MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

prośba o ocenę 230ce
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=47885
Strona 1 z 1

Autor:  laszczok [ śr mar 31, 2010 5:47 pm ]
Tytuł:  prośba o ocenę 230ce

Witam,
znalazłem dzisiaj poniższe CE:
http://www.allegro.pl/item978803412_2_3 ... _1980.html
może ktoś zna to auto (miał z nim do czynienia) lub po prostu je oglądał.
dodatkowo otrzymałem nr vin: 12302310126325
napiszcie co się nie zgadza dodatkowo oprócz koloru, na co zwrócić uwagę przy tym silniku. Z racji niezbyt dużej odległości planuję jutro wycieczkę.
pozdrawiam

Autor:  darus [ śr mar 31, 2010 6:08 pm ]
Tytuł: 

VIN WDB12302310126325
Model 230
Chassis 12302310126325
Engine 115954 10 091574
Transmission 005351 04
Order 0 7 283 35153
Approx. year 1977
Lights HELLA
Cab 02415
Dealer authorities sales / company employee (12 months) (283)
Interior cloth blue green (006)
Paint
673 sahara yellow (T) (с 01.01.1975 по 31.12.1984)
Options
411 mechanical and hydraulic sliding roof (с 01.10.1965 по 31.10.1993)
422 mercedes-benz power steering (с 01.01.1963 по 29.02.1986)
466 central locking system (с 01.04.1970 по 31.10.1993)
536 interference suppression without radio set and mechanically operated antenna (с 01.01.1970 по 31.07.1997)
591 heat-insulating glass, all-around, heated rear window pane, (single-sheet safety glass), Germany
green heat-insulating glass all round, heated rear window, single pane safety glass - Germany (с 01.01.1972)

Autor:  THC [ śr mar 31, 2010 8:29 pm ]
Tytuł: 

Zakup zderzaków to około 1500zł jak znajdziesz w ogóle jakieś :)

Autor:  fullsize [ czw kwie 01, 2010 7:56 am ]
Tytuł: 

No proszę - to coupe też szczepili?

Kolego laszczok, wygląda na to że nie zgadzający się kolor, to najmniejszy problem :roll:

Autor:  laszczok [ czw kwie 01, 2010 10:28 am ]
Tytuł: 

fullsize czy to auto jest Ci znane? rozwiń temat

Autor:  fullsize [ czw kwie 01, 2010 10:50 am ]
Tytuł: 

Co tu rozwijać, fakty mówią same za siebie ;)
Wg vinu nie zgadza się rok produkcji, powinien też mieć szyberdach, a auto na zdjęciach go nie ma.

Poza tym jeżeli coupe jest do sprzedania za takie pieniądze, a właściciel pisze że jest "do poprawek blacharsko-lakierniczych" to sugerowałbym bardzo dokładne zweryfikowanie stanu budy :roll:

Autor:  McCoy [ czw kwie 01, 2010 11:03 am ]
Tytuł: 

fullsize pisze:
Wg vinu nie zgadza się rok produkcji


Rok podany w aukcji,to zapewne wynik przeklepania daty z dowodu rejestracyjnego, a ten nie zawsze "licuje" ze stanem faktycznym głównie z powodu nierozróżniania pojęć daty produkcji i pierwszje rejestracji.

fullsize pisze:
...powinien też mieć szyberdach, a auto na zdjęciach go nie ma.


Też mi się tak wydawało,ale szczerze mowiąć dawno nie widziałem tak głupio zrobionych zdjęć :) Na jednym z nich widać jakieś linie na dachu - moze jednak ma. Jeśli faktycznie nie ma, to należy temat odpuścić...

fullsize pisze:
Poza tym jeżeli coupe jest do sprzedania za takie pieniądze, a właściciel pisze że jest "do poprawek blacharsko-lakierniczych" to sugerowałbym bardzo dokładne zweryfikowanie stanu budy


Nie demonizowałbym napraw blacharskich W123 w jakiejkolwiek wersji nadwoziowej - nie mowie,ze jest to tanie i łatwe, ale myśle, ze warto kupić dobrą bazę i przeznaczyć kasę na odbudowę - a ta konkretna mogłaby dobrze wyglądać...;)

Bardziej bałbym się powiatowego druciarstwa i rzeźby - czasem bez dostępu do pierwowzoru ciężko dojść do oryginału :)

Za taki kwit, to sam bym ją kupił - jeśli sie wszystko zgadza.

Pzdr!

EDIT:

kolego laszczok - pamiętasz zielone 230E z cieknącym płynem chłodzącym, napotkane pod McDonaldem niedaleko PŁ ? ;)

Autor:  Siwy86 [ czw kwie 01, 2010 4:00 pm ]
Tytuł: 

Przeciez wpisane w wyposazeniu jest ze autko posiada szyberdach [zlosnikz]

Autor:  McCoy [ czw kwie 01, 2010 4:01 pm ]
Tytuł: 

[zlosnik] ups!

Autor:  fullsize [ czw kwie 01, 2010 5:58 pm ]
Tytuł: 

Ja też ups :oops: [zlosnikz]

W takim razie tylko malowany - pozostaje kwestia dokładnego obejrzenia pod kątem rzeźby i druciarstwa, na co może wskazywać znaczek amg na tylnej klapie :lol:

Swoją drogą, fajnie by było, jakby auto wróciło do oryginalnego koloru - jeszcze nie widziałem 123 coupe w szatach saharagelb :roll:

Autor:  REKIN-M5 [ czw kwie 01, 2010 7:01 pm ]
Tytuł: 

Ten szyber dach poza tym że jest w opisie w wyposażeniu .to naprawdę ciężko go uchwycić ,co prawda widać go ale trzeba się przypatrzeć widać to ładnie na 6 zdjęciu
http://img10.allegroimg.pl/photos/orygi ... 78803412_5
~McCoy
Cytuj:
Nie demonizowałbym napraw blacharskich W123 w jakiejkolwiek wersji nadwoziowej

no tu akurat do końca się z tobą nie zgodzę,nie dlatego że jest problem z częściami,bo te idzie znaleźć stosunkowo łatwo kwestia tylko budżetu tak jak wspomniałeś i tu masz też racje.Ale prawdziwy demon a nawet zmora zaczyna się jak na stół trafia ci chory pacjet a w karcie,,chorych'' wpisane ma Pullman ,kombi czy karetka,a nawet coupe to wtedy dobrze jest wcześniej udać się do banku i wynegocjować dobre warunki spłaty kredytu [zlosnik] ew. dobrze sprzedać nerkę
~McCoy
Cytuj:
myśle, ze warto kupić dobrą bazę i przeznaczyć kasę na odbudowę - a ta konkretna mogłaby dobrze wyglądać...

To fakt ,czasami lepiej jest kupić samochód (dobra bazę) po dokładnym oglądnięciu i nie szukać rodzynka w cieście,tylko nastawić się na wkład finansowy i jego profesjonalną odbudowę,.Bo po zakupie nie masz miny :o rozczarowania i wiesz jaki etap cie czeka( a przynajmniej przeczówasz) [zlosnik] A gdy ci się uda masz satysfakcje gwarantowaną jeżeli jesteś prawdziwym pasjonatą? jak niektórzy z naszych kolegów z forum , którzy nie polegli w swoich projektach i ,,odbudowując"" powiedzą ci ze warto było udowodnić i samemu się sprawdzić,no i jeszcze 1 ważne bym zapomniał: kolejny porządny merc byłby uratowany [oczko]
trzymam kciuki

Autor:  kielbik [ czw kwie 01, 2010 11:22 pm ]
Tytuł: 

Wy sie tutaj odsuwanym dachem podniecacie a auto ma numer nadwozia od limuzyny :P (123.023 = 230; 123.043 = 230 C)

411 mechanical and hydraulic sliding roof - coupé, jezeli juz mialy odsuwany dach to zawsze w wersjii elektrycznej
422 mercedes-benz power steering - wspomaganie kierownicy w coupé od poczatku bylo seryjne

Autor:  laszczok [ pt kwie 02, 2010 1:09 am ]
Tytuł: 

kolego McCoy pewnie że pamiętam. wspominaliśmy dzisiaj tamto spotkanie jadąc na oględziny.
Poniżej moje spostrzeżnia i uwagi dot auta:
Silnik: od górnej pokrywy cały zarzygany olejem.Na zimnym odpala od pierwszego cyknięcia, bez pomocy gazu, wskazówka od razu idzie na 3, na ciepłym trzyma 3 na P, po przełączeniu na na D spada na 2,4-2,5. skrzynia ok, ponoć wymienana przez jeszcze poprzedniego właściciela (do wglądu faktura na 3000zł). Na gazie chodzi chociaż jak twierdzą właściciele do regulacji. Bylta nowa wymieniana w ubiegłym roku, za tylną kanapą. Dokumenty od gazu są. Ręczny działa.
Blacha: dramat. Na niemal każym elemencie większe lub mniejsze purchle. Drzwi kierowcy zjedzone na dole z przodu, klapa tył na całej długości purchle, pod listwami z obu stron purchle, dach wokó szyberdachu i przy odprowadzeniach wody purchle, pod przednią szybą z prawej strony purchle, na wszystkich nadkolach oznaki rdzy. Podłoga w kabinie względna, jedynie przed fotelem kierowcy od strony progu rdza, podłoga w bagażniku ok. Wszędzie dużo szpachli, miescami pęka.
Przebieg: nieokreślony. Na liczniku 35 tkm. Stan fotela wskazuje na 350+ tkm. Siedzisko jest mocno wytarte, z dziurą pośrodku, oparcie bez uszkodzeń. kierownica również jest mocno zużyta.
Wnętrze: podsufitka bez podarć ale odrywa się od sufitu szczególnie na głową kierowcy. Tylna kanapa oraz fotel pasażera ok z małymi pęknięciami skaju. deska nie popękana, drewno standardowo.Oświetlenie z tyłu włączane na guzik nie działą (wypalona lampka??) z przodu ok. Dywaniki miejscami odrywają się od gąbki pod nimi, mniej lub bardziej wilgotne. Urwana klamka od podnoszenia maski jest samo cięgno, maska sięotwiera. Szyby ok oprócz tylnej za kierowcą, która jest porysowana i ciężko się zamyka. Reszta ok.
Wyposażenie: szyber elektryczny nie działa (mechanizm pracuje). Centralny nie działa. System pneumatyki podnoszenia foteli nie działa. Antena elektryczna nieoryginalna nie chowa się do końca. Radio nieoryginalne. Brak jednego czy dwóch chromów. Uszczelki wszystkie do wymiany oprócz oprócz zewnętrznych w obu drzwiach wymienionych przez obecnego właściciela. Reszta parchy. Uszczelki przedniej i tylnej szyby w średnim stanie zasilikonowane, listwy po obu stronach auta również wypełnione silikonem.
Cena: Właściciel sam wyszedł z ceną 5000 zł ale bez dodatkowych części (drugi silnik, maska, felgi ze zdjęć + jakieś pierdoły). Nie targowałem dalej bo i tak już wiedziałem że nie kupie, myślęże zszedłby jeszcze spokojnie do 4000zł. Talbliczka z vinem oryginalna MB z numerem w pierwszym poście. W dowodzie rok prod 1980, pierwsza rej w Polsce 1984. Oc i przegląd do czerwca.
Powyższa ocena powstała patrząc przezpryzmat mojego poprzedniego CE, które również nie było ideałem ale w porównaniu z tym o niebo lepsze. Ja temat odpuszczam ale gdyby ktoś był zainteresowny autem służę dodatkowymi informacjami których zapomniałem zawrzeć.
Pozdrawiam laszczok

Autor:  marpie [ pt kwie 02, 2010 1:45 am ]
Tytuł: 

Znaczy z tego co widzę to nie tylko szczepan ale i strucel. Szkoda auta, ale moim zdaniem po tym co tu widziałem i czytałem raczej nie do uratowania do stanu oryginalnego, zwłaszcza że papierów brak.

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/