MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 5:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: pt sty 15, 2010 6:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Witam i pytam [zlosnikz] Wymieniłem w mojej ślicznotce most . Poprzedni nie ciekł ale wył, gwizdał, i stukał. Nowy jest cichutki ale cieknie przy wyjściu wału. Może ktoś z kolegów zna jakieś nowatorskie sztuczki bo nie uśmiecha mi się wyjmowanie mostu i wymiana oringów . Boję się jednak ,że tak to się zakończy.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 6:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
EMEK pisze:
nowatorskie sztuczki



Niektórzy na przykład wsypują do dyfra trociny albo skórki z banana [zlosnik] .

Lepiej jednak wyjąć i pozmieniać simmeringi.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 6:44 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam jeśli cieknie na wejściu wału napędowego wystarczy odkręcić (na łączniku gumowym) wał potem specjalnym kluczem odkręcić nakrętkę w trójniku, wyciągnąć trójnik i znajdujący sie pod nim "uszczelniacz", następnie wymienić go na nowy i wszystko poskręcać. <br>Dodano po 2 minutach.:<br>
Uli pisze:
Niektórzy na przykład wsypują do dyfra trociny albo skórki z banana .

A trociny i inne "wynalazki" wsypuje się dla "wyciszenia i usunięcia luzów" a nie dla uszczelnienia.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 7:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Jakiego typu jest uszczelniacz, jaki wymiar i gdzie go kupić


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 7:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Klucz do tej śruby można zrobić z rurki 5/4" odpowiednio ją nacinając Flexem.
Jak Koledze został stary dyfer to na nim dopasować dorabiany klucz i wtedy obędzie się bez ściągania przekładni z samochodu.

A na przyszłość jest nauczka że lepiej wymieniać siemeringi przed założeniem dyfra

Koszt około 19 zł za szt. x3 =60zł


Pozdrawiam Marcin (wujek dobra rada)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 7:27 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
ROBHEN pisze:
specjalnym kluczem odkręcić nakrętkę w trójniku, wyciągnąć trójnik i znajdujący sie pod nim "uszczelniacz", następnie wymienić go na nowy i wszystko poskręcać.

Zapewne sie uda tak zrobić co nie znaczy ze bedzie dobrze poniewaz między łozyskami wałka atakującego jest uzyta specjalna tuleja rozprężna ustalająca napięcie łozysk.
Tuleja ta jest jednorazowa i wymienia sie ja na nową ponieważ ulega odkształceniu przy dokrecaniu określonym momentem nakrętki walka.
Ale w starym 123 mozna zaryzykować i nie wymieniać -jak sie rozleci to w sumie mała strata.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 7:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt cze 30, 2009 12:18 am
Posty: 100
Uli pisze:
EMEK pisze:
nowatorskie sztuczki



Niektórzy na przykład wsypują do dyfra trociny albo skórki z banana [zlosnik] .

Lepiej jednak wyjąć i pozmieniać simmeringi.


miałem kiedyś UAZ-a i tam mówiło się, że jak nie cieknie to znaczy, że nie ma oleju [zlosnikz]

oczywiście mój nie ciekł a olej miał [zlosnik]

_________________
W168, W124


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 8:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Uli pisze:
EMEK pisze:
nowatorskie sztuczki



Niektórzy na przykład wsypują do dyfra trociny albo skórki z banana [zlosnik] .

Lepiej jednak wyjąć i pozmieniać simmeringi.


Ależ to nie są nowatorskie sztuczki ,no może banany tak,ale trociny to nasi sąsiedzi za odry w RFNie już w latach 70 stosowali w autach na sprzedaż :) ,
jak cieknie to trzeba wymieniać uszczelniacze ,fusy z kawy także nie pomogą.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 15, 2010 8:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
ROBHEN pisze:
Uli napisał:
Niektórzy na przykład wsypują do dyfra trociny albo skórki z banana .

A trociny i inne "wynalazki" wsypuje się dla "wyciszenia i usunięcia luzów" a nie dla uszczelnienia.


A no tak. Zapomniałem napisać, że przed wsypaniem trzeba spuścić olej
[zlosnik] [zlosnik]

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 16, 2010 10:58 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Dzięki wielkie za rady. Pamiętam jak uszczelniało się skrzynie biegów w JUNAKU , poprostu w zamian za olej ładowało się smar. Nie leciało i jeżdziły JANKI. Mój do tej pory jeżdzi na smarze w skrzyni biegów...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 9:20 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
EMEK pisze:
Pamiętam jak uszczelniało się skrzynie biegów w JUNAKU , poprostu w zamian za olej ładowało się smar. Nie leciało i jeżdziły JANKI. Mój do tej pory jeżdzi na smarze w skrzyni biegów...

Ten sposób doskonale się sprawdza w dyfrach Mercedesa-nowe modele maja tak orginalnie.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 10:20 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Nie wiedziałem... Może i ja zastosuje ten środek. Pamiętam jak kiedyś znajomy opowiadał , że ciekło w 115 z mostu i skrzyni więc zalał oba elementy smarem albo olejem czołgowym (bardzo gęsty) Nie ciekło , most i skrzynia wyciszyła się, jedynie w zime ciężko wchodziły biegi ale do pierwszego rozruchu.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 12:27 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
EMEK pisze:
Nie wiedziałem... Może i ja zastosuje ten środek. Pamiętam jak kiedyś znajomy opowiadał , że ciekło w 115 z mostu i skrzyni więc zalał oba elementy smarem albo olejem czołgowym (bardzo gęsty) Nie ciekło , most i skrzynia wyciszyła się, jedynie w zime ciężko wchodziły biegi ale do pierwszego rozruchu.


No właśnie ja inteligentnie taki manewr wykonałem w astrze mojej żony(gęsty olej przekładniowy) po pierwsze przy temperaturze poniżej zera biegi nie wchodzą nawet jak sobie nogą pomagasz,a po odpaleniu auto samo jedzie :) bez załączonego biegu.więc nie polecam smaru a napewno nie do skrzyni biegów.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 1:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Dałem D... z moją skrzynią biegów . Po zakupie ślicznotki wymieniałem olej w silniku , filtry itp. ORAZ W SKRZYNI BIEGÓW POMIMO , ŻE NIE CIEKŁA I STAN OLEJU BYŁ OK. Tak dla zasady Po wymianie oleju , w tej chwili nie pamiętam na jaki zaczęły się wycieki przy wyjściu wału i tam bankowo czeka mnie wymiana uszczelniaczy bo ze smarem nie będę ryzykował [zlosnikz] Po jakimś czasie dowiedziałem się, że Mercedes zalewa skrzynie specjalnym olejem i jeśli nic się nie dzieje tego oleju nie wymienia się. Oczywiście mam na myśli starsze modele. Tamten olej wraz z opiłkami i innym syfem doskonale uszczelniał skrzynie. Ja wlałem inny olej co przepłukało skrzynie i wycieki gotowe. Dlatego nikomu jeśli nic się nie dzieje nie polecam wymiany oleju.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 4:55 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
jeśli już przy mostach jesteśmy to czy znacie jakiś sposób (oczywiście poza wspomnianymi bananami i trocinami...:)) na wyciszenie mostu? Pod obciążeniem buczy, bez - nie. Wszyscy obwiniają wałek atakujący, mniejsza z tym... pytanie po prostu brzmi: czy idzie most uciszyć (wymiana czegoś, nie wiem...)?? Nie piszcie tylko ,,wymień most", no chyba, że naprawdę nie ma innej opcji...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl