MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pytania
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=48454
Strona 1 z 2

Autor:  Bandit_89 [ sob maja 01, 2010 12:51 am ]
Tytuł:  [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pytania

Witam. Jako nowy użytkownik tego forum wypadało by się przywitać. Mam na imię Dawid i mieszkam w Mysłowicach. Posiadam Mercedes-Benz W123 z 1977r. Chciałbym przywrócić go do zgodności w VIN-em.

Obrazek

Nr VIN

Obrazek

Nr na nadwoziu jest zgodny z VIN-em

Jak widać pierwotnie był to 240D na manualnej skrzyni biegów. Auto zostało sprowadzone do Polski w pierwszej połowie 1991r. przez właściciela od którego odkupiłem ten samochód. W chwili sprowadzenia auto miało silnik… tutaj jest problem bo właściciel pamięta tylko, że był to czterocylindrowy diesel na automacie. Silnik ten leży u niego w garażu do tej pory i w każdej chwili mógłbym go wziąć do siebie (tylko za bardzo nie mam gdzie go trzymać).
I tutaj jest pierwsze pytanie. Gdzie są na bloku silnika wybite numery po których mógłbym zidentyfikować jaki to silnik?
Pytanie drugie. Jakie kody odpowiadają jakim silnikom(chodzi mi tylko o czterocylindrowe diesle)?
W tej chwili jest tu silnik benzynowy z W124 230E na skrzyni manualnej 5-biegowej. I tutaj trzecie pytanie. Czy silnik z I serii beczek bardzo różnił się od tych późniejszych? Mówiąc silnik mam na myśli cały silnik z osprzętem skrzynią biegów itd..
Pytanie czwarte - Jaki byłby orientacyjny koszt takiego silnika z osprzętem?
Zauważyłem, że auto ma dość bogate wyposażenie jak na beczkę. Z wypasu naliczyłem 4x elektryczne szyby, elektrycznie ustawiane lusterko prawe, mechaniczny szyberdach, dodatkowe oświetlenie zamontowane w suficie w postaci 3 lamp marki Hella (2 nad siedzeniami przednimi, 1 nad kanapą tylną), wspomaganie kierownicy, podgrzewaną tylnią szybę, przełącznik od ustawiania nachylenia reflektorów przednich (nie jestem pewien czy to jest wypas) i elektryczny centralny zamek (to akurat dodał właściciel) oraz miało kiedyś radio Beckera (zostało skradzione z samochodu za poprzedniego właściciela) i elektrycznie wysuwaną antenę (zardzewiała i właściciel wyrzucił na złom i założył taką zwykłą :( ).

Obrazek

Elektryczne szyby x4 + elektrycznie sterowane lusterko

Obrazek

Przełącznik do sterowania tylniej szyby

Właściciel mówi, że oprócz tego centralnego zamka nic nie wymieniał. Chciałem to kiedyś sprawdzić, ale auto nie posiada tabliczki lakierowanej (zostały po niej tylko ślady). Niestety właściciel nie pamięta co się z nią stało. I tutaj pytanie nr 5 – Gdzie jeszcze był zapisany kod wypasu oprócz tabliczki lakierowanej?

Obrazek

Brak tabliczki



Pytanie nr 6 – czy oryginalnie było dostępne takie dodatkowe oświetlenie wnętrza jak opisałem i pokazują to następujące foty? Czy włącznik tych świateł jest oryginalny?

Obrazek

Chodzi o ten środkowy przełącznik

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 0_0359.jpg

Lampka tylnia

Obrazek

Lampka boczna


Auto było malowane przez poprzedniego właściciela. Z jego informacji wynika, że bardzo podobny lakier do oryginalnego. Podobno tej oryginalny nawet nie był w złym stanie, ale poprzednikowi zachciało się mieć lepszy.
Jeżeli chodzi o środek to auto zostało całkowicie zmienione przez synów właściciela. Założyli czarną deskę rozdzielczą, czarne boczki drzwi, kierownicę chyba z W124, siedzenia to nie mam pojęcia z czego (ale właściciel znalazł oryginale, które leżą w piwnicy i czekają na lepsze czasy które powoli dla nich nadchodzą). Zmienili oni także przednie lampy na te prostokątne. Ogólnie były właściciel mówił mi, że ma jeszcze dużo części, które na mnie czekają, ale niestety jakieś 200 km od mojego miejsca zamieszkania (a za bardzo nie ani czym ani kiedy po to jechać, a też ciężko mi go ostatnio spotkać).
Kiedyś przeglądając aukcje allegro trafiłem na aukcję elementu, który był ponoć fabrycznie montowany w wersjach taxi. Było to dla mnie o tyle dziwne, że taki sam element widziałem w swoim aucie. Wygląda on następująco:

Obrazek

Element zaznaczony jest czerwoną elipsą

Pytanie nr7 – Czy ten element rzeczywiście był montowany tylko w fabrycznych taxi?

To chyba wszystko co chciałem przekazać. Tak jak wspomniałem na początku chciałbym przywrócić temu autu fabryczny wygląd. Z początku fajnie się jeździło takim szczepanem, ale jednak po ponad 2 latach posiadania przyszedł niedosyt. Mówię tak dlatego, że dyferencjał pozostał z diesla, pompa paliwa z audi, więc jak widać nie jest to dopracowana przeróbka. Tak poza tym auto zawsze miało problemy z paleniem na benzynie. Były to trywialne błędy (np. cieknął sparciały wąż którym płynęła benzyna z filtra do pompy paliwa, albo spalenie się jakiegoś przekaźnika przez co wcale na benzynie nie chodził), ale jednak zawsze niechęć pozostaje. I do tego te LPG ;/. Albo za wysokie obroty na biegu jałowym albo falowanie obrotów. Szczerze to nie znam osoby która umiała by ten problem rozwiązać. Dlatego myślę, że pozostaje mi albo bardzo powoli przywrócić auto do oryginału albo dopracować je nieco i sprzedać. Jednak z sentymentu myślę nad tym pierwszym rozwiązaniem. Jeżeli chodzi o kwotę jaką dysponuję na takie przedsięwzięcie to 10 000 zł. I tutaj prosił bym was o opinie. Czy na moim miejscu przywrócilibyście mu oryginalny stan czy dopracowali go i sprzedali? Za szczerze opinie z góry serdecznie dziękuję.
Jeżeli chodzi o blacharkę to moim zdaniem jest ona w dobrym stanie i niewielkimi środkami można by ją wyprowadzić na bdb (idealna to chyba tylko z fabryki wychodzi). Podłoga jest oryginalna i nie ma w niej dziur (jedynie ktoś z prawej strony w miejscu na nogi pasażera pokrył podłogę jakimś preparatem do konserwacji łodzi).
Poglądowe fotki auta można zobaczyć tu –

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/35456 .

Jeżeli chodzi o przeznaczenie auta to auto nigdy nie będzie mi służyło jako wół roboczy i nigdy nie stanie pod chmurką.

Autor:  sebi [ ndz maja 02, 2010 9:15 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

Witam na forum.

Nie jestem wielkim specjalistą w W123 ale napewno znajdą się tutaj osoby które chętnie pomogą Ci w rozszyfrowaniu wielu tematów.

Pozdrawiam i miłego klikania !!

Autor:  Friends call me misha [ pn maja 03, 2010 12:51 am ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

mocna rzeźba, to oświetlenie, z tego co widze masz przelączniki do szyb zarówno przy lewarku jak i w drzwiach, co oryginałem nie jest.
ogólnie to kupa kasy na przywrócenie go do oryginału, moze warto zostawić jak jest i jeździć?

Autor:  joszko [ pn maja 03, 2010 10:18 am ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

Friends call me misha pisze:
masz przelączniki do szyb zarówno przy lewarku jak i w drzwiach, co oryginałem nie jest.


Jesteś w błędzie. U siebie też mam przełączniki w drzwiach

Obrazek

Autor:  Friends call me misha [ pn maja 03, 2010 11:07 am ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

nie zauważyłem że to tylny boczek, myślałem że ma przy lewarku i na przednich.

Autor:  Uli [ śr maja 05, 2010 12:11 am ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

Wygląda na to, że masz wersję TAXI. Boczne lampki sufitowe, a także te bezpieczniki na nadkolu, to właśnie od tej wersji. Czy kolor to kośc słoniowa nr 623 light ivory. Najlepiej poszukać daten karty, chociaż jeśli były robione takie rzeczy w aucie, to pewnie już ich nie ma, ale spróbować warto.

Autor:  Bandit_89 [ śr maja 05, 2010 5:28 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

Dzięki wielkie za wszystkie informacje.

Cytuj:
Najlepiej poszukać daten karty


A gdzie mogę ją znaleźć? Znalazłem taki świstek papieru pod jednym z siedzień, które mam w piwnicy ale nie wiem jak sprawdzić czy to oryginał i czy to jest to co czego szukam.

Czy wersja TAXI jest jakimś rarytasem czy raczej jest to pospolita wersja? Czym wersja TAXI z I serii różni się od nowszych?

Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam

Autor:  KarolS1988 [ śr maja 05, 2010 6:03 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

ten świstek jest ważny jest tam masa "cyferków i literków" w których ukryte jest to co miał orygnialnie jak wychodził z fabryki, jakie opony, numer kluczyka, kolor lakieru, producent lamp, data produkcji, numer silnika i skrzyni i jeszcze masa innych pierdołek

Bandit_89 pisze:
Czy wersja TAXI jest jakimś rarytasem czy raczej jest to pospolita wersja?


a z tego co widziałem na forum to wersja taxi to jest jednak rarytasem ponieważ te auta służyły do pracy a nie dbania i mało ich jest w oryginalnym stanie. Ktoś z forum remontuje taxi albo przywraca do oryginału tylko nie pamiętałem kto ale już wiem. Kolega holyfido ma taryfę i uli również.

Autor:  Gajowy [ śr maja 05, 2010 10:35 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

Bandit_89 pisze:
Czy wersja TAXI jest jakimś rarytasem czy raczej jest to pospolita wersja? Czym wersja TAXI z I serii różni się od nowszych?


Myślę że w orginale jest rarytasem, dawniej aby drożej sprzedać MB zmieniano wnetrze oraz kolor .
Generalnie uważam że każda z wersji zachowana w stanie zgodnym z datenkartą jest rarytasem [skromny] .

Autor:  FLORO [ czw maja 06, 2010 4:56 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

Gajowy pisze:
Generalnie uważam że każda z wersji zachowana w stanie zgodnym z datenkartą jest rarytasem [skromny] .


A jak właściciel miesiąc po zakupie zdecydował się na jakąś opcję w wyposażeniu dodał ją w salonie/u dealera MB wszystko na oryginalnych podzespołach/wiązkach więc auto nie będzie już zgodne z VIN to będzie też rarytasem ?? Jeżeli tak to jakim lepszym czy gorszym [zlosnik] ??

Autor:  Gajowy [ czw maja 06, 2010 7:33 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

FLORO pisze:
Gajowy pisze:
Generalnie uważam że każda z wersji zachowana w stanie zgodnym z datenkartą jest rarytasem [skromny] .


A jak właściciel miesiąc po zakupie zdecydował się na jakąś opcję w wyposażeniu dodał ją w salonie/u dealera MB wszystko na oryginalnych podzespołach/wiązkach więc auto nie będzie już zgodne z VIN to będzie też rarytasem ?? Jeżeli tak to jakim lepszym czy gorszym [zlosnik] ??


Zapewne lepszym no chyba że się zdecydował zdemontować w serwisie klimę ASB ABS itp. i ma na to rachunki to będzie gorszym.[hihi] .

Autor:  Bandit_89 [ pt maja 14, 2010 10:01 am ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

Mam kolejne pytanie. Czy kolor nr 623 light ivory był dostępny tylko i wyłącznie dla wersji TAXI czy był on także dostępny dla standardowego sedana?

Znalazłem także taką Daten Kartę pod siedzeniem kierowcy znalezionym u siebie w piwnicy (fotka w załączniku). Jednak wydaje mi się, że nie jest ona z tego auta ponieważ w polu zaznaczonym czerowną ramką widnieje symbol 123120, co chyba oznacza wersję silnikową czyli w tym przypaku 200D. Czy ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości w tym temacie?

Gdzie można jeszcze znaleźć Daten Kartę?

Pozdrawiam.

Załączniki:
Komentarz: Odnaleziona Daten Karta
100_0371.JPG
100_0371.JPG [ 32.84 KiB | Przejrzano 1568 razy ]

Autor:  KamilKamil [ sob maja 15, 2010 6:43 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

Bandit_89 pisze:
Czy ktoś mógłby rozwiać moje wątpliwości w tym temacie?

Numer lakieru na DK wskazuje zwykły biały (737) , czyli szczep...

Autor:  julek6 [ ndz mar 13, 2011 9:08 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

Odnalazłem ten temat i mam takie pytanko, słyszałem że wersie silnikowe w wersjach TAXI są mocniejsze, czy to prawda czy plotka. ma inny wałek rozrządu i pompę, fakt miałem kiedyś manualna i wydawało mi się że jest słabszy, No i chciałbym sprawdzić, czy mój silnik jest oryginalny....

Autor:  desperado [ pn mar 14, 2011 10:15 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] Beczka z 1977r. Proszę o odpowiedzi na zadane pyt

Prawda, ale nie do końca [hihi] Mocniejsze silniki są w taksówkach od II serii w górę, podobnie jak we wszystkich innych wersjach. Rzeczywiście został zmieniony rozrząd (większy skok zaworów i inny w ssących i wydechowych- w silnikach do 1979 był jednakowy) Zmieniono pompę i sposób jej sterowania (z pneumatycznego na mechaniczny) oraz filtr powietrza z mokrego na suchy)

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/