MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[123] RATUNKU klimatyzacja York m110
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=49465
Strona 1 z 1

Autor:  Jajoski [ sob cze 19, 2010 12:29 am ]
Tytuł:  [123] RATUNKU klimatyzacja York m110

Zaraz oszaleje, a właściwie to już oszalałem. Miesiąc temu nabiłem klimę, tym co trzeba... Działała, ale nie używałem, ze wzgledu na znane wszystkim ocieplenie klimatu. No, ale w końcu trochę zrobiło się cieplej więc włączyłem i tu nagle niespodzianka leci letnie powietrze... Okazało się, że poleciał jeden, drugi czujnik na odstojniku. Potem jeden przewód do kompresora... potem olej z dolnego i bocznego dekla kompresora... No dobra, w końcu wszystko udało się uszczelnić. Dziś po nabiciu i starcie całości temperatura ze środkowych nawiewów 17 stopni... Na parowniku zaje... zimno. O co chodzi???

Autor:  ukaniu [ sob cze 19, 2010 8:15 pm ]
Tytuł:  Re: [123] RATUNKU klimatyzacja York m110

Najpierw zmierz jaką temperaturę masz odniesienia - czyli zanim włączysz klimę sprawdź termometrem co leci. U mnie np przy 22st na dzewnątrz z nawiewu przy nagrzanym samochodzie wali 34 i nie ma cudów aby z tego nagle zrobiło się 6. Nadmuch im mocniejszy tym temperatura na wylocie wyższa tak samo działa zwiększona wilgotność powietrza. Teraz - jak ustawiasz klimę do testów? Jaką minimalną temperaturę parownika osiągasz? z wyłączonym nawiewem i z właczonym na 2 kreskę. Czy ilosc oleju i czynnika jest właściwa?, czy ciśnienia strony wysokiej i niskiej wyglądają ok?

Autor:  Jajoski [ ndz cze 20, 2010 11:45 pm ]
Tytuł:  Re: [123] RATUNKU klimatyzacja York m110

Ja gupi jestem, ale jutro dalsze relacja z pola bitwy...

Autor:  Jajoski [ wt cze 22, 2010 10:37 pm ]
Tytuł:  Re: [123] RATUNKU klimatyzacja York m110

Niskie ciśnienie 0 -0,2, wysokie 7-15... no i co to znaczy? Zamówiłem już zawór rozprężny i odstojnik.

Autor:  ukaniu [ wt cze 22, 2010 11:00 pm ]
Tytuł:  Re: [123] RATUNKU klimatyzacja York m110

Jeśli mówimy o niskim ciśnieniu w zakresie 0,2 atm (3psi) to temperatura parowania R12 wynosi ok -25. Zdecydowanie za nisko. Powinno być bliżej 2 atm. Wtedy parowanie jest w okolicach 0 st. oraz przegrzanie par na wylocie bliższe sensownej wartości 5-10 st. (Jeśli to miało być -0,2 to już jest niebezpiecznie - bo układ pracuje przy podciśnieniu i ssie wilgoć z otoczenia).
Wysokie ciśnienie wydaje się bliskie normy w chłodniejszy dzień.
Może być przytkany zawór rozprężny - nie przepuszcza tyle czynnika ile powinien, Twoje zakupy mogą przynieść efekt :-)

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/