MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:30 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: śr lut 10, 2010 9:53 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr lut 10, 2010 9:50 pm
Posty: 1
Witam,
to mój pierwszy post na forum :)

Mam problem z W123. Wczoraj normalnie jezdzil, zajechalem na podworko i wbiłem wsteczny. Od tego momentu skrzynia sie zablokowala. Nie moge wbic zadnego biegu. Ciagle jest na wstecznym.

Jak to odblokowac? Moze to byc wina sprzegla ?!

pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 10, 2010 9:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 01, 2009 7:28 pm
Posty: 202
Lokalizacja: prawie Łódź
U mnie winne były cięgna. Musisz ruszać lewarkiem może się odblokuje.

_________________
puch 2.2cdi
w639 2.2cdi
ex w638 2.0
ex S124 300 24V
ex 300sel 6.3
ex 300sel 3.5 (dawca)
ex s123 300tutbo
ex s123 300
ex s123 300turbo
ex 280se 3.5
trzech braci 3 kombi....


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 10, 2010 10:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Też to miałem i też były cięgna od biegów. Spróbuj zapalić, puszczać sprzęgło, samochód rusza i staraj się wyłączyć bieg. Może za którymś razem się uda. Łatwiej to zrobić niż opisywać. Jak nie zrobisz, to druga osoba w samochodzie próbuje wyłączać bieg, a Ty pod autem po lewej stronie sięgasz do drążka wstecznego i pomagasz mu "wyskoczyć". Przyczyna, to oczywiście nadmierne luzy (wybite tulejki gumowe).


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 2:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Ja również witam nowego kolegę.

A taki temat już był. Poczytaj tu:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic. ... niem+biegu

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lut 11, 2010 3:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Był temat, ale nie znamy finału, bo dziewczyna ucichła.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 13, 2010 4:06 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Witam, kiedyś bawiłem się w zmianę lewrka z modelu 124 na lewarek 123. Trzeba było pobawić się w ustawienie, przy żle ustawionych cięgnach też mi się blokowało. Robiłem to sam więc kilkanaście razy wsiadałem do samochodu , a potem do kanału . Udało się i działa. Z tego co pamiętam cięgo od wstecznego to pierwsze z lwej stojąc w kanale i patrząc w przód. Zakończone są nakręcanymi oczkami na cięgo , może być tak, że oczko "zalazło" jedno na drugie i zblokowało się. Może też być coś takiego, że ułamał się tzw palec wychodzący z lewarka zmieniacza biegów, do którego to przymocowane jest cięgno np wstecznego biegu. Wtedy tylko wymiana całego zmieniacza. Bawiłem się w rozebranie takiego zmieniacza i cieżko było złożyć. Owszem złożyłem ale nie działał tak jak wcześnie.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 13, 2010 9:11 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 30, 2009 9:29 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Otwock/Warszawa
Jawu pisze:
Był temat, ale nie znamy finału, bo dziewczyna ucichła.


Bo finału niestety jeszcze nie ma. Próbowałam różnych technik wrzucania biegu, bujania samochodu i drążek dalej jest w pozycji luzu, ale wsteczny został wrzucony.

Minęło już sporo czasu a beczunia cały czas stoi bo nie mam nawet kiedy zaprowadzić jej do mechanika. Jak będę wiedziała co to jest na 100% to na pewno napiszę,

Pozdr :)

_________________
MB W123 coupe 300D on yellow plates
MB W124 '87 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 14, 2010 9:34 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 30, 2009 9:29 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Otwock/Warszawa
Zmobilizowałam się i w sobotę po południu pojechałam do mechanika z kanałem najbliżej domu, który stwierdził, że wodziki są wytarte ale wszystkie są na swoim miejscu. Wyszedł z kanału, zabrał z półki łom i wszedł pod samochód. Nie wiem czy jest to normalny sposób czy brutalny ale po prostu zrzucił na siłę bieg od spodu. Cała naprawa kosztowała 20 zł "za fatygę".

A bieg został dlatego, że bardzo mi się spieszyło, było zimno, bardzo gęsty olej w skrzynki i wrzuciłam go bardzo na siłę... :-?

_________________
MB W123 coupe 300D on yellow plates
MB W124 '87 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 9:20 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Czasami potrzebny jest impuls, żeby się zmobilizować :P . Dobrze, że się udało - szybko i nie drogo. Zawsze trzeba wyhamować do zera, a potem włączyć wsteczny, bez pośpiechu. Sam też tego kiedyś doświadczyłem.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 10:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Magda pisze:
Zmobilizowałam się i w sobotę po południu pojechałam do mechanika z kanałem najbliżej domu,


Całą drogę na wstecznym :o ?????

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 3:57 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn mar 30, 2009 9:29 pm
Posty: 39
Lokalizacja: Otwock/Warszawa
Aż tak hardcorowo nie było ;) zaholował mnie znajomy.

A przy okazji mam pytanie, okazało się że muszę wymienić wodziki, bo są wytarte. Jest sens szukać używanych czy w tak wiekowych autach wszystkie wyglądają podobnie i warto zainwestować w nowe?

_________________
MB W123 coupe 300D on yellow plates
MB W124 '87 2,3


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 7:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Magda pisze:

A przy okazji mam pytanie, okazało się że muszę wymienić wodziki, bo są wytarte. Jest sens szukać używanych czy w tak wiekowych autach wszystkie wyglądają podobnie i warto zainwestować w nowe?


Kiedyś nie chciało mi się rzeźbić i poszedłem zapytać. Chcieli ok. 300 zł za jeden pręt.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: ndz lip 04, 2010 9:59 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn lut 08, 2010 11:14 am
Posty: 8
Lokalizacja: Brzeg Dolny
Miałem taki problem z cięgnami. Dostałem się do nich "z góry". Podniosłem osłone konsoli środkowej (chyba tak to sie nazywa, tam gdzie osadzony jest włącznik świateł awaryjnych). Nastepnie odkreciłem (cztery śruby) taką kwadratową blaszke i podniosłem ją razem z łapkami do których przymocowane były ciegna. Jedna łapka zaszła na drugą i musiałem je recznie oddzielić (przepchać). I po problemie. Sory za niefachowe słownictwo.

_________________
1980r. 240D


Na górę
Post: pn lip 05, 2010 2:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Magda pisze:
A przy okazji mam pytanie, okazało się że muszę wymienić wodziki, bo są wytarte. Jest sens szukać używanych czy w tak wiekowych autach wszystkie wyglądają podobnie i warto zainwestować w nowe?
Ja bym zaczal od wymiany tulejek teflonowych po obu stronach wodzikow (na dzwigniach od strony lewarka i od strony skrzyni begow). Kosztuja naprawde niewiele - napewno caly komplet bedzie znacznie tanszy niz jeden wodzik.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pn lip 05, 2010 8:19 pm 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
kielbik pisze:
Ja bym zaczal od wymiany tulejek teflonowych po obu stronach wodzikow (na dzwigniach od strony lewarka i od strony skrzyni begow). Kosztuja naprawde niewiele - napewno caly komplet bedzie znacznie tanszy niz jeden wodzik.


Chodzi o te w czerwonych kółkach?

Załącznik:
sk.JPG
sk.JPG [ 21.92 KiB | Przejrzano 1089 razy ]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 19 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl