MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
M110 - pompa wody https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46707 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | lysy2 [ pn lut 08, 2010 8:05 am ] |
Tytuł: | M110 - pompa wody |
hej po pierwsze mam pytanie odnośnie M110: czy w każdym M110 była taka sama pompa wody? (moje M110 jest chyba pierwszej generacji gdzie np. uszczelnienie wału jest sznurem grafitowym, a nie simmeringiem, a pracuje całość ze skrzynią man. IV starego typu - wydłużona taka.) po drugie - jak poznać, że pompa kwalifikuje się do wymiany - że jest już mało wydajna? w lecie grzał mi się trochę silnik, ale jadąc z włączonym ogrzewaniem temp. nie przekraczała "105'C" visco OK, termostat zmieniłem ale nie pomogło chłodnica jest stara, więc w ten weekend ją wyczyściłem w środku przy użyciu stężonego HCl ![]() całość będę mógł sprawdzić w lecie i w razie czego chłodnicę wymienię, ale póki mam ją na stole i dobry dostęp do silnika, to może bym wykręcił pompę wody i ew. wymienił. tylko jak poznać, że jest do wymiany? (luzów nie ma i nie hałasuje) |
Autor: | Gajowy [ pn lut 08, 2010 8:44 am ] |
Tytuł: | |
Kiedyś oglądałem pompę z silnika z dużym przebiegiem ,straciła 30% materiału z skrzydełek i jej wydajność spadła .Po odkręceniu zapewne będziesz mógł ocenić wzrokowo czy Twoje też się wytarła. |
Autor: | lysy2 [ pn lut 08, 2010 9:54 am ] |
Tytuł: | |
a masz może schemat M110 i pompy wody. ew. czy trzeba na coś specjalnie zwrócić uwagę przy wymianie -np. uszczelnienie czy coś ? (akurat pompy w swojej karierze jeszcze nie rozkręcałem w żadnym silniku) |
Autor: | bary123ce [ pn lut 08, 2010 10:31 am ] |
Tytuł: | |
Tak, należy zwrócić uwagę na uszczelkę pod pompę. Najlepiej się przed wymianą w taką zaopatrzyć. Ewentualnie starać się nie uszkodzić starej lub złożyć później to na czarny silikon. Pompa to ostatnia przyczyna problemu z temperaturą w tym silniku, ale może być faktycznie tak jak napisał Gajowy, że śmigła skorodowały i już tak nie pompują wody. Jeżeli masz już chłodnicę na wierzchu, to dostęp do pompy jest bezproblemowy |
Autor: | McCoy [ pn lut 08, 2010 10:42 am ] |
Tytuł: | |
Miałem podobne rosterki w przypadku M102. Ostatecznie okazało się, że winę za "przegrzewanie się" ponosi czujnik wskaźnika temperatury. Zacznij od tego - koszt ok. 20 pln. Po tylu latach to urządzenie może nie działać poprawnie. |
Autor: | lysy2 [ pn lut 08, 2010 10:44 am ] |
Tytuł: | |
Bary - ja też obstawiam raczej chłodnicę, bo po załączeniu ogrzewania temp spada 5-10'C, ale skoro się bawię w przegląd układu, to chcę po całości. |
Autor: | grabekk [ pn lut 08, 2010 10:59 am ] |
Tytuł: | |
Pom sa 2 rodzaje Np taka ![]() Lub taka bardziej bym stawial na nia ![]() Co do uszczelki bym kupil erlinga pol roku temu placilem 7,50zł za nia bo te przy pompach sa za cienkie i slabej jakosci Z jednego dawcy wykrecilem pompe SKF chyba i miala mosiezne smiglo Jak tego dawno nikt nie ruszal moze byc troche zabawy z imbusami ... ![]() |
Autor: | lysy2 [ pn lut 08, 2010 11:20 am ] |
Tytuł: | |
dzięki - wykręcę i pooglądam, a jak łopatki będą wzbudzały watpliwości, to się wymieni. a czujnik T też wymienię - a co ![]() |
Autor: | lysy2 [ śr lut 10, 2010 4:22 pm ] |
Tytuł: | |
pytanie dodatkowe - jaka jest oporność czujnika temperatury w M110 przy różnej temp (np. 80'C, 60'C lub jakiś inny)??? może ktoś sprawdzić, kto ma na 100% sprawne ![]() bo może od tego zacznę diagnostykę zamiast się szarpać z osprzętem ![]() |
Autor: | lysy2 [ śr lut 17, 2010 1:18 pm ] |
Tytuł: | |
hej nikt nie wie jaka jest oporność czujnika temperatury silnika w W107, W116 czy W123 (bo to to samo)? na forum znalazłem tylko taki wykres ale tyczy się W126 i 8 cyl: ![]() |
Autor: | scigany8801 [ śr lut 17, 2010 3:41 pm ] |
Tytuł: | |
lysy2 pisze: czy w każdym M110 była taka sama pompa wody? Generalnie występowały dwa rodzaje. Średnice zewn. trzpienia mogły mieć 30 albo 36mm. W dodatku opcjonalnie dostępna jest wersja "wzmacniana". Oto numery OE: 110 200 0120 110 200 0920 110 200 1720 ![]() Wzmacniane: 115 200 0020 115 200 1520 121 200 0920 ![]() lysy2 pisze: hej nikt nie wie jaka jest oporność czujnika temperatury silnika w W107(...)
Dla czujnika temp. płynu chłodzącego do M110 (przykładowo dla nr OE: 005 542 10 17) znalazłem dwie podane rezystancje: 628 [Ohm] , 70 [Ohm] |
Autor: | lysy2 [ czw lut 18, 2010 8:05 am ] |
Tytuł: | |
Cytuj: Dla czujnika temp. płynu chłodzącego do M110 (przykładowo dla nr OE: 005 542 10 17) znalazłem dwie podane rezystancje: 628 [Ohm] , 70 [Ohm] a te opornosci to przy 20'C, czy jakies konkretne wskazanie? |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |