | Wspomaganie kierownicy, czyli jak to serwisowac (samemu) |
Przeszukałem już forum i niestety informacji jak na lekarstwo, jedyne co znalazłem przydatnego to ze olej we wspomaganiu to atf i ze podobno temat poruszany wielokrotnie, niestety nie dokopałem się tej wielokrotności (zero konkretów)[zlosnik] Tak wiec mam prośbę żeby ktoś łopatologicznie wytłumaczył mi jak należy wymienić olej we wspomaganiu (podobno nie trzeba zdejmować węży, ale ten sposób prosiłbym żeby tez ktoś opisał, tzn który waz) oraz najważniejsze jak wymienić ten filtr!! ![]() ![]() Za wszelka pomoc z góry dziękuję (jakby jeszcze z jakimiś zdjęciami to juz w ogóle cud miód), natomiast jeżeli ktoś się dokopał tych wielokrotnych tematów to podajcie mi linki |
Autor: | THC [ sob sty 30, 2010 7:53 am ] |
Tytuł: | |
Najpierw odkręcasz śrubę na dole przekładni i spuszczasz olej. Odpalasz samochód i kręcisz kierownica do oporu kilka razy w jedną i drugą. Wcześniej odkręcasz dekiel z pompy. Następnie wyciągasz filtr z wnętrza zbiorniczka na pompie, nie pamiętam jak, ale pewnie sam dojdziesz, jest tam trzpień z gwintem i spręzynka. Montujesz nowy filtr. Następnie zakręcasz korek spustowy na przekładni, zalewasz olej, przekładniowy atf jak do automatu, do poziomu okołu 1 cm od krawędzi, może być ślad starego oleju, to będziesz też widział. Odpalasz samochód, kręcisz kierownica jak wcześniej, uzupełniasz olej do poziomu około 1 cm i po wszytstkim. Olej atf , do automatycznych skrzyń, na każdej stacji. Filtr kupiłem w focie. |
Autor: | t.king [ sob sty 30, 2010 11:23 am ] |
Tytuł: | |
jeżeli pod deklem jest jeszcze oryginalna uszczelka ,a najprawdopodobniej będzie,to warto ją wymienić...moja takiego dziewiczego odkręcania nie przeżyła...za uszczelkę zapłaciłem 10 pln ![]() |
Autor: | kumbasy [ ndz sty 31, 2010 11:43 am ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Odpalasz samochód i kręcisz kierownica do oporu kilka razy w jedną i drugą.
i w ten sposób zacierasz pompę... i z wymiany oleju zrobiła się wymiana pompy... Lepiej wyssij strzykawką olej ze zbiornika, wyciągnij filtr oleju, spuść cały olej z przekładni, wtedy pokręć kierą w lewo i w prawo na sucho (nie uruchamiaj silnika po żadnym pozorem), zakręć korek spustowy (nie wiem czy wystepuje tam uszczelka czy jest gwint stożkowy), załóż nowy filtr, zalej olej, odpowietrz- uruchom silnik i w lewo i w prawo do oporu kilkakrotnie (koniecznie z zamkniętym dekielkiem) skontroluj stan i wypij piwo na koniec (lub gorącą herbatę). Pozdrawiam. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |