MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 4:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr mar 10, 2010 9:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:50 am
Posty: 228
Lokalizacja: poznań
Witam,

proszę o informacje na temat takiego silnika w 123.To jest gaźnik? W jakich latach były instalowane w 123? Jakieś słabe punkty? Na co zwrócić uwagę podczas uruchamiania, jazdy, itd.? Mimo, że zdjęcie jest marne, to jeżeli dostrzegacie jakieś niuanse w samej komorze silnika - to też poproszę o spostrzeżenia.

Aha, w tym egzemplarzu silnik pracuje z ASB.

Dzięki

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 9:14 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
bagry4 pisze:
proszę o informacje na temat takiego silnika w 123.To jest gaźnik?

Jest to silnik M110. Nie wygląda to na wersję zasilaną wtryskiem, więc musi to być tak jak piszesz gaźnik.

Co do samego silnika to zaniedbany nie wart jest więcej niż parę złotych które zapłacą za niego w skupie złomu...

Co do ciekawostek to na fotce widać że auto ma NIVO, więc pewnie jest to kombi lub ciekawie wyposażony sedan ;)

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 9:25 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
To jest 280C lub 280.
Nie było S123 z gaźnikiem.


bagry4na forum o m-110 jest wiele informacji.
Lata produkcji wyciagniesz z google.
A słabe punkty to wycieki , i dymienie na niebiesko w róznych sytuacjach , które dość trudno wyeliminować.
Ten jest na gaźniku i ma 156 koni, był w sedanach z ozn.280 tylko z pierwszej serii i w coupe tez z pierwszej serii.

Przyjemna maszynka, ale kłopotliwa z wiekiem, kosztowna w remontach czy utrzymaniu i paliwożerna, ale moc ma .

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 9:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:50 am
Posty: 228
Lokalizacja: poznań
Panowie, to jest sedan. Mój kolega gdzieś takiego wylookał i wybiera się na oglądanie i jeżdżenie. Wg niego auto jest dość zmęczone ale zdjęć mi na razie nie przysłał.
Na co ma zwrócić uwagę w aucie z takim silnikiem, jak sprawdzić nivo, itd.?

Rozkodowany Vin:

W123 280, kierownica po lewej,automat.

260 - likwidacja oznaczeń na tylnej klapie
410 - elektrycznie odsuwany dach
420 - automatyczna skrzynia biegów (4) z Kick-Down
466 - centralny zamek
480 - NIVO (samo-poziomujące zawszenie)
511 - radio MB (Panasonic)
550 - hak holowniczy (od 01.03.1965)
590 - wszystkie szyby atermiczne, laminowane, tylna ogrzewana


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 10:06 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Auto samo w sobie ciekawe bo nieczęsto się spotyka taką konfigurację, ale jeśli faktycznie zaniedbane to trzeba szykować grupy portfel na remont.

bagry4 pisze:
Na co ma zwrócić uwagę w aucie z takim silnikiem, jak sprawdzić nivo, itd.?

Jeśli chodzi o NIVO to tył powinien trzymać poziom bez względu na obciążenie, tzn. układ powinien reagować na zmianę obciążenia odpowiednio zwiększając bądź zmniejszając ciśnienie w siłownikach :)
Same siłowniki powinny być suche, tak samo regulator. Nierówności powinny być tłumione conajmniej tak samo jak na zwykłych sprężynach i amortyzatorach. Jeśli auto skacze jak piłka do tenisa stołowego to do wymiany będą przynajmniej akumulatory ciśnienia.

Jeśli chodzi o silnik to należy oczekiwać równej pracy w całym zakresie obrotów oraz faktycznie sporej mocy. Stan silnika na 90% będzie szedł w parze z ceną za auto. Nikt nie odda dobrego M110 za grosze ;)

Poza NIVO i M110 to auto to zwykłe W123 - poradnik kupującego na stronie klubowej i pewnie w kilku wątkach tu na forum (wystarczy poszukać). <br>Dodano po 9 minutach.:<br> http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C11661212
To chyba ten, prawda?

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 10:07 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:50 am
Posty: 228
Lokalizacja: poznań
Danke,
tego potrzebowałem.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 10, 2010 11:01 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
raczej kolega się nie przejedzie tym autem bo nie sądzę, że odpala przy odłączonej kopułce... [szalone]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 12, 2010 12:01 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 15, 2009 6:21 am
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Pytanie w szczególności do kolegi THC.
Piszesz "Przyjemna maszynka, ale kłopotliwa z wiekiem, kosztowna w remontach czy utrzymaniu i paliwożerna, ale moc ma .
"
Rozwiń proszę myśl, pozwoli mi to podjąć ostateczną decyzje przed zakupem.
1) Czy silnik 2,8 jest specjalnie kłopotliwy z wiekiem.
2) Eksploatacja (naprawy, części) dużo przewyższają 2,3CE.
3) Lepiej prostsza jednostka 2,3 na wtrysku.
Proszę podaj różnice pomiędzy silnikiem 2,3 a 2,8. Czym się dokładnie różnia prócz pojemności oraz wtrysk?

_________________
Obecnie: teoretyk-marzyciel
Przyszłościowo: posiadacz-dłubacz :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 12, 2010 12:00 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
GrzesFo pisze:
1) Czy silnik 2,8 jest specjalnie kłopotliwy z wiekiem.
2) Eksploatacja (naprawy, części) dużo przewyższają 2,3CE.
3) Lepiej prostsza jednostka 2,3 na wtrysku.

AD1. Jak każdy silnik M110 podlega zużyciu wraz z wiekiem.
AD2. Dużo. M110 to dość stara jednostka o skomplikowanej budowie. M102 jest nowszy, tańszy, prostszy i dostępny na każdym szrocie (montowany w nowszych autach).
AD3. Do jazdy lepiej, do trzymania w garażu lepszy będzie M110 czy np. M123 - tylko dlatego że ma większą wartość kolekcjonerską.

M110 to stary silnik 6 cylindrowy z dwoma wałkami rozrządu w głowicy.
M102 to pospolity 4 cylindrowiec z jednym wałkiem rozrzadu.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt mar 12, 2010 11:57 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 15, 2009 6:21 am
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Dzięki za solidną odpowiedz.
Autko ma mi służyć do niedzielnych przejażdżek. W lipcu urodzi mi się potomek więc czas będzie ograniczony co i tak na dzień dzisiejszy bardzo dużo pracuje. Tak więc autko będzie więcej stało niż jeździło. Planuje potrzebny remoncik + późniejsze utrzymanie go w dobrym stanie. Wiadomo, 2.8 każdy chciał by mieć. Jednakże, obawiam się po Twojej wypowiedzi czy nie lepiej będzie zakupić 2.3. Chce się nastawić na konkretny silnik, wyposażenie i szukać takiej sztuki pod siebie. Jestem skłonny zrezygnować z mocy (co troszkę boli) na rzecz niższych koszt napraw a przede wszystkim ich częstotliwości. Mechanikiem nie jestem lecz wiele sam zrobię, częściowo pewnie z Waszą pomocą :)) O gazie zapominam, niema kasy na benzynę to kolekcjonuje maluchy niejeżdżone a nie mercedesy.

_________________
Obecnie: teoretyk-marzyciel

Przyszłościowo: posiadacz-dłubacz :)


Na górę
Post: śr maja 05, 2010 10:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 27, 2001 2:00 am
Posty: 696
Lokalizacja: Łódź
"Planuję potrzebny remoncik"... - szykuj 35 000 pln.

_________________
W 115 230.4 '73 automatic
VW T3 Westfalia '83
DAS BESTE ODER NICHTS...


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 7:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 27, 2007 1:34 am
Posty: 264
Lokalizacja: Zabrze
arbies pisze:
"Planuję potrzebny remoncik"... - szykuj 35 000 pln.


Na sam silnik wystarczy połowa tej kwoty [jezyk5]

_________________
W114 250c '70, wersja USA


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 8:57 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 15, 2009 6:21 am
Posty: 13
Lokalizacja: Kraków
Damy rade ;) Powolutku szukam odpowiedniego egzemplarza do którego zaczne ładować PLN'y

_________________
Obecnie: teoretyk-marzyciel

Przyszłościowo: posiadacz-dłubacz :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 19 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl