MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Chlodnica oleju 2.4D https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46538 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Karolus [ pn lut 01, 2010 2:40 pm ] |
Tytuł: | Chlodnica oleju 2.4D |
Witam. Panowie mam problem i pytanie na które chcialbym znac odpowiedz juz teraz przed montazem wszystkiego do kupy. Autko sie robi - kapitalny blachy i silnik zaraz tez bedzie robiony. Stoi u blacharza... Blacharz rozbierajac auto blotniki itp zeby dostac sie do przodu powiedzial swojemu "mlodemu pomocnikowi" zeby odkrecil chlodnice. "Mlody pomocnik" elegancko odkrecil chlodnice, razem z olejowa clodnica, gdzie zamiast okrecic weze olejowe przy silniku pourywal weze przy chlodnicce oleju. No i chlodnica olejowa wyglada tak, ze sruby z niej wystaja zalane plastikiem no i weze tak samo urwane. Poszedl po najmniejszej linii oporu... Dobrze ze ich nie poucinal, zastanawiam sie jak to teraz pokleic do kupy - jakas tulejke i nakrecic? Jak wyglada laczenie czegos takiego? Wydaje mi sie ze z chlodniczki oleju urwane sa gwinty ktore zostaly w wezach... Mam racje? Przerabial ktos ten problem i co ta chlodnica daje, bo spotkalem sie ze jedni maja na forum drudzy nie... Ale kurde jak byla to niech bedzie! Pomozcie panowie, moj pierwszy diesel pierwszy mesio i juz go kocham, a jak mi go ktos krzywdzi szlak mnie trafia.... |
Autor: | ROBHEN [ pn lut 01, 2010 4:31 pm ] |
Tytuł: | |
Witam nie ma co kombinować. Kup oryginalną chłodnice (np. u mnie) a wszelkimi kosztami z tym związanymi obciąż właściciela warsztatu w którym tak "fachowo" ją wymontowano. Masz do tego prawo. |
Autor: | KamilKamil [ wt lut 02, 2010 12:00 am ] |
Tytuł: | |
Ale na moje chłodnicę oleum miały tylko 300D w wydaniu na jakieś tam kraje, jeśli się mylę poprawcie mnie.Ale pierwszy raz słyszę aby 240D miały chłodnicę oleju ![]() |
Autor: | prendky [ wt lut 02, 2010 12:38 am ] |
Tytuł: | |
Tez się spotkałem z różnymi opiniami - raz były a raz nie... Ja akurat przy swojej beczuni mam - może któryś z kolegów zgłębiający temat podobieństw i różnic poda wyjaśniene? |
Autor: | DJ MAKU [ wt lut 02, 2010 3:40 pm ] |
Tytuł: | |
W 240D chłodnice oleju były do któregoś tam roku montowane, potem przestali i dawali tylko do 300. Karolus pisze: Dobrze ze ich nie poucinal
No, akurat chyba nie tak dobrze. Nowe przewody olejowe dostać jest raczej łatwiej niż chłodnice. |
Autor: | Karolus [ wt lut 02, 2010 6:27 pm ] |
Tytuł: | |
akurat mam pomysl na zrobienie tulejek do chlodnicy i wkrecenie wezy... jezeli temat chlodnicy u nie ktorych jest a innych nie ma .... - co sie stanie jak zaslepie i jej nie dam wogole??? |
Autor: | DJ MAKU [ wt lut 02, 2010 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
W zimie raczej nic, bo w filtrze olejowym jest zawór, który otwiera obieg na chłodnicę dopiero gdy temperatura oleju osiągnie wymaganą wartość, ale w lecie, to już może być różnie, ja bym się starał, aby pozostała na miejscu, jeśli fabrycznie była. U mnie na przykład olej idzie przez chłodnicę dopiero gdy na zewnątrz jest naprawdę gorąco... |
Autor: | bamboocha [ śr lut 10, 2010 2:53 pm ] |
Tytuł: | |
Ja w swojej nie miałem i latem na autobanie przy 140-150 (vmax 180km/h -170 wg gps) grzał się bardzo a rocznikowo 78r i pod maska nie było nic grzebane. Lepiej ją mieć niż niemieć. Z tego co się orientuje to tylko 300d miały. |
Autor: | prendky [ czw lut 11, 2010 1:15 am ] |
Tytuł: | |
A czy jeżeli chłodnica oleum była zamontowana to fabryka oznaczała ten fakt jakoś, na przykład kodem na tabliczce lakierowanej? Wydaje mi się, że nie(u mnie niema), ale wolałbym się upewnić... |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |