MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Kapitalka zawieszenia W123. pomocy. https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=48945 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Romlas [ czw maja 27, 2010 5:37 pm ] |
Tytuł: | Kapitalka zawieszenia W123. pomocy. |
Witam, Zabieram się za regeneracje przedniego zawieszenia, auto ma 180 tyś orginelnego przebiegu zawieszenie niby sprawne ale zbieżności już nie trzyma, w zeszłym roku wymieniłem amorki a teraz czas na wszystko co gumowe i się zużywa , Pytanie jest takie, co trzeba wymienić w całości a w czym można wymienić tuleje. swożnie drążki nie pukają ale nie chcę podchodzić do tego 2 razy, więc wymiana kompleksowa. Poradźcie jakich producentów szukać, czy idzie kupić cały zestaw tak jak do w201, może sprawdzone sklepy? szukajka mało mówi na ten temat jednoznacznych rzeczy a na pewno ktoś już przerabiał ten temat w swoim autku |
Autor: | McCoy [ czw maja 27, 2010 7:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Kapitalka zawieszenia W123. pomocy. |
Hej! Ja przerabiałem temat i to całkiem niedawno. Zawieszenie w beczce jest całkowicie regenerowalne i nie wymaga niewiadomo jakich nakładów. Będziesz potrzebował ( od dołu lecąc - na jedną stonę): A. Dolny wahacz: 1. tuleje wahacza dolnego ( 2 częściowa, tzn. 2 połówki ) 2. zestaw naprawczy osadzenia drążka reakcyjnego w dolnym wahaczu ( 2 stożkowe gumki + 2 stożkowe podkładki i nowa śruba z nakrętką ) 3. Swożeń wahacza dolnego B. Drażek reakcyjny 1. tzw. jabłko, czyli przegub metalowo - gumowy mocujący drążek rekacyjny do budy C. Górny wahacz 1. Tulejki mocujące drążek stabilizatora w górnym wahaczu ( 2 sztuki na wahacz) tzw. śliwki. 2. Tuleje górnego wahacza te przy mocowaniu wahacza do budy ( 2 częściowe - 2 półówki tak jak w dolnym) 3. Zestaw naprawczy swożnia górnego wahacza 4. Alternatywnie : Cały nowy wahacz + śliwki o ile nie ma ich w komplecie - ta opcja jest dobra jeślki masz górne swożnie w kiepskim stanie. D. Drążek stabilizatora 1. Gumy drążka stabilizatora ( mocowanie drążka stabilizatora do ściany grodziowej ) w sumie 2 sztuki. E. Układ kierowniczy: 1.Końcówki drążków kierowniczych 2 zewnętrzne, 2 wewnętrzne( i tu uwaga : auta z rocznikami do 80 roku i 80 od miały rózne średnice gwintów :14mm przed i 16mm po 80 roku! - jeśli się mylę niech mnie ktoś poprawi) 2. drążek środkowy 3. zestaw naprawczy wspornika układu kierowniczego. Części : Najlepiej ASO ( Czasem warto sprawdzić cenę i się miło zaskoczyć) albo Lemforder. Możesz naturalnie kupować produkty marki OCAP, FEBI czy MOOG, ale to nie będzie już to co było w beczce do tej pory, a sam przekonasz się, że ilość wsadzonej pracy w regeneracje tego zawieszenia nie jest warta 300 pln oszczędność ![]() Robota jest "kowalska" i wymaga sporo samozaparcia. Najgorsza jest kwestia demontażu drążka stabilizatora celem wymiany gum i kwestia demontażu i montażu przednich spręzyn - zycie moża stracić jeśli nie ma się odpowiedniego ściągacza... Poza tym - dobry łom i porządne klucze. Nie zapomnij o pełnej geometrii zawieszenia po wykonaniu naprawy! Powodzenia! Pzdr! |
Autor: | Romlas [ czw maja 27, 2010 8:07 pm ] |
Tytuł: | Re: Kapitalka zawieszenia W123. pomocy. |
dzięki McCoy tak nawet myślałem o ASO bo skoro teraz zawiech ma 27 lat i idzie jeździć to jak założę oryginały to mi pewnie do emerytury wystarczy. ściągacze do sprężyn mam takie co je używam do McPersonów. mam nadzieje że wystarczą. Dostęp do prasy też pewnie da się zorganizować, no i uważasz że nie warto robić wstępnej diagnozy co się jeszcze nada a co nie, tylko wszystko wywalić i zupy nagotować? |
Autor: | McCoy [ czw maja 27, 2010 8:19 pm ] |
Tytuł: | Re: Kapitalka zawieszenia W123. pomocy. |
Romlas pisze: ściągacze do sprężyn mam takie co je używam do McPersonów. mam nadzieje że wystarczą. Jeśli posłużą ci wyłącznie do spięcia spręzyny i ponownego montazu bez konieczności sciskania takowej i masz 3 sztuki tych sciagaczy, a nie dwie, to tak - wystarczą, ale nie byłbym spokojny o swoje jutro. Romlas pisze: Dostęp do prasy też pewnie da się zorganizować, Nie jest bardzo potrzebny - spokojnie da się bez, jeśli masz duże imadło. Romlas pisze: no i uważasz że nie warto robić wstępnej diagnozy co się jeszcze nada a co nie, tylko wszystko wywalić i zupy nagotować? Jeśli Twoje auto ma 180 kkm i jest warte takiej inwestycji ( bądź co bądź nie małej ) i będziesz to robił na częściach oryginalnych lub zamienników najwyżeszj jakości ( lemforder) to warto zrobić całość, zwłaszcza, że zawieszenie w beczce( i nie tylko) ,to system naczyń powiązanych - szkoda ci będzie drugi raz to rozbierać celem wymiany jakieś gumki za 20 pln. Swoją drogą dziwne, że po 180kkm masz problemy z zawieszeniem... Pzdr! |
Autor: | buckswizz [ pt maja 28, 2010 12:15 pm ] |
Tytuł: | Re: Kapitalka zawieszenia W123. pomocy. |
DO ADMINA: Prośba o podwieszenie tematu, bo kolega McCOY elegancko opisal regeneracje zawiesznia- ot taka sugestia ![]() ![]() |
Autor: | Romlas [ pt maja 28, 2010 8:14 pm ] |
Tytuł: | Re: Kapitalka zawieszenia W123. pomocy. |
w sumie to problemów nie mam, bo jedzie prosto nie ściąga w sumie nic nie puka, no troche może skrzypi czasami, koła stoją prosto może wystarczy wymienić swożnie i końcówki drążków. W sumie 180tyś to nie wiele ale jednak 27 lat na gumowe elemęty ma wpływ. Mój proble z tym autem jest taki że jest za dobre do kapitalki ale znowu nie jest idealne, no i mało nim jeżdze i nie stwarza problemów od ponad 3 lat, a za co bym sie nie chwycił to ma wybitą gwiazde i rok produkcji zgodny z rocznikiem auta. ( no w sumie to wymieniłem amory i czujnik temperatury) od cale inwestycje przez 3 lata i jakieś 16 tyś kilometrów. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |