MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
przekładka z angola https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=47412 |
Strona 1 z 5 |
Autor: | qbek81 [ śr mar 10, 2010 9:44 pm ] |
Tytuł: | przekładka z angola |
Mam pytanie do tych co mniej więcej orientują się w temacie. Mieszkam w UK i będę się wybierał z powrotem do polski. Autko oczywiście mam z kierką po prawej stronie, więc pytanie jest ile by kosztowała przekładka na drugą stronę? Oczywiście będzie to opcja ostateczna ponieważ chciałbym zostawić tak jak jest więc będę się dwoić i troić żeby zarejestrować z kierką po prawej stronie. Nie chcę także rejestrować na zabytek. |
Autor: | Gab [ śr mar 10, 2010 10:06 pm ] |
Tytuł: | Re: przekładka z angola |
qbek81 pisze: Oczywiście będzie to opcja ostateczna ponieważ chciałbym zostawić tak jak jest więc będę się dwoić i troić żeby zarejestrować z kierką po prawej stronie. Nie chcę także rejestrować na zabytek.
O ile dobrze mi się wydaje, jeśli nie chcesz rejestrować jako zabytek to możesz się nawet sześciorgić i dziesięciorgić, ale go z kierownicą po lewej nie zarejestrujesz. Chyba że poczekasz, aż nas UE podreguluje i każe takie wozy rejestrować. Gab |
Autor: | qbek81 [ śr mar 10, 2010 10:11 pm ] |
Tytuł: | Re: przekładka z angola |
Gab pisze: qbek81 pisze: Oczywiście będzie to opcja ostateczna ponieważ chciałbym zostawić tak jak jest więc będę się dwoić i troić żeby zarejestrować z kierką po prawej stronie. Nie chcę także rejestrować na zabytek. O ile dobrze mi się wydaje, jeśli nie chcesz rejestrować jako zabytek to możesz się nawet sześciorgić i dziesięciorgić, ale go z kierownicą po lewej nie zarejestrujesz. Chyba że poczekasz, aż nas UE podreguluje i każe takie wozy rejestrować. Gab |
Autor: | MarcinMer [ śr mar 10, 2010 10:13 pm ] |
Tytuł: | Re: przekładka z angola |
Gab pisze: qbek81 pisze: możesz się nawet sześciorgić i dziesięciorgić, ale go z kierownicą po lewej nie zarejestrujesz. Z kierą po lewej, to raczej by zarejestrował ![]() ![]() ![]() |
Autor: | qbek81 [ śr mar 10, 2010 10:35 pm ] |
Tytuł: | |
To nie chodzi o opłacalność. Przecież ja go nie zostawie tutaj... samego... łyszałem jednak że można jakoś, poza tym widziałem pare samochodów w polsce z kierą po prawej stronie i na białych blachach. Więc jak to jest? |
Autor: | kielbik [ czw mar 11, 2010 12:50 am ] |
Tytuł: | |
Po pierwsze: jezeli samochod ma wazny przeglad to auto jest rejestrowane na jego podstawie i urzedas w okienku nawet nie ma pojecia, czy samochod ma kierownice po lewej stronie, po prawej czy moze w bagazniku. Trzeba co prawda zajechac na stacje diagnostyczna i oplacic danine ale diagnosta ustala jedynie rozstaw osi i nie wypowiada sie czy samochod spelnia wymagania dot. rejestracji. Po drugie: UE juz nas podregulowala i samochody RHD sa rejestrowane w Polsce bez przeszkod. |
Autor: | laudan [ czw mar 11, 2010 1:06 am ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: samochody RHD sa rejestrowane w Polsce bez przeszkod.
