MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:37 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna
Autor Wiadomość
Post: wt lip 31, 2007 11:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,
czas zabrać się za usprawnianie eSy. Na początek próba wyeliminowania czerwonej plamy na miejscu postojowym, spowodowanej ot takim wyciekiem:
Obrazek

Generalnie dość mocno upaciane tu i tam, np śruba mocowania cięgna gazu też (dziwne to):
Obrazek

Wyciek występuje gdzieś pomiędzy skrzynią, a sprzęgłem. Po kilku minutach pracy pojawiają sie pierwsze krople na obudowie skrzyni:
Obrazek

Jakie uszczelnienie występuje przed skrzynią? Jakiś simmering mógł puścić? Samemu mogę nie podołać z wyciągnięciem skrzynki, a mam przeczucie, że będzie to konieczne :/

Wszelkie rady mile widziane... [cool]


A tak wygląda największa ruda połać podłogi, jeśli nie całego auta:
Obrazek
I to mi się podoba [zlosnik]


Pozdrawiam

_________________
W114 250C 1971 USA


Ostatnio zmieniony pn mar 22, 2010 1:03 pm przez chymon, łącznie zmieniany 20 razy.

Na górę
Post: śr sie 01, 2007 3:47 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
chymon pisze:

A tak wygląda największa ruda połać podłogi, jeśli nie całego auta:
Obrazek
I to mi się podoba [zlosnik]


Pozdrawiam


Ułłłłłaaaa!
To wywinięcie podłogi na połączeniu z tunelem? Tak mi się wydaje.
Pamiętaj że te miejsca korodują zwykle od środka, więc to co widać od spodu to jedynie nikły procent uszkodzeń korozyjnych tego elementu zasłoniętego dość grubą warstwą PCV.
Obawiałbym się o stabilność zamocowania skrzyni w aucie

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 2:08 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
Ze skrzynia musisz wyskoczyc i to jest nieuniknione, moze pocieszy cie fakt, ze tez musze to zrobic ze swoja bo mam taki sam wyciek :( Co do podlogi to kupa roboty czeka ale tu juz cie nie pociesze bo ja mam tylko jedena mala perforacje, ktora niebawem wycinam i wstawiam kawalek nowej blachy. A swoja droga , podloga jest wylozona taka warstwa PCV, ktora z wiekiem jest popekana i wchodzi tam woda a potem ladnie sobie wszystko koroduje, czy jest ktos kto nie ma tej warstwy u siebie (zerwal) i moze powiedziec czy jest wiele glosniej w aucie podczas jazdy??

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 02, 2007 7:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
ziulek pisze:
... podloga jest wylozona taka warstwa PCV, ktora z wiekiem jest popekana i wchodzi tam woda a potem ladnie sobie wszystko koroduje, czy jest ktos kto nie ma tej warstwy u siebie (zerwal) i moze powiedziec czy jest wiele glosniej w aucie podczas jazdy??

Ona nie pęka sama z siebie czy ze starości tylko z powodu że blacha pod nią koroduje i puchnie. A rude zaczyna się od niezabezpieczonych profili zamkniętych, wilgoci pod wygłuszeniem - generalnie od środka. Więc jak PCV na podłodze pęka to zwykle jest już "pozamiatane" .
Bez tej warstwy jest głośniej, zwłaszcza w deszczową pogodę gdy jeździ się po kałużach, ponadto stanowi ona bardzo dobre zabezpieczenie antykorozyjne i w wielu nadgryzionych korozją autach często trzyma je w jednym kawałku ;)

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 12:46 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Po przygodach z podłogą w 115, cieszę się na widok jakim uraczyła mnie 116, a Wy tu od razu na ziemię sprowadzacie brutalnie - zbyt brutalnie... prawdziwy stan pewnie plasuje się gdzieś pomiędzy moim optymizmem a Waszym sceptycyzmem [oczko] :lol:

Wracając do skrzyni, po dokręceniu korka spustowego w sprzęgle, kałuża dużo mniejsza, ale ciągle denerwuje [oczko] Chyba jednak będzie trza głębiej szukać przyczyny.


Pozdrawiam [cool]

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 1:21 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
To ja u siebie wytne tego PCV tylko tyle ile potrzeba zeby rudego wygonic, a po zabezpieczeniu nadleje czegos w te miejsca-myslicie ze silicon moze byc?? A co do Twojej 116 to nie az tak pesymistycznie ale nas poprpostu bola takie widoki :cry: i czlowiekowi zalaczas sie odrazu taki pesymizm. Cieszy fakt, ze w autach innej marki po tylu latach juz nic nie widac [zlosnik]

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...



123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 7:42 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
ziulek pisze:
silicon


raczej nie bo zwykły 'silicon' ślicznie reaguje z metalem :D

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sie 03, 2007 10:52 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 23, 2005 7:44 am
Posty: 1473
Lokalizacja: znienacka
a co do wycieku ze skrzyni to raczej szlag trafil simering, zeby go zmienic najlepiej na oryginalny, trzeba umiec to zrobic, ja juz bawilem sie kilka razy, wredne sa te skrzynie, ale jak da sie zrobic, to kezdza dobrze

_________________
mam trocha gratow do MB 123, 116 ;-)

"Szkoda Ziutka. Dobry był z niego herbatnik. Mógł jeszcze pożyć..."


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 04, 2007 12:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
MacKuz pisze:
raczej nie bo zwykły 'silicon' ślicznie reaguje z metalem


A czym najlepiej wypelnic te braki po PCV ??

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...



123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 05, 2007 9:23 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sie 02, 2006 1:25 pm
Posty: 860
Lokalizacja: Gdańsk
ziulek pisze:
A czym najlepiej wypelnic te braki po PCV ??

http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?p=56943

coś tam mądrego się znajdzie na ten temat

_________________
S124 E220 '95
Škoda Fabia '17 1.0 TSI DSG

Ex: S202 C180 '97


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 09, 2007 1:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
Witam,
jako, że sprawami mechanicznymi zajął się znajomy mechanik, zabrałem się za kompletowanie interioru [oczko]
Drogą kupna, po długich poszukiwaniach, zanabyłem od kolegi Przemcia fotele i kanapę w stanie takim, że uda się złożyć z tego w miarę ładny fotel kierowcy - oczywiście w kolorze sraczki z pomarańczą [zlosnik]
Podczas przekładania oparć, sprężyn i innych bebechów oraz wizji montażu podłokietnika (tu podziękowania dla Kubitusa), nasunęło się pytanie:

Czy w wersji z podłokietnikiem, montowanym do fotela kierowcy, regulacja kąta pochylenia oparcia znajduje się pod podłokietnikiem? Bo wydaję mi się to mało ergonomiczne [oczko]

Pozdrawiam [cool]

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 09, 2007 3:41 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
chymon pisze:
Czy w wersji z podłokietnikiem, montowanym do fotela kierowcy, regulacja kąta pochylenia oparcia znajduje się pod podłokietnikiem? Bo wydaję mi się to mało ergonomiczne [oczko]

Pozdrawiam [cool]


Niestety tak jest. ;)

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 09, 2007 6:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lis 25, 2004 9:39 pm
Posty: 805
Lokalizacja: Bydgoszcz
No to będzie, tak jak być ma [cool]

Jako, że lubimy foty...

Z placu boju:
Obrazek

Chyba nie potrzeba jakiegoś super-fachury, żeby zrobił z tego jedno sensowne siedzisko...
Obrazek


[cool]

_________________
W114 250C 1971 USA


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 09, 2007 7:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
chymon pisze:
Generalnie dość mocno upaciane tu i tam, np śruba mocowania cięgna gazu też (dziwne to):
Obrazek
Kropla na dzwigni gazu moze zwiastowac niesczelnosc osi, ktora ta dzwignia uruchamia (u mnie wlasnie w tym miejscu jest wyciek). Jak skrzynie masz juz wyjeta (bo rozumiem, ze masz) to warto sie temu miejscu rowniez przyjrzec. Uszczelniacz kosztuje 15 zl i wyglada mniej wiecej jak grubszy o-ring. Az szkoda z powodu takiego drobiazgu wyjmowac i rozbebeszac skrzynie (mnie to niestety czeka :().

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 09, 2007 8:47 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
kielbik pisze:
Kropla na dzwigni gazu moze zwiastowac niesczelnosc osi, ktora ta dzwignia uruchamia

a dokładnie tu:
Obrazek

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 96 ]  Przejdź na stronę 1 2 3 4 57 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 17 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl