MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

Most - wymiana uszczelniacza
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=48099
Strona 1 z 1

Autor:  Szumek [ pt kwie 09, 2010 10:57 pm ]
Tytuł:  Most - wymiana uszczelniacza

Witam.

Chciałbym zapytać, jak przeprowadzić wymianę uszczelniacza wałka atakującego w mostach w W123/W126?

Z tego co pamiętam, jest tam tuleja rozprężna, którą powinno się wymienić...

Czy da się wykonać prawidłowo wymianę tego uszczelniacza w warunkach zwykłego warsztatu?

Autor:  chmielo [ sob kwie 10, 2010 2:24 am ]
Tytuł: 

jeśli masz klucz dynamometryczny i potrzebne części. ja np. poprosiłem o to speca, czyli marcina280e ;)

Autor:  ukaniu [ ndz kwie 11, 2010 11:54 am ]
Tytuł: 

Odkręć półośki.
Zmierz moment hamujący na ataku - kijek, odważnik na sznurku.
(inzynierskie podejście - mierzymy moment N*cm)
Odkręć nakrętkę.
Wymień co trzeba.
Wsadż nową tuleję.
Skręcaj powolutku aż uzyskasz taki sam moment hamujący.
Czyli atak będzie się przekręcał przy identycznym zawieszeniu odważnika od osi obrotu w płaszczyżnie poziomej.
Jak uzyskasz za duży musisz wymienić znów tuleję.
Kluczem dynamometrycznym można co najwyżej odbić szyjkę z "pół litra" i nic więcej. On nie śłuży do regulacji ale potwierdzenia, czy odpowiedni MOMENT HAMUJĄCY ataku N*cm- uzyskujemy PRZY danym większym niż MINIMANLNY MOMENCIE zakręcania nakrętki ataku N*m. Aby wiedzieć czy wszystko solidnie jest skręcone.
99% zniszczonych mostów to wina "fachowców"...

W idealnym przypadku wałek ataku powinno się skręcać bez koła talerzowego - w praktyce koniecznie trzeba wykręcić choć półosie.
To dla tego 99% wymian jest robione źle - bo są czasochłonne!

Autor:  Szumek [ wt kwie 13, 2010 4:07 am ]
Tytuł: 

Opisz jeszcze etap drugi - w którym momencie wiem, że dobrany odważnik jest tym właściwym?

Autor:  ukaniu [ wt kwie 13, 2010 1:18 pm ]
Tytuł: 

Nie dobierasz odważnika a miejsce zawieszenia go na kijku.
Kijek montujesz w poziomie od osi O----
Im dalej odważnik zawieszony tym moment większy.
Jak mierzysz jaki był to wieszasz go coraz dalej od środka obrotu aż wałek nie przestaje się kręcić pod ciężarem lekko wcześniej poruszony palcem.
Jak mierzysz zakręcając wieszasz go w tym samym miejscu i zakręcasz aż widać, że przestaje się sam pod cieżarem przekręcać wcześniej poruszony.
Suma sumaruch chodzi o uzyskanie takiego samego oporu ruchu jak na początku.
Odważnik, stare łożysko itd, dobierasz tak, aby długość zawieszenia od osi obrotu podczas pomiaru była sensowna - np 20cm.

Autor:  Szumek [ pt maja 07, 2010 2:32 am ]
Tytuł:  Re: Most - wymiana uszczelniacza

OK, dzięki za podpowiedź. :)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/