MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

słaba kompresja
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46624
Strona 1 z 1

Autor:  intoksykator [ czw lut 04, 2010 6:50 pm ]
Tytuł:  słaba kompresja

Witam jestem nowym posiadaczem w 123 2.0d sedan rok 1983.
Kupiłem i pojechałem sprawdzić bo słabo palił w mrozy. Okazało się, że słaba kompresja na 1 cylindrze poniżej 20 jakoś 16. Napiszcie czy to koniec tego silnika? Jaki to ma wplyw na spalanie?

Autor:  KamilKamil [ czw lut 04, 2010 7:14 pm ]
Tytuł: 

Najlepiej gdybyś miał zapisane te pomiary, gdzieś czy jakoś tak :) Na ciepłym czy na zimnym silniku robione były pomiary ? Jeśli ma 16 na którymś to już raczej po nim, druga sprawa zawory regulowane były ? Ale to już chyba nie pomoże.

Autor:  bary123ce [ czw lut 04, 2010 8:13 pm ]
Tytuł: 

przy takim wyniku należy zrobić próbę olejową. Była robiona?

Autor:  Witus_d [ czw lut 04, 2010 9:35 pm ]
Tytuł: 

Kompresja słaba ale:

Koniecznie wyreguluj zawory - może się okazać, że to jest powód kiepskiej kompresji.

Inna sprawa, że W123 nawet w pełni sprawne nie lubi mrozów poniżej -20 a domyślam się, że to przy takich miałeś problem z odpaleniem.

Skoro nabyłeś auto to poprzedni właściciel w ostatnim etapie posiadania auta już na nim oszczędzał, czyli na ciebie spada wątpliwa przyjemność zrobienia takich rzeczy jak: wymiana oleju i filtrów paliwa, wymiana świec żarowych (nawet jeśli niby działają), regulacja luzu zaworowego. Z poważniejszych prac wymiana końcówek wtryskiwaczy, regulacja pompy.

Wszystkie te inwestycje i tak będą tańsze niż sensowny remont silnika, a sporo pomagają i nawet silnik z kiepską kompresją powinien odpalać (warunek - dobre aku, co by miał siłę trochę pokręcić rozrusznikiem)

Niby truizmy tu wypisuję, ale nic nie napisałeś czy to zrobiłeś więc wolałem napisać. Niestety W123 to nie bezobsługowy plastik i żeby był niezawodny w każdą pogodę trochę się trzeba nad nim pochylić. Jeśli wszystkie wymienione prace już wykonałeś, to obawiam się, że najlepszym rozwiązaniem będzie szukanie drugiego silnika pewnego pochodzenia z lepszą kompresją.

Autor:  georem [ pt lut 05, 2010 8:45 am ]
Tytuł: 

Witus_d pisze:
(warunek - dobre aku, co by miał siłę trochę pokręcić rozrusznikiem)


Jeżeli będzie słaby rozrusznik to dobre aku może nie pomóc, rozrusznik musi być od diesla, bo często można spotkać z benzyny i taki rozrusznik zimą nie da rady odpalić diesla, czyli warunek to dobre aku + prawidłowy i sprawny rozrusznik. [zlosnik]

Autor:  t.king [ pt lut 05, 2010 10:38 am ]
Tytuł: 

ja Ci powiem,dobrze Ci tak !
przed zakupem pytałeś się dość długo o tę beczkę,nawet Ci napisałem,że jest idealna pora na kupowanie starego diesla,ale Ty wolałeś posłuchać starego właściciela i pewnie jak kupowałeś to już silnik nie był zimny ,lecz pojeździł od rana,albo sprzedający wcisnął Ci kit ,że wymienisz świece
i będzie dobrze palił nawet przy -30st. C [zlosnik]

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/