MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 6:14 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob maja 15, 2010 6:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Dzisiaj z Romkiem wzięliśmy sie za ustawienie pompy wtryskowej w jego 300D, jako, że wyciagał pompę w celu odswieżenia jej wyglądu, niestety włożył ją bez ustawienia, a więc silnik dymił, klekotał i nierówno chodził. W genialnej książce Etzolda jak i na wszystkich forach, opisany jest sposób: wykręć króciec z I cylindra, wyjmij zaworek, ze sprężynką, wkręć rurką obciętą " na kiełbaskę", kręć wałem i odczytaj wartość na tarczy koła pasowego itp.
niestety w książce jak i na forach nie przewidziano króćców sekcji odkręcanych na klucz wieloklinowy, jak i tego, że do odkręcenia tych nakrętek, konieczne jest zdemontowanie kołnierzy, balismy się, że po zdjęciu kolnierzy, bezdzie konieczna regulacja pompy na stole. Spróbowalismy więc wykręcić kawałek obciętej rurki, niby to potrzebnej do regulacji, jako , że bez demontażu zaworka ze spręznynką, paliwo nigdy nie wypłynie, z kolei nie da się ich wyjąć bez demontażu króćów.
Po popuszczeniu 4!! śrub pompy (pompa mocowana jest jeszcze dodatkowym wspornikiem z tyłu do bloku) i po odkręceniu przewodów wysokiego ciśnienia od wtryskiwaczy ( trochę sprężynują i trzymaja pompę), udało się po małych bólach ustawić włąściwie pompę. Trzeba pamietać o dociskaniu dźwigni przyśpieszenia na maksa, oraz o odczytywaniu wartości kąta na podziałce, kiedy lustro paliwa podnosi się na króću I cylindra na pompie.
Podumowując: przy króćcach przykręcanych na klucz wieloklinowych, poczatek tłoczenia ustawiamy bez rurki, po prostu odkecamy przewód wysokociśnieniowy I cylindra od pompy, kręcimy wałem przy wciśnietym gazie i odłączonym gaszaku, aż lustro paliwa zacznie sie podnosić, odczytujemy wartość na podziałce koła, korygujemy pompą, jak nie mozna ruszyć pompy, odkręcamy rurki z wtryskiwaczy, bo stawiają opór i cięzko ruszyć pompę na fasolkach. To tyle, sorry, że tak chaotycznie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 1 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl