MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] silnik 280 potrzebuję informacje https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=47410 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | bagry4 [ śr mar 10, 2010 9:05 pm ] |
Tytuł: | [W123] silnik 280 potrzebuję informacje |
Witam, proszę o informacje na temat takiego silnika w 123.To jest gaźnik? W jakich latach były instalowane w 123? Jakieś słabe punkty? Na co zwrócić uwagę podczas uruchamiania, jazdy, itd.? Mimo, że zdjęcie jest marne, to jeżeli dostrzegacie jakieś niuanse w samej komorze silnika - to też poproszę o spostrzeżenia. Aha, w tym egzemplarzu silnik pracuje z ASB. Dzięki ![]() |
Autor: | voytas [ śr mar 10, 2010 9:14 pm ] |
Tytuł: | |
bagry4 pisze: proszę o informacje na temat takiego silnika w 123.To jest gaźnik?
Jest to silnik M110. Nie wygląda to na wersję zasilaną wtryskiem, więc musi to być tak jak piszesz gaźnik. Co do samego silnika to zaniedbany nie wart jest więcej niż parę złotych które zapłacą za niego w skupie złomu... Co do ciekawostek to na fotce widać że auto ma NIVO, więc pewnie jest to kombi lub ciekawie wyposażony sedan ![]() |
Autor: | THC [ śr mar 10, 2010 9:25 pm ] |
Tytuł: | |
To jest 280C lub 280. Nie było S123 z gaźnikiem. bagry4na forum o m-110 jest wiele informacji. Lata produkcji wyciagniesz z google. A słabe punkty to wycieki , i dymienie na niebiesko w róznych sytuacjach , które dość trudno wyeliminować. Ten jest na gaźniku i ma 156 koni, był w sedanach z ozn.280 tylko z pierwszej serii i w coupe tez z pierwszej serii. Przyjemna maszynka, ale kłopotliwa z wiekiem, kosztowna w remontach czy utrzymaniu i paliwożerna, ale moc ma . |
Autor: | bagry4 [ śr mar 10, 2010 9:33 pm ] |
Tytuł: | |
Panowie, to jest sedan. Mój kolega gdzieś takiego wylookał i wybiera się na oglądanie i jeżdżenie. Wg niego auto jest dość zmęczone ale zdjęć mi na razie nie przysłał. Na co ma zwrócić uwagę w aucie z takim silnikiem, jak sprawdzić nivo, itd.? Rozkodowany Vin: W123 280, kierownica po lewej,automat. 260 - likwidacja oznaczeń na tylnej klapie 410 - elektrycznie odsuwany dach 420 - automatyczna skrzynia biegów (4) z Kick-Down 466 - centralny zamek 480 - NIVO (samo-poziomujące zawszenie) 511 - radio MB (Panasonic) 550 - hak holowniczy (od 01.03.1965) 590 - wszystkie szyby atermiczne, laminowane, tylna ogrzewana |
Autor: | voytas [ śr mar 10, 2010 10:06 pm ] |
Tytuł: | |
Auto samo w sobie ciekawe bo nieczęsto się spotyka taką konfigurację, ale jeśli faktycznie zaniedbane to trzeba szykować grupy portfel na remont. bagry4 pisze: Na co ma zwrócić uwagę w aucie z takim silnikiem, jak sprawdzić nivo, itd.?
Jeśli chodzi o NIVO to tył powinien trzymać poziom bez względu na obciążenie, tzn. układ powinien reagować na zmianę obciążenia odpowiednio zwiększając bądź zmniejszając ciśnienie w siłownikach ![]() Same siłowniki powinny być suche, tak samo regulator. Nierówności powinny być tłumione conajmniej tak samo jak na zwykłych sprężynach i amortyzatorach. Jeśli auto skacze jak piłka do tenisa stołowego to do wymiany będą przynajmniej akumulatory ciśnienia. Jeśli chodzi o silnik to należy oczekiwać równej pracy w całym zakresie obrotów oraz faktycznie sporej mocy. Stan silnika na 90% będzie szedł w parze z ceną za auto. Nikt nie odda dobrego M110 za grosze ![]() Poza NIVO i M110 to auto to zwykłe W123 - poradnik kupującego na stronie klubowej i pewnie w kilku wątkach tu na forum (wystarczy poszukać). <br>Dodano po 9 minutach.:<br> http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11661212 To chyba ten, prawda? |
Autor: | bagry4 [ śr mar 10, 2010 10:07 pm ] |
Tytuł: | |
Danke, tego potrzebowałem. |
Autor: | bary123ce [ śr mar 10, 2010 11:01 pm ] |
Tytuł: | |
raczej kolega się nie przejedzie tym autem bo nie sądzę, że odpala przy odłączonej kopułce... ![]() |
Autor: | GrzesFo [ pt mar 12, 2010 12:01 am ] |
Tytuł: | |
Pytanie w szczególności do kolegi THC. Piszesz "Przyjemna maszynka, ale kłopotliwa z wiekiem, kosztowna w remontach czy utrzymaniu i paliwożerna, ale moc ma . " Rozwiń proszę myśl, pozwoli mi to podjąć ostateczną decyzje przed zakupem. 1) Czy silnik 2,8 jest specjalnie kłopotliwy z wiekiem. 2) Eksploatacja (naprawy, części) dużo przewyższają 2,3CE. 3) Lepiej prostsza jednostka 2,3 na wtrysku. Proszę podaj różnice pomiędzy silnikiem 2,3 a 2,8. Czym się dokładnie różnia prócz pojemności oraz wtrysk? |
Autor: | voytas [ pt mar 12, 2010 12:00 pm ] |
Tytuł: | |
GrzesFo pisze: 1) Czy silnik 2,8 jest specjalnie kłopotliwy z wiekiem.
2) Eksploatacja (naprawy, części) dużo przewyższają 2,3CE. 3) Lepiej prostsza jednostka 2,3 na wtrysku. AD1. Jak każdy silnik M110 podlega zużyciu wraz z wiekiem. AD2. Dużo. M110 to dość stara jednostka o skomplikowanej budowie. M102 jest nowszy, tańszy, prostszy i dostępny na każdym szrocie (montowany w nowszych autach). AD3. Do jazdy lepiej, do trzymania w garażu lepszy będzie M110 czy np. M123 - tylko dlatego że ma większą wartość kolekcjonerską. M110 to stary silnik 6 cylindrowy z dwoma wałkami rozrządu w głowicy. M102 to pospolity 4 cylindrowiec z jednym wałkiem rozrzadu. |
Autor: | GrzesFo [ pt mar 12, 2010 11:57 pm ] |
Tytuł: | |
Dzięki za solidną odpowiedz. Autko ma mi służyć do niedzielnych przejażdżek. W lipcu urodzi mi się potomek więc czas będzie ograniczony co i tak na dzień dzisiejszy bardzo dużo pracuje. Tak więc autko będzie więcej stało niż jeździło. Planuje potrzebny remoncik + późniejsze utrzymanie go w dobrym stanie. Wiadomo, 2.8 każdy chciał by mieć. Jednakże, obawiam się po Twojej wypowiedzi czy nie lepiej będzie zakupić 2.3. Chce się nastawić na konkretny silnik, wyposażenie i szukać takiej sztuki pod siebie. Jestem skłonny zrezygnować z mocy (co troszkę boli) na rzecz niższych koszt napraw a przede wszystkim ich częstotliwości. Mechanikiem nie jestem lecz wiele sam zrobię, częściowo pewnie z Waszą pomocą ![]() |
Autor: | arbies [ śr maja 05, 2010 10:50 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] silnik 280 potrzebuję informacje |
"Planuję potrzebny remoncik"... - szykuj 35 000 pln. |
Autor: | Styczu [ czw maja 06, 2010 7:32 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] silnik 280 potrzebuję informacje |
arbies pisze: "Planuję potrzebny remoncik"... - szykuj 35 000 pln. Na sam silnik wystarczy połowa tej kwoty ![]() |
Autor: | GrzesFo [ czw maja 06, 2010 8:57 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] silnik 280 potrzebuję informacje |
Damy rade ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |