MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[123] RATUNKU klimatyzacja York m110 https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=49465 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Jajoski [ sob cze 19, 2010 12:29 am ] |
Tytuł: | [123] RATUNKU klimatyzacja York m110 |
Zaraz oszaleje, a właściwie to już oszalałem. Miesiąc temu nabiłem klimę, tym co trzeba... Działała, ale nie używałem, ze wzgledu na znane wszystkim ocieplenie klimatu. No, ale w końcu trochę zrobiło się cieplej więc włączyłem i tu nagle niespodzianka leci letnie powietrze... Okazało się, że poleciał jeden, drugi czujnik na odstojniku. Potem jeden przewód do kompresora... potem olej z dolnego i bocznego dekla kompresora... No dobra, w końcu wszystko udało się uszczelnić. Dziś po nabiciu i starcie całości temperatura ze środkowych nawiewów 17 stopni... Na parowniku zaje... zimno. O co chodzi??? |
Autor: | ukaniu [ sob cze 19, 2010 8:15 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] RATUNKU klimatyzacja York m110 |
Najpierw zmierz jaką temperaturę masz odniesienia - czyli zanim włączysz klimę sprawdź termometrem co leci. U mnie np przy 22st na dzewnątrz z nawiewu przy nagrzanym samochodzie wali 34 i nie ma cudów aby z tego nagle zrobiło się 6. Nadmuch im mocniejszy tym temperatura na wylocie wyższa tak samo działa zwiększona wilgotność powietrza. Teraz - jak ustawiasz klimę do testów? Jaką minimalną temperaturę parownika osiągasz? z wyłączonym nawiewem i z właczonym na 2 kreskę. Czy ilosc oleju i czynnika jest właściwa?, czy ciśnienia strony wysokiej i niskiej wyglądają ok? |
Autor: | Jajoski [ ndz cze 20, 2010 11:45 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] RATUNKU klimatyzacja York m110 |
Ja gupi jestem, ale jutro dalsze relacja z pola bitwy... |
Autor: | Jajoski [ wt cze 22, 2010 10:37 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] RATUNKU klimatyzacja York m110 |
Niskie ciśnienie 0 -0,2, wysokie 7-15... no i co to znaczy? Zamówiłem już zawór rozprężny i odstojnik. |
Autor: | ukaniu [ wt cze 22, 2010 11:00 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] RATUNKU klimatyzacja York m110 |
Jeśli mówimy o niskim ciśnieniu w zakresie 0,2 atm (3psi) to temperatura parowania R12 wynosi ok -25. Zdecydowanie za nisko. Powinno być bliżej 2 atm. Wtedy parowanie jest w okolicach 0 st. oraz przegrzanie par na wylocie bliższe sensownej wartości 5-10 st. (Jeśli to miało być -0,2 to już jest niebezpiecznie - bo układ pracuje przy podciśnieniu i ssie wilgoć z otoczenia). Wysokie ciśnienie wydaje się bliskie normy w chłodniejszy dzień. Może być przytkany zawór rozprężny - nie przepuszcza tyle czynnika ile powinien, Twoje zakupy mogą przynieść efekt ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |