MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 5:21 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt kwie 02, 2010 11:56 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 16, 2010 10:02 pm
Posty: 105
Lokalizacja: Tarnowskie Góry / Opole
Witam

Zastanawiam sie czy mozna zmierzyc jakios stopien przepracowania silnika nie sugerujac sie przebiegiem, np przedmuchem silnika podczas pracy przy odkreconym wlewie oleju przykladajac reke, czy jest jakis przyzad , umozliwiajacy taklie badanie?
czy moze topic z sci-ficition

_________________
Wołga GAZ24 1979'
W123 2.4D 1978'
W202C 2.5 TD 98'


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 12:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Do mierzenia stopnia zużycia silnika (bez wyjmowania tłoków) służy tzw. skala Kruszyna, a sam pomiar nie jest trudny. Potrzebny jest tylko kijek.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł: w123
Post: pt kwie 02, 2010 9:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt wrz 08, 2009 8:45 pm
Posty: 97
a jak sie bada owym kijkiem?jestem bardzo ciekawy


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 02, 2010 9:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
(me: how) jak zwykle 'leci w gumę', lub też inaczej mówiąc 'drze łacha' z kolegi rzuru222, który prawie sam sobie odpowiedział na pytanie wspominając o sprawdzaniu przedmuchu do skrzyni korbowej.

Jedynym w miarę pewnym sposobem oceny stopnia zużycia silnika jest pomiar tzw. kompresji czyli ciśnienia sprężania i raczej nic pewniejszego i dokładniejszego się w tej sprawie wymyślić nie da, nawet dysponując kijkiem z drewna mahoniowego... ;)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2010 7:02 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
pomiar kompresjji jak napisał ci kolega powyżej z forum ,lub najzwyklejsze sprawdzenie przedmuchów :
na ciepłym i pracującym silniku odkręcasz korek wlewu oleju i jeżeli zaczyna ci śilnikiem trząść zaczyna,,przygasać szarpać to masz przedmuchy na zaworach.
Podczas tej samej czynności możesz również sprawdzić poprzez wyciągniecie bagnetu olejowego,stan pierscieni nie do końca da ci to pomiar taki jak cisnieniomierzem (czy i jaka kompresja powstaje),ale pokaze ci czy nie ma tzw zwrotki( zapieczonych ,pierścieni czy zatarych ) czyli jaśniej mówiąc jeżeli po wyciągnięciu bagnetu zaczyna śię pompowanie kompresji ( spalin) przez bagnet wypychając przy tym mgiełkę olejowa to masz kolego już pierścienie w agonii

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2010 11:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw kwie 03, 2008 7:07 pm
Posty: 115
odkrecam korek wlewu oleju i z tamtad daje dym jak z wydechu o czym to swaidczy ?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 03, 2010 5:43 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
JEŻELI są to spaliny + obfita mgła olejowa to są tylko 2 powody zła regulacja zaworów i podczas spalania zawory się nie domykają.wystarczy wtedy tylko regulacja,lecz czasem gdy silnik chodził zbyt długo na złym ustawieniu to regulacja nie pomorze...
A 2 gorszy to mogą być ponadpalanę gniazda zaworowe czyli głowica na stół i wymiana zaworów oraz gniazd,czasem dochodzi jeszcze planowanie. Samochody które posiadamy obojętnie czy są to benzyniaki czy diesla nie są już 1 świeżości, czasami maja barwna historię i przechodziły przez ręce nie jednych speców,wiec czasem mamy co mamy 25 czy 30 letni merc już czasem nie domaga i trzeba troszku do silniczka pozaglądać.
Odżałować czasem te 100zł i podjechać do dobrego mechanika na kontrolę ciśnienia ,reg.zaworów,zobaczyć co z wtryskami bo morze kopci za bardzo z wydechu gdyż sikają zamiast rozpylać.
Sprawdzanie korkiem wlewu i bagnetem są to można by powiedzieć tzw. domowe sposoby, ale które w porę dostrzegane,mogą zaoszczędzić nam kosztów i profilaktycznie zapobiec awarii samochodu

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl