MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 11:37 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw lut 11, 2010 10:56 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Numer silnika składa się kilku członów np.: 102 980 10 146 852.
102 - to typ silnika, tak?
A co oznaczają następne człony: 980 10
Domyślam się, że 2 ostatnie 146 852 są numerami kolejnymi z produkcji.
Czy jest coś w rodzaju viniarki odnośnie numerów silnika?
Czy w tych numerach jest zakodowana pojemność silnika i rok produkcji?
Czy po numerze silnika można ustalić w jakim siedział aucie?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 12, 2010 9:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
No, kurcze. Panowie.
Przecież macie swoje MB z jakimiś silniczkami.
Napiszcie co macie i z jakimi numerami to może da się z tego wyciągnąć jakieś wnioski.
Już wiem, że:
102 980 10 146 ... - 2,3ccm, 84r.
102 910 10 111 ... - 1,8ccm, 91r. - od 190-tki
102 980 12 114 ... - 2,3ccm, 85r. - w123 automat

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 12, 2010 4:11 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
PanKot pisze:
Napiszcie co macie i z jakimi numerami to może da się z tego wyciągnąć jakieś wnioski

ale po co te nerwy [zlosnik]
M bena 10...(2,3,4)
OM ropa 60...(1,2)
czyli różne rozwiązania
921,924,962,980....pojemność i moc w zależności od konstrukcji i zasilania paliwa
10-przygotowany do mechanicznej skrzyni biegów
12-do automatycznej skrzyni biegów
kolejne 6 cyfr to numer silnika

pozdroObrazek

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 15, 2010 8:06 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Dzięki.
W takim razie czy "12" (czyli przystosowany do automatycznej skrzyni) da się spiąć bez problemów z manualem? Czy trzeba coś przerabiać?
Zauważyłem, że jest inny filtr oleju. W "12" jest taki do demontażu - pewnie wkład się wymienia a nie całość. Ale to chyba nie ma znaczenia dla manualnej skrzyni.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 16, 2010 8:30 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
PanKot pisze:
W takim razie czy "12" (czyli przystosowany do automatycznej skrzyni) da się spiąć bez problemów z manualem? Czy trzeba coś przerabiać?

tylko trzeba zmienić koło zamachowe, założyć docisk z tarczą sprzęgła, zaślepić króciec podciśnienia sterowania skrzyni biegów i chyba to wszystko no chyba, że o czymś zapomniałem :-?
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lut 17, 2010 6:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Wojtyla, to może wiesz jak było z silnikami 102 980, czy miały rózne moce, czy miały samoregulujace zawory (olejowe), czy miały pojedynczy czy podwójny łańcuszek rozrządu?
Czy w 124 230E lub CE były takie same silniki jak w 123 230CE z 84r.?

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 19, 2010 8:41 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
PanKot pisze:
Wojtyla, to może wiesz jak było z silnikami 102 980

nie, nie wiem :roll:
do '85 pojedyńczy łańcuch rozrządu ręczna regulacja zaworów, różne moce
po '85 dwurzędowy łańcuch ja w dieslach, różne moce z uwagi na cata, hydrauliczne kompensatory luzów zaworowych
PanKot pisze:
Czy w 124 230E lub CE były takie same silniki jak w 123 230CE z 84r.?

nie ;) ale mogę się oczywiście mylić.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 19, 2010 9:12 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Wojtyla, dziękuję Ci seredecznie za tych kilka informacji.
Trochę mi to rozjaśniło we łbie.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 19, 2010 12:16 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
spoko, młyn zaczyna się dopiero dla motorów 2.0 serii M 102....
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 19, 2010 2:36 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
W 102.980 montowanym w W123 jest ręczna regulacja luzów.
Łancuch też chyba jest pojedynczy.

Tutaj masz też sporo o tym silniku:
http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M102_engine

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lut 19, 2010 5:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Moje pytania spowodowany są tym, że zamierzam robić remont silniczka 2,3 - 102.980. Mam 3 takie silniki. Jeden z nich będzie robiony. Jeszcze nie wiem który bo nie wiem jak je posprawdzać. Nie spieszy mi się - mam na czym jeździć.
Niedawno nakręcił mnie gość podczas rozmowy przy warsztacie.
Miał MB 124 poskładany z róznych MB i może czegos jeszcze.
Pokazywał mi wszystkie ulepszenia ale najbardziej cieszyl się z silnika, który bardzo zmodernizował. Podstawą był 102.980 ze 123-ki ale z głowicą od innego silnika (nie zapamietałem z jakiego). W każdym bądź razie miał podobno zawory samoregulujące. Kazał mi zaglądać przez korek oleju abym zobaczył podwójny łańcuszek rozrządu. Był podwójny.
Miał też inne ulepszenia. Wymontowany cały uklad wtrysku benzyny a w to miejsce wstawiny gaźnik Blos. Ponadto widzialem, że w bagażniku nie bylo baku, za to była w poprzek umieszczona wielka butla od gazu. Odpalał bez benzyny, chybaże mial gdzieś zakamuflowany inny zbiornik.
Z innych ciekawostek to : odpalanie silnika z pilota, światła xenonowe i bagażnik otwierany również z pilota.
Pewnie pokazałby mi jeszcze wiele innych rzeczy ale dziecko mi płakalo w samochodzie i nie miałem już czasu na dalsze ogladanie. Być może jest to jeden z klubowiczów więc niech się do mnie odezwie.
Jestem zainteresowany remontem a może i modernizają mojego silnika.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 20, 2010 11:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
PanKot pisze:
ale z głowicą od innego silnika (nie zapamietałem z jakiego).

ze 124, 123 ma komorę sercową ,124 okrągłą i niższą.
PanKot pisze:
Kazał mi zaglądać przez korek oleju abym zobaczył podwójny łańcuszek rozrządu. Był podwójny.

czyli po roku '85
PanKot pisze:
Wymontowany cały uklad wtrysku benzyny a w to miejsce wstawiny gaźnik Blos.

moim skromnym zdaniem głupota, montowałem blosa w volvo 850 bez demontażu reszty, w mb 124 gaz śmiga jak ta lala po co demontowac układ wtryskowy?!
PanKot pisze:
Ponadto widzialem, że w bagażniku nie bylo baku

Ja mam w swojej złotce (123) zbiornik 9,5 litra, a w zamian za resztę baku butelkę 55 l na lpg [zlosnik]
PanKot pisze:
Jestem zainteresowany remontem a może i modernizają mojego silnika.

ok. ale jak przedobrzysz z głowicą to bedzie żarł jak smok przy wyższej kompresji.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 23, 2010 9:50 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Wojtyla pisze:
PanKot pisze:
Wymontowany cały uklad wtrysku benzyny a w to miejsce wstawiny gaźnik Blos.

moim skromnym zdaniem głupota, montowałem blosa w volvo 850 bez demontażu reszty, w mb 124 gaz śmiga jak ta lala po co demontowac układ wtryskowy?!

To mnie dziwiło bo myślałem, że nie jest możliwe odpalanie na gazie.
Natomiast silnik będę remontował na klasyka. Jesyne co chodziło mi po głowie to podwójny łańcuszek ale jeśli to będzie wymagało zbyt dużych nakladów to też zrezygnuję z tego pomysłu

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 4:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt maja 15, 2009 10:32 am
Posty: 513
Lokalizacja: Warszawa
Odświeżam temat związany z numerami na silniku.
Mam taki silniczek: 102 985 12 ... ...
Co kryje się pod numerem 985?
...
Właśnie znalazłem na forum -"współczesne" w opisach VIN'ów, że to od 190-tki, czyli 2300ccm po 90 roku.

_________________
Pozdrawiam - PanKot
MB 123 230CE 84r.


Na górę
Post: pn maja 10, 2010 7:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Podstawowe informację są nawet w wikipedii: http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M102_engine

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl