MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

stopien przepracowania silnika
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=47921
Strona 1 z 1

Autor:  rzuru222 [ pt kwie 02, 2010 11:56 am ]
Tytuł:  stopien przepracowania silnika

Witam

Zastanawiam sie czy mozna zmierzyc jakios stopien przepracowania silnika nie sugerujac sie przebiegiem, np przedmuchem silnika podczas pracy przy odkreconym wlewie oleju przykladajac reke, czy jest jakis przyzad , umozliwiajacy taklie badanie?
czy moze topic z sci-ficition

Autor:  _me: how_ [ pt kwie 02, 2010 12:32 pm ]
Tytuł: 

Do mierzenia stopnia zużycia silnika (bez wyjmowania tłoków) służy tzw. skala Kruszyna, a sam pomiar nie jest trudny. Potrzebny jest tylko kijek.

Autor:  anavrin5 [ pt kwie 02, 2010 9:19 pm ]
Tytuł:  w123

a jak sie bada owym kijkiem?jestem bardzo ciekawy

Autor:  DJ MAKU [ pt kwie 02, 2010 9:32 pm ]
Tytuł: 

(me: how) jak zwykle 'leci w gumę', lub też inaczej mówiąc 'drze łacha' z kolegi rzuru222, który prawie sam sobie odpowiedział na pytanie wspominając o sprawdzaniu przedmuchu do skrzyni korbowej.

Jedynym w miarę pewnym sposobem oceny stopnia zużycia silnika jest pomiar tzw. kompresji czyli ciśnienia sprężania i raczej nic pewniejszego i dokładniejszego się w tej sprawie wymyślić nie da, nawet dysponując kijkiem z drewna mahoniowego... ;)

Autor:  REKIN-M5 [ sob kwie 03, 2010 7:02 am ]
Tytuł: 

pomiar kompresjji jak napisał ci kolega powyżej z forum ,lub najzwyklejsze sprawdzenie przedmuchów :
na ciepłym i pracującym silniku odkręcasz korek wlewu oleju i jeżeli zaczyna ci śilnikiem trząść zaczyna,,przygasać szarpać to masz przedmuchy na zaworach.
Podczas tej samej czynności możesz również sprawdzić poprzez wyciągniecie bagnetu olejowego,stan pierscieni nie do końca da ci to pomiar taki jak cisnieniomierzem (czy i jaka kompresja powstaje),ale pokaze ci czy nie ma tzw zwrotki( zapieczonych ,pierścieni czy zatarych ) czyli jaśniej mówiąc jeżeli po wyciągnięciu bagnetu zaczyna śię pompowanie kompresji ( spalin) przez bagnet wypychając przy tym mgiełkę olejowa to masz kolego już pierścienie w agonii

Autor:  apartyda26 [ sob kwie 03, 2010 11:26 am ]
Tytuł: 

odkrecam korek wlewu oleju i z tamtad daje dym jak z wydechu o czym to swaidczy ?

Autor:  REKIN-M5 [ sob kwie 03, 2010 5:43 pm ]
Tytuł: 

JEŻELI są to spaliny + obfita mgła olejowa to są tylko 2 powody zła regulacja zaworów i podczas spalania zawory się nie domykają.wystarczy wtedy tylko regulacja,lecz czasem gdy silnik chodził zbyt długo na złym ustawieniu to regulacja nie pomorze...
A 2 gorszy to mogą być ponadpalanę gniazda zaworowe czyli głowica na stół i wymiana zaworów oraz gniazd,czasem dochodzi jeszcze planowanie. Samochody które posiadamy obojętnie czy są to benzyniaki czy diesla nie są już 1 świeżości, czasami maja barwna historię i przechodziły przez ręce nie jednych speców,wiec czasem mamy co mamy 25 czy 30 letni merc już czasem nie domaga i trzeba troszku do silniczka pozaglądać.
Odżałować czasem te 100zł i podjechać do dobrego mechanika na kontrolę ciśnienia ,reg.zaworów,zobaczyć co z wtryskami bo morze kopci za bardzo z wydechu gdyż sikają zamiast rozpylać.
Sprawdzanie korkiem wlewu i bagnetem są to można by powiedzieć tzw. domowe sposoby, ale które w porę dostrzegane,mogą zaoszczędzić nam kosztów i profilaktycznie zapobiec awarii samochodu

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/