MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
słaba kompresja https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46624 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | intoksykator [ czw lut 04, 2010 6:50 pm ] |
Tytuł: | słaba kompresja |
Witam jestem nowym posiadaczem w 123 2.0d sedan rok 1983. Kupiłem i pojechałem sprawdzić bo słabo palił w mrozy. Okazało się, że słaba kompresja na 1 cylindrze poniżej 20 jakoś 16. Napiszcie czy to koniec tego silnika? Jaki to ma wplyw na spalanie? |
Autor: | KamilKamil [ czw lut 04, 2010 7:14 pm ] |
Tytuł: | |
Najlepiej gdybyś miał zapisane te pomiary, gdzieś czy jakoś tak ![]() |
Autor: | bary123ce [ czw lut 04, 2010 8:13 pm ] |
Tytuł: | |
przy takim wyniku należy zrobić próbę olejową. Była robiona? |
Autor: | Witus_d [ czw lut 04, 2010 9:35 pm ] |
Tytuł: | |
Kompresja słaba ale: Koniecznie wyreguluj zawory - może się okazać, że to jest powód kiepskiej kompresji. Inna sprawa, że W123 nawet w pełni sprawne nie lubi mrozów poniżej -20 a domyślam się, że to przy takich miałeś problem z odpaleniem. Skoro nabyłeś auto to poprzedni właściciel w ostatnim etapie posiadania auta już na nim oszczędzał, czyli na ciebie spada wątpliwa przyjemność zrobienia takich rzeczy jak: wymiana oleju i filtrów paliwa, wymiana świec żarowych (nawet jeśli niby działają), regulacja luzu zaworowego. Z poważniejszych prac wymiana końcówek wtryskiwaczy, regulacja pompy. Wszystkie te inwestycje i tak będą tańsze niż sensowny remont silnika, a sporo pomagają i nawet silnik z kiepską kompresją powinien odpalać (warunek - dobre aku, co by miał siłę trochę pokręcić rozrusznikiem) Niby truizmy tu wypisuję, ale nic nie napisałeś czy to zrobiłeś więc wolałem napisać. Niestety W123 to nie bezobsługowy plastik i żeby był niezawodny w każdą pogodę trochę się trzeba nad nim pochylić. Jeśli wszystkie wymienione prace już wykonałeś, to obawiam się, że najlepszym rozwiązaniem będzie szukanie drugiego silnika pewnego pochodzenia z lepszą kompresją. |
Autor: | georem [ pt lut 05, 2010 8:45 am ] |
Tytuł: | |
Witus_d pisze: (warunek - dobre aku, co by miał siłę trochę pokręcić rozrusznikiem)
Jeżeli będzie słaby rozrusznik to dobre aku może nie pomóc, rozrusznik musi być od diesla, bo często można spotkać z benzyny i taki rozrusznik zimą nie da rady odpalić diesla, czyli warunek to dobre aku + prawidłowy i sprawny rozrusznik. ![]() |
Autor: | t.king [ pt lut 05, 2010 10:38 am ] |
Tytuł: | |
ja Ci powiem,dobrze Ci tak ! przed zakupem pytałeś się dość długo o tę beczkę,nawet Ci napisałem,że jest idealna pora na kupowanie starego diesla,ale Ty wolałeś posłuchać starego właściciela i pewnie jak kupowałeś to już silnik nie był zimny ,lecz pojeździł od rana,albo sprzedający wcisnął Ci kit ,że wymienisz świece i będzie dobrze palił nawet przy -30st. C ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |