MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
wymiana silnika 2.3E https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=48173 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kmlsns [ wt kwie 13, 2010 4:41 pm ] |
Tytuł: | wymiana silnika 2.3E |
Koledzy i koleżanki! Problem jest następujący - wymieniłem silnik. silnik jaki był to 2.3E o numerze 13 J 83 - zapewne stary tym silnika 102. silnik jaki został włożony to też 2.3E najprawdopodobniej z w124 o numerze 102 962 10 129 830. różniły się kolektorem wydechowym (cieńsza mocowanie do głowicy) i kolektorem ssącym (miał podpięcia do podciśnienia i dwie dodatkowe kostki), ale kolektory zostały wkręcone ze starego silnika. dodatkowo był też czujnik położenia koła zamachowego, który został wykręcony. samochód oczywiście jeździ... ale nie jest to żadna rewelacja. przyśpieszenie ma znikome, moc znikoma, zapłon trzeba było odkręcić całkowicie na regulacji i bez śruby mocującej całkowicie go przyśpieszyć na maksymalne wychylenie. i teraz mam pytanie do znawców tematu - czy wałki rozrządu i fazy są w tych silnikach takie same? aparat zapłonowy został ze starego silnika. próbowałem z innym aparatem od nowszego modelu, ale jest to samo. i nie wiem w czym szukać przyczyny pozdrawiam |
Autor: | holyfido [ wt kwie 13, 2010 4:51 pm ] |
Tytuł: | |
M102.962 to jest silnik 2 litrowy z W201 o mocy 118-122 konie. |
Autor: | kmlsns [ wt kwie 13, 2010 4:56 pm ] |
Tytuł: | |
aha ... czyli na szrocie nie wiedza co sprzedają,albo dobrze wiedza a wciskają głupotę.. no to ładnie ![]() |
Autor: | THC [ śr kwie 14, 2010 12:09 am ] |
Tytuł: | |
kmlsns pisze: aha ... czyli na szrocie nie wiedza co sprzedają,albo dobrze wiedza a wciskają głupotę.. no to ładnie
![]() Miałeś 980 z mechanicznym wtryskiem, a włożyłeś 962 ![]() Moc Ci spadła z 136 na max 122 . Nie wydaje mi się , że te 14 koni az tak bys odczuł, zabite 980 jest słabsze od średniego 962, więc szukaj dalej. Najprościej przełozyc sam słupek, a osprzet zainstalowac od 980. Poza tym oni tacy Ciemni czy jak? 980 jest na wąskie dwa paski 962 na jeden szeroki z napinaczem na rolce, nie patrzyłes czy kupiłes sam słupek? Jełśi słupek i po pomiarze kompresji jest ok. to go zostaw, i szukaj jak wpsomniałem gdzie indziej. Drugą ważną rzeczą są podciśnienienia, jedno zamotanie i nie ma mocy, a ich jest sporo w 980 jak i w 962. Sam słupek to tylko mechanika, i tu nie ma róznic w fazach wałkach itp. każde 102 pociągnie na osprzęcie z innego. W 980 zapłon ustawisz sam, w 962 zapłonu nie ustawiasz. Wiele jest takich zaułków w przekładkach. |
Autor: | kmlsns [ śr kwie 14, 2010 1:06 am ] |
Tytuł: | |
THC pisze: Miałeś 980 z mechanicznym wtryskiem, a włożyłeś 962 Powiedziałem - mam w beczce silnik 2.3E i szukam drugiego. no i dali mi ten THC pisze: Poza tym oni tacy Ciemni czy jak? 980 jest na wąskie dwa paski 962 na jeden szeroki z napinaczem na rolce
były koła na szerokie rolki i powiedzieli "aaa... to sie wymienia i nie ma z tym problemów" i chyba zapomnieli wspomnieć o tym że potrzebny jest też komputer do sterowania - dobrze mi się wydaje? kompresja jest dobra na 1,3 i 4 cylindrze było 11,5 a na 2 cylindrze 10 z hakiem. przymierzam się do wymontowania tego silnika i oddania go i poszukania prawdziwego 2.3E - nie jest to chyba zły pomysł? jak sądzicie? |
Autor: | THC [ śr kwie 14, 2010 7:47 am ] |
Tytuł: | |
Wezmą go? |
Autor: | voytas [ śr kwie 14, 2010 10:04 am ] |
Tytuł: | |
kmlsns pisze: - nie jest to chyba zły pomysł? jak sądzicie?
Jeżeli ktoś za darmo Ci go wymontuje i zamontuje inny to może i nie taki zły... Pytanie brzmi: co zyskasz? Ile zapłaciłeś za ten silnik? |
Autor: | kmlsns [ śr kwie 14, 2010 11:01 am ] |
Tytuł: | |
21 dni roboczych mam na zwrócenie go od momentu kupna. wiec wezmą go i jeszcze przeproszą ze mnie okłamali. Za darmo to nie ... ale za skrzynkę piwa wymontują i nie zamontują ![]() za silnik zapłaciłem 570 zł. znalazłem już drugi taki sam co miałem , za 400 tylko ze po drugiej stronie polski koło Żarów. a co zyskam - pewność tego że mam to co chciałem mieć. tylko ze nie chodzi tu o kwestie finansowe jeśli chodzi o zyskiwanie - pytanie który z silników warto było by mieć pod maska? bo ja osobiście jestem za 2.3 niż jakaś przypadkowa i przerabiana dwulitrówka |
Autor: | THC [ śr kwie 14, 2010 11:23 am ] |
Tytuł: | |
Tak na prawdę patrząc na Twój podpis to powinieneś mieć w 76 roku M-115:):) Wracając do tematu, szukaj silnika od 124 230E lub od 190E 2.3. I tak masz szczepana to co za różnica, a jest większa szansa,że ten od 124 czy 201 będzie w lepszym stanie niz minimum 15 letni 980. Tobie i tak potrzeba sam słupek, osprzęt podejdzie od 980. |
Autor: | kmlsns [ śr kwie 14, 2010 11:35 am ] |
Tytuł: | |
w oryginale to w ogóle był 2.0D w manualu, ale jak kupiłem beczkę to miał włożony 2.3e w automacie i tak się przyzwyczaiłem do niego ze nie chce innego - no chyba że jakiś mocniejszy. Mówiąc "słupek" masz na myśli goły silnik? właśnie znalazłem silnik 2.5b 6 cylindrowy z w123 (w papierach rok 77) wraz z całym osprzętem - i teraz pytanie - warto się nad nim zastanawiać ? http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... silnik.jpg |
Autor: | bmw [ śr kwie 14, 2010 12:08 pm ] |
Tytuł: | |
Ten silnik 2,5 to M123. Prawdopodobnie skrzynia biegów nie podejdzie z M102,a sam M123 w dobrym stanie to rzadkość i ma pewne zalety jak miły dźwięk i kultura pracy ale ma też swoje małe wady jak duży apetyt na paliwo ![]() ![]() |
Autor: | piotrek16v [ śr kwie 14, 2010 3:27 pm ] |
Tytuł: | |
znalazłeś taki silnik M123 to jesli z niego nie skorzystasz poproszę o kontakt bo szukam takiego najlepiej wyślij SMS 606 252 260 odwdzięczę się !! |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |