MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
znaczenie numerów silnika https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=46779 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | PanKot [ czw lut 11, 2010 10:56 am ] |
Tytuł: | znaczenie numerów silnika |
Numer silnika składa się kilku członów np.: 102 980 10 146 852. 102 - to typ silnika, tak? A co oznaczają następne człony: 980 10 Domyślam się, że 2 ostatnie 146 852 są numerami kolejnymi z produkcji. Czy jest coś w rodzaju viniarki odnośnie numerów silnika? Czy w tych numerach jest zakodowana pojemność silnika i rok produkcji? Czy po numerze silnika można ustalić w jakim siedział aucie? |
Autor: | PanKot [ pt lut 12, 2010 9:51 am ] |
Tytuł: | |
No, kurcze. Panowie. Przecież macie swoje MB z jakimiś silniczkami. Napiszcie co macie i z jakimi numerami to może da się z tego wyciągnąć jakieś wnioski. Już wiem, że: 102 980 10 146 ... - 2,3ccm, 84r. 102 910 10 111 ... - 1,8ccm, 91r. - od 190-tki 102 980 12 114 ... - 2,3ccm, 85r. - w123 automat |
Autor: | Wojtyla [ pt lut 12, 2010 4:11 pm ] |
Tytuł: | |
Witam PanKot pisze: Napiszcie co macie i z jakimi numerami to może da się z tego wyciągnąć jakieś wnioski
ale po co te nerwy ![]() M bena 10...(2,3,4) OM ropa 60...(1,2) czyli różne rozwiązania 921,924,962,980....pojemność i moc w zależności od konstrukcji i zasilania paliwa 10-przygotowany do mechanicznej skrzyni biegów 12-do automatycznej skrzyni biegów kolejne 6 cyfr to numer silnika pozdro ![]() |
Autor: | PanKot [ pn lut 15, 2010 8:06 am ] |
Tytuł: | |
Dzięki. W takim razie czy "12" (czyli przystosowany do automatycznej skrzyni) da się spiąć bez problemów z manualem? Czy trzeba coś przerabiać? Zauważyłem, że jest inny filtr oleju. W "12" jest taki do demontażu - pewnie wkład się wymienia a nie całość. Ale to chyba nie ma znaczenia dla manualnej skrzyni. |
Autor: | Wojtyla [ wt lut 16, 2010 8:30 am ] |
Tytuł: | |
Witam PanKot pisze: W takim razie czy "12" (czyli przystosowany do automatycznej skrzyni) da się spiąć bez problemów z manualem? Czy trzeba coś przerabiać?
tylko trzeba zmienić koło zamachowe, założyć docisk z tarczą sprzęgła, zaślepić króciec podciśnienia sterowania skrzyni biegów i chyba to wszystko no chyba, że o czymś zapomniałem ![]() pozdro |
Autor: | PanKot [ śr lut 17, 2010 6:27 pm ] |
Tytuł: | |
Wojtyla, to może wiesz jak było z silnikami 102 980, czy miały rózne moce, czy miały samoregulujace zawory (olejowe), czy miały pojedynczy czy podwójny łańcuszek rozrządu? Czy w 124 230E lub CE były takie same silniki jak w 123 230CE z 84r.? |
Autor: | Wojtyla [ pt lut 19, 2010 8:41 am ] |
Tytuł: | |
Witam PanKot pisze: Wojtyla, to może wiesz jak było z silnikami 102 980 nie, nie wiem ![]() do '85 pojedyńczy łańcuch rozrządu ręczna regulacja zaworów, różne moce po '85 dwurzędowy łańcuch ja w dieslach, różne moce z uwagi na cata, hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych PanKot pisze: Czy w 124 230E lub CE były takie same silniki jak w 123 230CE z 84r.?
nie ![]() pozdro |
Autor: | PanKot [ pt lut 19, 2010 9:12 am ] |
Tytuł: | |
Wojtyla, dziękuję Ci seredecznie za tych kilka informacji. Trochę mi to rozjaśniło we łbie. |
Autor: | Wojtyla [ pt lut 19, 2010 12:16 pm ] |
Tytuł: | |
Witam, spoko, młyn zaczyna się dopiero dla motorów 2.0 serii M 102.... pozdro |
Autor: | voytas [ pt lut 19, 2010 2:36 pm ] |
Tytuł: | |
W 102.980 montowanym w W123 jest ręczna regulacja luzów. Łancuch też chyba jest pojedynczy. Tutaj masz też sporo o tym silniku: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M102_engine |
Autor: | PanKot [ pt lut 19, 2010 5:08 pm ] |
Tytuł: | |
Moje pytania spowodowany są tym, że zamierzam robić remont silniczka 2,3 - 102.980. Mam 3 takie silniki. Jeden z nich będzie robiony. Jeszcze nie wiem który bo nie wiem jak je posprawdzać. Nie spieszy mi się - mam na czym jeździć. Niedawno nakręcił mnie gość podczas rozmowy przy warsztacie. Miał MB 124 poskładany z róznych MB i może czegos jeszcze. Pokazywał mi wszystkie ulepszenia ale najbardziej cieszyl się z silnika, który bardzo zmodernizował. Podstawą był 102.980 ze 123-ki ale z głowicą od innego silnika (nie zapamietałem z jakiego). W każdym bądź razie miał podobno zawory samoregulujące. Kazał mi zaglądać przez korek oleju abym zobaczył podwójny łańcuszek rozrządu. Był podwójny. Miał też inne ulepszenia. Wymontowany cały uklad wtrysku benzyny a w to miejsce wstawiny gaźnik Blos. Ponadto widzialem, że w bagażniku nie bylo baku, za to była w poprzek umieszczona wielka butla od gazu. Odpalał bez benzyny, chybaże mial gdzieś zakamuflowany inny zbiornik. Z innych ciekawostek to : odpalanie silnika z pilota, światła xenonowe i bagażnik otwierany również z pilota. Pewnie pokazałby mi jeszcze wiele innych rzeczy ale dziecko mi płakalo w samochodzie i nie miałem już czasu na dalsze ogladanie. Być może jest to jeden z klubowiczów więc niech się do mnie odezwie. Jestem zainteresowany remontem a może i modernizają mojego silnika. |
Autor: | Wojtyla [ sob lut 20, 2010 11:45 pm ] |
Tytuł: | |
Witam PanKot pisze: ale z głowicą od innego silnika (nie zapamietałem z jakiego). ze 124, 123 ma komorę sercową ,124 okrągłą i niższą. PanKot pisze: Kazał mi zaglądać przez korek oleju abym zobaczył podwójny łańcuszek rozrządu. Był podwójny. czyli po roku '85 PanKot pisze: Wymontowany cały uklad wtrysku benzyny a w to miejsce wstawiny gaźnik Blos. moim skromnym zdaniem głupota, montowałem blosa w volvo 850 bez demontażu reszty, w mb 124 gaz śmiga jak ta lala po co demontowac układ wtryskowy?! PanKot pisze: Ponadto widzialem, że w bagażniku nie bylo baku Ja mam w swojej złotce (123) zbiornik 9,5 litra, a w zamian za resztę baku butelkę 55 l na lpg ![]() PanKot pisze: Jestem zainteresowany remontem a może i modernizają mojego silnika.
ok. ale jak przedobrzysz z głowicą to bedzie żarł jak smok przy wyższej kompresji. pozdro |
Autor: | PanKot [ wt lut 23, 2010 9:50 am ] |
Tytuł: | |
Wojtyla pisze: PanKot pisze: Wymontowany cały uklad wtrysku benzyny a w to miejsce wstawiny gaźnik Blos. moim skromnym zdaniem głupota, montowałem blosa w volvo 850 bez demontażu reszty, w mb 124 gaz śmiga jak ta lala po co demontowac układ wtryskowy?! To mnie dziwiło bo myślałem, że nie jest możliwe odpalanie na gazie. Natomiast silnik będę remontował na klasyka. Jesyne co chodziło mi po głowie to podwójny łańcuszek ale jeśli to będzie wymagało zbyt dużych nakladów to też zrezygnuję z tego pomysłu |
Autor: | PanKot [ pn maja 10, 2010 4:54 pm ] |
Tytuł: | Re: znaczenie numerów silnika |
Odświeżam temat związany z numerami na silniku. Mam taki silniczek: 102 985 12 ... ... Co kryje się pod numerem 985? ... Właśnie znalazłem na forum -"współczesne" w opisach VIN'ów, że to od 190-tki, czyli 2300ccm po 90 roku. |
Autor: | voytas [ pn maja 10, 2010 7:02 pm ] |
Tytuł: | Re: znaczenie numerów silnika |
Podstawowe informację są nawet w wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M102_engine |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |