MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:35 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn cze 21, 2010 9:09 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 14, 2010 8:09 pm
Posty: 17
Witam serdecznie i proszę o radę. Mam w107 280 slc którą po przywiezieniu oddałem w ręce mechaników do których nigdy nie powinna była trafić. W chwili obecnej auto stacjonuje na moim ogrodzie i zastanawiam się nad jednym fantem - a mianowicie w/w warsztat miał za zadanie uruchomić to auto co im się udało (pominę już fakt ile czekać musiałem na to aż ktoś łaskawie w ogóle coś zrobi). Silnik zalali olejem mineralnym (nie wiem jakim) - i teraz zastanawiam się nad tym aby wymienić ten olej na półsyntetyk. Z wielu źródeł dowiedziałem się ze przy przebiegu mojego autka tj 151666 mogę śmiało lać olej półsyntetyczny. Waszym zdaniem wymienić ten mineralny olej czy zostawić? Dodam że po tej wymianie nie był on jeżdżony. Czy taka zmiana może mu zaszkodzić?


I korzystając z okazji dorzucę jeszcze kilka pytań (zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i jeszcze nigdy nic nie grzebałem w żadnych autach):
Obrazek

to jest moja 280 SLC. Po zamontowaniu nowej pompy paliwa auto odpaliło. Niestety brak w nim siedzeń więc takowe musiałem dosztukować z innego auta. W chwili obecnej zamierzam wymienić (poza olejem) filtry paliwa, oleju, powietrza, świece, przewody zapłonowe świec. Generalnie autko nie chodzi na jeden gar - ale winna temu jest końcówka którą zakładamy na świecę. Ponadto ma zapieczone klocki - w związku z czym w następnej kolejności przegląd przejdą hamulce i w razie potrzeby poza wyczyszczeniem zostanie wymienione co trzeba.

Czy po przeglądzie hamulców i dopompowani kół (wie ktoś jakie musi być ciśnienie z przodu a jakie z tyłu? słyszałem że gdzieś musi być wyższe ale nie wiem gdzie i jakie to powinny być wartości) - prośba do właścicieli w107 - jak pompujecie swoje koła?
Czy później trzeba je wyważać i ustawiać zbieżność?

Tak wyglądają maty bitumiczne:
Obrazek

W chwili obecnej już ich nie ma:
Obrazek
Na ich miejsce przyjdą maty sinuslive (chciałbym dynamata ale nie wiem czy wystarczy kasy)
Czy to czarne - to było malowane tak fabrycznie?

Poza tym auto niestety ma również swoje ogniska rdzy na karoserii niestety na blacharkę w tym roku nie znajdę już pieniążków:
Obrazek

W jaki sposób zabezpieczyć takie miejsca żeby nie rdzewiały dalej?

Obrazek

Ktoś poradzi może czym najłatwiej to usunąć - bo naprawdę ciężko schodzi:/

i jeszcze pytanko jak demontujemy ten boczek:
Obrazek

poradziłem sobie ze wszystkim jeśli chodzi o ściany boczne autko ale tego nie ogarniam... co trza wykręcić żeby wylazło;)

Kiedy już powykręcam wszystko biorę się za czyszczenie autko od środka - skórę daję do czyszczenia i zastanawiam się nad tym czy by aby jej nie pofarbować na jakiś jasny beż.

I takie pytanko natury technicznej czy inna barwa lakieru dyskwalifikuje auto do rejestracji jako zabytkowe?
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam!!!


Na górę
Post: pn cze 21, 2010 6:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Napisz coś jak chodzi Ci ten silnik, Jakieś niepokojące dźwięki? Czy pali olej? Itp. Przy przebiegu 150 pare tysięcy jeśli silnik ogólnie jest w dobrym stanie i pod warunkiem, że to rzeczywiście jest 150k (a nie np. 350k) możesz śmiało lać półsyntetyk. Chyba, że auto już od dawna miało zalewany mineralny wtedy bym nic nie zmieniał.

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
Post: pn cze 21, 2010 8:11 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz mar 14, 2010 8:09 pm
Posty: 17
Auto stało przez 5 lat nieużywane podobno.... ja nim jeszcze nie jeździłem dopiero się przymierzam do konkretniejszej podróży zatem nie mam pojęcia czy to olej pali. Jeśli chodzi o prace silnika - bazując na tym co mówi mój znajomy - ładnie gada;) aluminium oksyduje - a tak to wygląda nie najgorzej. Jedyne co zauważyli "tamci mechanicy" to przy wymianie oleju - w starym była benzyna.


Na górę
Post: pn cze 21, 2010 10:35 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 11:33 am
Posty: 392
Lokalizacja: Płock
Co do kół to na pewno musisz wyważyć.

Jak już tak wymieniasz płyny to pomyśl o tylnym moście i szkrzyni biegów.

Po co zmieniać kolor ???

Czy to nie jest jasny seledynek. Mam taki z jasnym środkiem jest odlotowy.

_________________
107 - 380 SLC
108 - 280 SE 4.5


Na górę
Post: pn cze 21, 2010 11:11 pm 
Offline
Moderator
Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 29, 2004 12:00 pm
Posty: 977
Numer GG: 2336868
Lokalizacja: Konopnica pod Lublinem,teraz W-wa
solarboy pisze:
I takie pytanko natury technicznej czy inna barwa lakieru dyskwalifikuje auto do rejestracji jako zabytkowe?


Nie dyskwalifikuje.

A co do pytania - jak pomujecie swoje koła...

Ja mam w tym momencie z 1,5 promila (nie mylić z 1,5 bara), ale takiego pytania bym nie wymyśłił...

Ad rem - http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/mercedes-benz/

_________________
1974 W115 240D 3.0 - Kubuś
1978 W107 450 SLC 5.0
ex. 1985 W126 500 SE, 1982 W123 240D USA
Tel. 668 459 362


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 2:14 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Otwórz klapkę wlewu paliwa - tam jest INSTRUKCJA pompowania kół.


Na górę
Post: śr cze 23, 2010 9:56 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 09, 2002 9:23 pm
Posty: 2176
Lokalizacja: Wawa/Wrocek
- olej 10W40 lej bez zastanawiania się,bo zawsze niezależnie od stanu silnika będzie lepszy od mineralnego zwłaszcza w M110 (szczegóły w temacie o oleju - podwieszony w dziale Hyde Park)
- cisnienie 2.0-2.2
- boczek jest jak wszystkie boczki mocowany przy szybie na wcisk - trzeba go wyciągnąć do góry po poluzowaniu wszystkich zatrzasków (drzwiowe boczki tak samo)
- benzyna w oleju może się znaleźć z wielu powodów. jak auto nie było odpalane długo to pewnie było trochę kręcenia rozrusznikiem i paliwo po prostu spłynęło bo nie dostało zapłonu. jak 1 gar nie pali to też zalewa. mogą poza tym lać wtryski lub paść pierścienie, ale zacznij od początku i jak już wszystko będzie zrobione, to wymień olej.
- na rdzę cortanin F lub brunox, a potem farba

wszystko jest na forum opisane - szukaj W107 lub W123, bo togeneralnie podobne auta i problemy, a silnik M110 występował powszechnie też w W114,116,107,123,126

_________________
pozdrowionka
Łysy

wolny wakat na beczkę :)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl