MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

układ zapłonowy dziwne urządzenie?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=47332
Strona 1 z 1

Autor:  barpawel [ pn mar 08, 2010 2:55 pm ]
Tytuł:  układ zapłonowy dziwne urządzenie?

jako ze wiosna zbliża sie wielkimi krokami nadszedł czas aby doprowadzić skrzydlaka do pełnej sprawności
wcześniej opisywałem problemy z zapłonem i zalewaniem świec
okazało się ze cewka dostała przebicia i nie dawała wystarczającej iskry
załatwiłem kilka cewek niewiadomego pochodzenia
cześć z nich jest od bezstykowych układów i jedną mam boscha od stykowego
wymienione przewody kondensator świece
i nadal nie pali tak jak powinien
jak "wzmocnie" iskrę poprzez oddalenie fajek od świec silnik chodzi idealnie ale po założeniu ich na świecę momentalnie zaczyna przerywać kaszleć
na dodatek cewki bardzo sie grzeją

ostatnio przypomniało mi się ze w komorze silnika było zamontowane urządzenie które według schematu powinno być podłączone do
styk 15 + cewki
styk 1 - cewki
masa
i pewnie do stacyjki
po remoncie tego urządzenia nie podłączyłem gdyż sam nie wiedziałem do czego służyło(kable luźno zwisały i tylko ze 2 z nich były podłączone)

powiedzcie mi co to za sprzęt jest ?
w moim wolnym tłumaczeniu wyszło ze poprawia wydajność cewki lub kondensatora
jeśli to cos pomoże rozwiązać mój problem to może ktoś wie jak to podłączyć albo jak to sprawdzić czy działa

Obrazek
Obrazek

Autor:  marcin280e [ pn mar 08, 2010 4:05 pm ]
Tytuł: 

http://www.elektronika-motocyklowa.pl/s ... indry.html
Zamontowałem to w kilku autach i działa.
Mam też w swoim Pontonie
A to na zdjęciach to jest właśnie taki moduł.

Autor:  barpawel [ wt mar 09, 2010 11:21 am ]
Tytuł: 

dzięki Marcin już coś wiem
ale dla pewności chce jeszcze zapytać dokładnie jak to ma być podłączone
u mnie jest więcej kabli niż na tych schematach w linku

1 zÜndspule15 = plus cewki(zapłon) oznaczony "15"
2 zÜndspule1 = "minus" cewki oznaczony "1"
3 masse = do masy auta
4 dehzahlmesser = tego nie wiem
7 unterbrecher = z tłumaczenia "przerywacz"
8 zÜndschloß = chyba stacyjka

poniżej mały schemat namalowałem jak u mnie wygląda podłączony cały układ
Obrazek

teraz kilka pytań
jeśli nr 2 ma być podłączony do "minus" cewki który biegnie do przerywacza to po co podłączam nr 7 do przerywacza to jest przecież ten sam kabel
po co nr 8 do stacyjki jeśli nr 1 jest od zapłonu
chyba ze w tym przypadku kondensator nie jest potrzebny tylko podłączam to ustrojstwo
gdyby wywalić kondensator to moim zdanie miałoby to sens
wtedy rozpinam obwód łączący platyny i "minus" cewki
podłączam nr 7 do platyny a nr 2 do "minus"cewki

sorki za tak dziwne pytania pewnie nie jeden z Was się uśmieje jak to przeczyta [zlosnik]

zapomniałem dodac
dosłowne tłumaczenie tego ustrojstwa
"wysoka wydajność-kondesator zapłonu"

Autor:  dredzioch1 [ sob lip 20, 2013 5:53 pm ]
Tytuł:  Re: układ zapłonowy dziwne urządzenie?

Witam

Nie chcę tworzyć nowego tematu, ale stał się mały fakap dzisiaj niestety w 350SLC którego ujeżdżam.
Auto lekko sobie poszarpywało czasem. Podejrzenie padło na zapłon. wyczyściłem styki kopułki, palec, platynki, świece i po tej operacji iskra zanikła zupełnie i nie jeździ wcale.

Po pierwsze primo:
Co to jest za puszka przy przednim lewym kole co wygląda jak moduł zapłonowy? Z kostki w którą wchodzą kable do niej idące zaczynają wypadać przewody powoli (walec w kolorze pomarańczowy z wtopionymi na stałe kablami idącymi od rezystorów). Stawiam, że to jest przyczyna niedomagań. Jak to się nazywa? Czy można wymienić same przewody?
Dziwi mnie to trochę, bo układ jest platynkowy to po co miałby być tam moduł?
Po drugie "primo":) :
Czy ktoś w Poznaniu lub okolicach jest w stanie zdiagnozować, naprawić Meśka??

Z góry dziękuje za pomoc i odpowiedź.

Autor:  dredzioch1 [ ndz lip 21, 2013 11:47 am ]
Tytuł:  Re: układ zapłonowy dziwne urządzenie?

Co nieco więcej już wiem. Ta puszka to jednostka sterująca bosch 0 227 051 017. Czy przewód od tej jednostki do rezystorów balastowych jest wymienny czy niestety trzeba wymieniać całość?

Czy ktoś robił już swojego Mercedesa w firmie Rabit w Skórzewie koło Poznania? Bo zastanawiam się nad oddaniem do ogarnięcia tego zapłonu właśnie tam. Mam w miarę blisko i raczej mają na miejscu wszystkie graty co potrzeba do naprawy.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/