Znaczy wcale. Co do przekladki to sciana grodzowa na wymiany, wiec sam sobie odpowiedz, bo nikt lub prawie nikt sie w to nie bawi. |
Autor: | kaczmar52 [ czw mar 11, 2010 4:06 am ] |
Tytuł: | |
Znając życie to pewnie w Anglii za dużo za niego nie dałeś... jeśli jego stan jest wart tego żeby go ściągać do polski to zrób to i zarejestruj go na żółte blachy a do codziennej jazdy kup sobie tico albo punto ![]() ![]() |
Autor: | pablo [ czw mar 11, 2010 11:49 am ] |
Tytuł: | |
A nie jest tak , że można rejestrować pojazdy wyprodukowane przed 1982 bez względu na to po której stronie jest kiera? Pamiętam na forum był omawiany taki przypadek, beczki z Anglii zarejestrowanej na białe blachy ZGODNIE z prawem. |
Autor: | Waciak [ czw mar 11, 2010 12:21 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Po pierwsze: jezeli samochod ma wazny przeglad to auto jest rejestrowane na jego podstawie i urzedas w okienku nawet nie ma pojecia, czy samochod ma kierownice po lewej stronie, po prawej czy moze w bagazniku. Trzeba co prawda zajechac na stacje diagnostyczna i oplacic danine ale diagnosta ustala jedynie rozstaw osi i nie wypowiada sie czy samochod spelnia wymagania dot. rejestracji. Po drugie: UE juz nas podregulowala i samochody RHD sa rejestrowane w Polsce bez przeszkod.
Bardzo interesujące to co piszesz. ,,Wtorek, 23 lutego 2010 Naczelny Sąd Administracyjny ogłosił dziś wyrok w sprawie rejestracji samochodów z kierownicą po prawej stronie w Polsce. NSA oddalił skargę kasacyjną w tej sprawie, pozostawiając w mocy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach odmawiający rejestracji takiego auta. W Polsce nie ma definitywnego i jednoznacznego zakazu rejestracji pojazdów z kierownicą umieszczoną po prawej stronie i wyprodukowanego z myślą o ruchu lewostronnym, ale w każdym indywidualnym przypadku minister właściwy do spraw transportu powinien udzielić zgody - orzekł w środę Naczelny Sąd Administracyjny w Warszawie. Sędzia NSA Anna Lech powiedziała, iż minister może w indywidualnych przypadkach zezwolić na odstępstwo od warunków technicznych jakim powinien odpowiadać pojazd. W przypadku, którego dotyczy sprawa minister infrastruktury nie wyraził takiej zgody. "Pojazd ma być, w myśl przepisów, tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby korzystanie z niego m.in. nie zagrażało bezpieczeństwu osób nim jadących lub innych uczestników ruchu, nie narażało porządku na drodze, zapewniało dostateczne pole widzenia kierowcy i łatwe oraz wygodne posługiwanie się urządzeniami do kierowania, hamowania, sygnalizacji i oświetlenia drogi przy równoczesnym jej obserwowaniu" - brzmiało uzasadnienie sędzi. Problemem odmów rejestracji w Polsce takich pojazdów w ubiegłym roku zajmowała się już Komisja Europejska, która domaga się zmiany przepisów dotyczących tej kwestii. Początek sprawy miał miejsce, gdy posiadacz sprowadzonego z Wysp Opla Vectra z kierownicą po prawej stronie nie uzyskał w czerwcu 2008 roku od starosty koneckiego zgody na rejestrację pojazdu. Następnie decyzja starosty utrzymana została przez Samorządowe Kolegium Odwoławcze w Kielcach oraz przez Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach. Właściciel Vectry odwołał się od tego wyroku do Naczelnego Sądu Administracyjnego, który dziś orzekł, iż w mocy pozostaje wyrok WSA w Kielcach, a skarga kasacyjna została oddalona. Posiadacz pojazdu z kierownicą po prawej stronie jest zdania, że odmowa rejestracji jest złamaniem przepisów unijnych. WSA w Kielcach orzekł jednak w swoim wyroku z kwietnia 2009 r., iż prawo europejskie nie może stanowić podstawy do domagania się rejestracji tego typu samochodu. Dodatkowo sąd zgodził się z argumentami wysuwanymi przez organy niższej instancji, mówiącymi że "umieszczenie kierownicy po prawej stronie zdecydowanie wpływa na pogorszenie bezpieczeństwa użytkowników drogi", a dążenie do zwiększania bezpieczeństwa ruchu powinno być jednym z podstawowych celów w danym kraju. Właściciel Vectry sprawę skierował także do Komisji Europejskiej, która w październiku, czyli już po wyroku WSA w Kielcach, upomniała Polskę za odmowę rejestracji "anglików" argumentując, iż stanowi to złamanie unijnego prawodawstwa. KE zażądała jednocześnie zmiany przepisów. Według Komisji Europejskiej Polska złamała unijną dyrektywę o homologacji typów układów kierowniczych z 1970 r., dyrektywę ramową o homologacji pojazdów silnikowych z 2007 r., a także art. 28 unijnego traktatu gwarantujący swobodę przepływu towarów na wspólnym unijnym rynku. Zdaniem KE polski wymóg sprowadza się do tego, by przed rejestracją takiego auta w Polsce przełożyć mechanizmy na lewą stronę, a ze względu na to, że samochody takie są rejestrowane i jeżdżą w innych krajach Unii, nie ma ku temu powodów. Pełnomocnik właściciela Vectry dowodził wcześniej przed NSA, iż polskie orzecznictwo w tym zakresie jest niejednoznaczne i powoduje niepewność. Na poparcie swego argumentu wskazywał decyzję starosty kwidzyńskiego z października 2004 r., który zarejestrował inny pojazd z kierownicą po stronie prawej. Naczelny Sąd Administracyjny utrzymał w mocy wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Kielcach. " |
Autor: | barpawel [ czw mar 11, 2010 12:29 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Po pierwsze: jezeli samochod ma wazny przeglad to auto jest rejestrowane na jego podstawie i urzedas w okienku nawet nie ma pojecia, czy samochod ma kierownice po lewej stronie, po prawej czy moze w bagazniku. Trzeba co prawda zajechac na stacje diagnostyczna i oplacic danine ale diagnosta ustala jedynie rozstaw osi i nie wypowiada sie czy samochod spelnia wymagania dot. rejestracji. Po drugie: UE juz nas podregulowala i samochody RHD sa rejestrowane w Polsce bez przeszkod.
Moze i coś zmienili ale znając Polskie realia urząd urządowi nie jest równy może w jakimś bardziej obcykanym wydziale komunikacji bez problemu zarejestrują a w innym juz nie sam sie o tym przekonałem rejestrując skrzydlaka chciałem wykupić tymczasowe(czerwone) tablice aby dostać sie na przegląd i trochę pojeździć no wiec idę do swojego wydziału a tu mówią ze czegoś takiego nie ma idę do naczelnika a on to samo ze w Polsce nie ma tablic tymczasowych!!! troszkę zgłupiałem wiec zacząłem grzebać w necie no i okazało się ze są wiec dla pewności dzwonie do wydziału komunikacji w Koninie i tam urzędnik odparł ze nie ma problemu mam przyjść z Briefem tłumaczeniem i opłacona akcyzą i dostane czerwone tymczasowe tablice na okres 14 dni z możliwością przedłużenia koszt 30zł za tabulki plus jakieś tam za znaczki legalizacyjne w sumie miało to kosztować około 50zł już miałem jechać po tabulki do konina ale urzędnik odparł ze oni obsługują tylko powiat i miasto Konin a ja jestem z Turku to mam isc do swojego wydziału zbulwersowany biegnę do naczelnika swojego wydziału mówię mu ze w koninie bez problemu wydają i ze na 100% są takie tablice na to on w zaparte ze NIE MA TAKICH TABLIC i mam mu du..y nie zawracać tak wiec ja bym nie liczył na to ze może da sie zarejestrować chyba ze masz czas i chęci na bieganie od urzedu do urzedu aby cos załatwic ja zrezygnowałem (załatwiłem resztę formalności i wciągu tygodnia miałem auto zarejestrowane)z walki z naczelnikiem a miałem ochotę go troszkę udubic i zgłosić to gdzieś wyżej |
Autor: | Bukol [ czw mar 11, 2010 2:17 pm ] |
Tytuł: | |
A tak przy okazji - 1. Jesteście za czy przeciw rejestracji aut w kierownicą po prawej? 2. Czy jazda takim autem jest w Polsce bezpieczna, zarówno dla kierującego jak i dla innych uczestników? Chętnie poznam Wasze opinie. Moje: 1. nie rejestrować, o ile to nie zabytek lub pojazd specjany, 2. jazda takim autem nie jest bezpieczna, n.p. przy wyprzedzaniu, |
Autor: | buckswizz [ czw mar 11, 2010 2:58 pm ] |
Tytuł: | |
kielbik pisze: Po pierwsze: jezeli samochod ma wazny przeglad to auto jest rejestrowane na jego podstawie i urzedas w okienku nawet nie ma pojecia, czy samochod ma kierownice po lewej stronie, po prawej czy moze w bagazniku. Trzeba co prawda zajechac na stacje diagnostyczna i oplacic danine ale diagnosta ustala jedynie rozstaw osi i nie wypowiada sie czy samochod spelnia wymagania dot. rejestracji. Po drugie: UE juz nas podregulowala i samochody RHD sa rejestrowane w Polsce bez przeszkod Robert, to, że żyjesz w bardziej ucywilizowanym kraju nie daje Ci podstaw do pisania tego co wyżej. W Polsce nie rejestrują anglików z kierownicą z prawej strony, mimo, że do WK idziesz z ważnym MOT i przetłumaczonym V5- gdzie jasno stoi- kraj pochodzenia UK. Przykro mi- sam wiesz jak bardzo Bukol pisze: A tak przy okazji - 1. Jesteście za czy przeciw rejestracji aut w kierownicą po prawej? 2. Czy jazda takim autem jest w Polsce bezpieczna, zarówno dla kierującego jak i dla innych uczestników? Chętnie poznam Wasze opinie. Moim zdaniem: 1.Zdecydowanie rejestrować, przy wprowadzeniu dodatkowego wymogu zmiany lamp przednich i zamontowania np kamery wraz z odbiornikiem umożliwiającym widoczność wewnętrznej krawędzi jezdni i przeciwnego pasa ruchu. <br>Dodano po 8 minutach.:<br> qbek81 pisze: Autko oczywiście mam z kierką po prawej stronie, więc pytanie jest ile by kosztowała przekładka na drugą stronę?
Co do tematu, to przerabianie starego mercedesa mija się z celem: 1. Wysoki koszt-w gre wchodzi m.in. zmiana ściany grodziowej, ponieważ jest niesymetryczna 2. Utrata wartości auta przez obniżenie jego oryginalności Tak wiec kologao po przyjeździe autem do PL, powinnieś wybrać się do konserwatora zabytków oraz rzeczoznawcy |
Autor: | Student [ czw mar 11, 2010 3:00 pm ] |
Tytuł: | |
Zgadzam się z Bukolem - nie rejestrować. Dlaczego? ano bo egoistą jestem kocham swoje życie i chciałbym bardzo pożyć jeszcze tak ze czterdzieści lat. Umieszczenie kierownicy po prawej stronie powoduje, że manewr wyprzedzania jest bardzo niebezpieczny - szczególnie dla samochodów nadjeżdżających z przeciwka. Ja w całej swojej pysze nie chciałbym aby o końcu mojego życia decydował kierowca siedzący na miejscu pasażera. |
Autor: | buckswizz [ czw mar 11, 2010 3:09 pm ] |
Tytuł: | |
Drogi Studencie Względy bezpieczeństwa można spełnić zakładając do takiego auta np. kamerę, co mogłoby być warunkiem koniecznym zarejestrowania auta ![]() W tej sprawie, jak napisał wyżej Waciak w niedługim czasie czeka naszą ojczyznę rozprawa przed ETS, ponieważ KE będzie naciskać na RP o zmianę przepisów i dostosowanie ich do prawa wspólnotowego, RP z wiadomych względów nie będzie chciała się zgodzić. ![]() |
Strona 1 z 5 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |