MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 3:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 30, 2010 1:49 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
Przeszukałem już forum i niestety informacji jak na lekarstwo, jedyne co znalazłem przydatnego to ze olej we wspomaganiu to atf i ze podobno temat poruszany wielokrotnie, niestety nie dokopałem się tej wielokrotności (zero konkretów)[zlosnik]

Tak wiec mam prośbę żeby ktoś łopatologicznie wytłumaczył mi jak należy wymienić olej we wspomaganiu (podobno nie trzeba zdejmować węży, ale ten sposób prosiłbym żeby tez ktoś opisał, tzn który waz) oraz najważniejsze jak wymienić ten filtr!! :x prosiłbym tez o polecenie jakiegoś oleju, albo przynajmniej opisanie jego parametrów bo takich konkretów tez nie znalazłem (i ile go wlać, czy jest tam jakaś podziałka w pompie??). U mnie wypadałoby zmienić ten olej ale nie wiem za bardzo od czego i jak zacząć, nie wspominając już co dalej :P

Za wszelka pomoc z góry dziękuję (jakby jeszcze z jakimiś zdjęciami to juz w ogóle cud miód), natomiast jeżeli ktoś się dokopał tych wielokrotnych tematów to podajcie mi linki

_________________
w123 300D '83


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 7:53 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Najpierw odkręcasz śrubę na dole przekładni i spuszczasz olej.
Odpalasz samochód i kręcisz kierownica do oporu kilka razy w jedną i drugą.
Wcześniej odkręcasz dekiel z pompy.
Następnie wyciągasz filtr z wnętrza zbiorniczka na pompie, nie pamiętam jak, ale pewnie sam dojdziesz, jest tam trzpień z gwintem i spręzynka.
Montujesz nowy filtr.
Następnie zakręcasz korek spustowy na przekładni, zalewasz olej, przekładniowy atf jak do automatu, do poziomu okołu 1 cm od krawędzi, może być ślad starego oleju, to będziesz też widział.
Odpalasz samochód, kręcisz kierownica jak wcześniej, uzupełniasz olej do poziomu około 1 cm i po wszytstkim.

Olej atf , do automatycznych skrzyń, na każdej stacji.
Filtr kupiłem w focie.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 30, 2010 11:23 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
jeżeli pod deklem jest jeszcze oryginalna uszczelka ,a najprawdopodobniej będzie,to warto ją wymienić...moja takiego dziewiczego odkręcania nie przeżyła...za uszczelkę zapłaciłem 10 pln :P

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 31, 2010 11:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
THC pisze:
Odpalasz samochód i kręcisz kierownica do oporu kilka razy w jedną i drugą.

i w ten sposób zacierasz pompę... i z wymiany oleju zrobiła się wymiana pompy...

Lepiej wyssij strzykawką olej ze zbiornika, wyciągnij filtr oleju, spuść cały olej z przekładni, wtedy pokręć kierą w lewo i w prawo na sucho (nie uruchamiaj silnika po żadnym pozorem), zakręć korek spustowy (nie wiem czy wystepuje tam uszczelka czy jest gwint stożkowy), załóż nowy filtr, zalej olej, odpowietrz- uruchom silnik i w lewo i w prawo do oporu kilkakrotnie (koniecznie z zamkniętym dekielkiem) skontroluj stan i wypij piwo na koniec (lub gorącą herbatę).

Pozdrawiam.

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl