MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W116] M110 stracił moc https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=48498 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gab [ wt maja 04, 2010 10:45 am ] |
Tytuł: | [W116] M110 stracił moc |
Temat na dywagacje o remontach, ale to nie takie proste ![]() W skrócie - M110 na k-jecie, wersja 185KM, zagazowana, z automatem, nagle zgubiło tak na oko ze 100KM. Problem w tym, że nic się nie zgadza ![]() Auto startuje bez problemu, depnięte do podłogi potrafi zapiszczeć oponami przy przejściu na II bieg ale w okolicach 50-60km/h ogarnia je ogólna niemoc. Ledwie ciągnie, do 100 ma jakieś 20 sek., w skrajnych przypadkach z gazem w podłodze nie może przekroczyć ... 90 km/h. Czasami zasuwa szybciej, ale ma dynamikę pociągu towarowego. I to mi też nie pasuje - że raz jest tragicznie, raz trochę lepiej, ale i tak nie tak jak powinno być. - zacięty k-jet odpada - ten sam efekt na benzynie i gazie. Jedyna różnica, że na benzynie dociągnie do 100 a nie do 90... - wszelkie pady uszczelek itp w zasadzie też wykluczam - nic nie dymi, nie jara oleju, nie ma masła na bagnecie ani kiślu w chłodnicy. - co gorsza ![]() I nawet nie pali więcej! Z tej okazji mam dwie teorie: 1.) nie pali na jednym garze. Jak mi czterocylindrowe Volvo nie paliło na jednym, to to czułem. Telepał się jak głupi, dymił jak trabant i ledwie jechał. Nie wiem jednak jak jest z "szóstkami". Czy M110 bez jednego gara będzie chodził w miarę równo? Może te 5 mu wystarczy ![]() ale może przestaje palić na jednym na wyższych obrotach? 2.) Wydech. Teoria naciągana, zweryfikuje ją nowym tłumikiem w tym tygodniu. Otóż rozleciał mi się tłumik końcowy. Z różnych powodów bardzo nietypowo - stracił pół ściany tylnej, tej przez którą wchodzą rury. Efekt jest taki, że w czasie jazdy powietrze spod auta jest WDMUCHIWANE do tłumika. Czy możliwe, żeby powstająca kombinacja ciśnień wywoływała efekt szmaty wsadzonej dla żartu w rurę? I czy to może aż tak stłumić taki silnik? Do tej teorii pasowałby objaw, że auto jakby im szybciej jedzie, tym bardziej słabnie. Nie pasuje - że raz jest lepiej, raz gorzej przy tych samych prędkościach, chyba że kierunek wiatru jest dodatkowym czynnikiem ![]() Gab |
Autor: | Styczu [ wt maja 04, 2010 11:27 am ] |
Tytuł: | Re: [W116] M110 stracił moc |
Witam! Mi kiedyś "wypadł" 6 cylinder i auto ledwo pod most wjechało. Generalnie opisane przez Ciebie objawy się zgadzają z moimi (oprócz tego że mój miał problemy z ruszaniem bo gasł). Jak jeden cylinder nie działa to są jednak wyczuwalne drgania, szczególnie jak na luzie go przygazujesz lekko |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |