MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[w107] Wymiana oleju
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=49489
Strona 1 z 1

Autor:  solarboy [ pn cze 21, 2010 9:09 am ]
Tytuł:  [w107] Wymiana oleju

Witam serdecznie i proszę o radę. Mam w107 280 slc którą po przywiezieniu oddałem w ręce mechaników do których nigdy nie powinna była trafić. W chwili obecnej auto stacjonuje na moim ogrodzie i zastanawiam się nad jednym fantem - a mianowicie w/w warsztat miał za zadanie uruchomić to auto co im się udało (pominę już fakt ile czekać musiałem na to aż ktoś łaskawie w ogóle coś zrobi). Silnik zalali olejem mineralnym (nie wiem jakim) - i teraz zastanawiam się nad tym aby wymienić ten olej na półsyntetyk. Z wielu źródeł dowiedziałem się ze przy przebiegu mojego autka tj 151666 mogę śmiało lać olej półsyntetyczny. Waszym zdaniem wymienić ten mineralny olej czy zostawić? Dodam że po tej wymianie nie był on jeżdżony. Czy taka zmiana może mu zaszkodzić?


I korzystając z okazji dorzucę jeszcze kilka pytań (zaznaczam, że nie jestem mechanikiem i jeszcze nigdy nic nie grzebałem w żadnych autach):
Obrazek

to jest moja 280 SLC. Po zamontowaniu nowej pompy paliwa auto odpaliło. Niestety brak w nim siedzeń więc takowe musiałem dosztukować z innego auta. W chwili obecnej zamierzam wymienić (poza olejem) filtry paliwa, oleju, powietrza, świece, przewody zapłonowe świec. Generalnie autko nie chodzi na jeden gar - ale winna temu jest końcówka którą zakładamy na świecę. Ponadto ma zapieczone klocki - w związku z czym w następnej kolejności przegląd przejdą hamulce i w razie potrzeby poza wyczyszczeniem zostanie wymienione co trzeba.

Czy po przeglądzie hamulców i dopompowani kół (wie ktoś jakie musi być ciśnienie z przodu a jakie z tyłu? słyszałem że gdzieś musi być wyższe ale nie wiem gdzie i jakie to powinny być wartości) - prośba do właścicieli w107 - jak pompujecie swoje koła?
Czy później trzeba je wyważać i ustawiać zbieżność?

Tak wyglądają maty bitumiczne:
Obrazek

W chwili obecnej już ich nie ma:
Obrazek
Na ich miejsce przyjdą maty sinuslive (chciałbym dynamata ale nie wiem czy wystarczy kasy)
Czy to czarne - to było malowane tak fabrycznie?

Poza tym auto niestety ma również swoje ogniska rdzy na karoserii niestety na blacharkę w tym roku nie znajdę już pieniążków:
Obrazek

W jaki sposób zabezpieczyć takie miejsca żeby nie rdzewiały dalej?

Obrazek

Ktoś poradzi może czym najłatwiej to usunąć - bo naprawdę ciężko schodzi:/

i jeszcze pytanko jak demontujemy ten boczek:
Obrazek

poradziłem sobie ze wszystkim jeśli chodzi o ściany boczne autko ale tego nie ogarniam... co trza wykręcić żeby wylazło;)

Kiedy już powykręcam wszystko biorę się za czyszczenie autko od środka - skórę daję do czyszczenia i zastanawiam się nad tym czy by aby jej nie pofarbować na jakiś jasny beż.

I takie pytanko natury technicznej czy inna barwa lakieru dyskwalifikuje auto do rejestracji jako zabytkowe?
Z góry dziękuję za pomoc!
Pozdrawiam!!!

Autor:  magic23 [ pn cze 21, 2010 6:06 pm ]
Tytuł:  Re: [w107] Wymiana oleju

Napisz coś jak chodzi Ci ten silnik, Jakieś niepokojące dźwięki? Czy pali olej? Itp. Przy przebiegu 150 pare tysięcy jeśli silnik ogólnie jest w dobrym stanie i pod warunkiem, że to rzeczywiście jest 150k (a nie np. 350k) możesz śmiało lać półsyntetyk. Chyba, że auto już od dawna miało zalewany mineralny wtedy bym nic nie zmieniał.

Autor:  solarboy [ pn cze 21, 2010 8:11 pm ]
Tytuł:  Re: [w107] Wymiana oleju

Auto stało przez 5 lat nieużywane podobno.... ja nim jeszcze nie jeździłem dopiero się przymierzam do konkretniejszej podróży zatem nie mam pojęcia czy to olej pali. Jeśli chodzi o prace silnika - bazując na tym co mówi mój znajomy - ładnie gada;) aluminium oksyduje - a tak to wygląda nie najgorzej. Jedyne co zauważyli "tamci mechanicy" to przy wymianie oleju - w starym była benzyna.

Autor:  przemulek [ pn cze 21, 2010 10:35 pm ]
Tytuł:  Re: [w107] Wymiana oleju

Co do kół to na pewno musisz wyważyć.

Jak już tak wymieniasz płyny to pomyśl o tylnym moście i szkrzyni biegów.

Po co zmieniać kolor ???

Czy to nie jest jasny seledynek. Mam taki z jasnym środkiem jest odlotowy.

Autor:  Leszek3.0 [ pn cze 21, 2010 11:11 pm ]
Tytuł:  Re: [w107] Wymiana oleju

solarboy pisze:
I takie pytanko natury technicznej czy inna barwa lakieru dyskwalifikuje auto do rejestracji jako zabytkowe?


Nie dyskwalifikuje.

A co do pytania - jak pomujecie swoje koła...

Ja mam w tym momencie z 1,5 promila (nie mylić z 1,5 bara), ale takiego pytania bym nie wymyśłił...

Ad rem - http://www.forumsamochodowe.pl/rozmiary/mercedes-benz/

Autor:  Jawu [ wt cze 22, 2010 2:14 pm ]
Tytuł:  Re: [w107] Wymiana oleju

Otwórz klapkę wlewu paliwa - tam jest INSTRUKCJA pompowania kół.

Autor:  lysy2 [ śr cze 23, 2010 9:56 pm ]
Tytuł:  Re: [w107] Wymiana oleju

- olej 10W40 lej bez zastanawiania się,bo zawsze niezależnie od stanu silnika będzie lepszy od mineralnego zwłaszcza w M110 (szczegóły w temacie o oleju - podwieszony w dziale Hyde Park)
- cisnienie 2.0-2.2
- boczek jest jak wszystkie boczki mocowany przy szybie na wcisk - trzeba go wyciągnąć do góry po poluzowaniu wszystkich zatrzasków (drzwiowe boczki tak samo)
- benzyna w oleju może się znaleźć z wielu powodów. jak auto nie było odpalane długo to pewnie było trochę kręcenia rozrusznikiem i paliwo po prostu spłynęło bo nie dostało zapłonu. jak 1 gar nie pali to też zalewa. mogą poza tym lać wtryski lub paść pierścienie, ale zacznij od początku i jak już wszystko będzie zrobione, to wymień olej.
- na rdzę cortanin F lub brunox, a potem farba

wszystko jest na forum opisane - szukaj W107 lub W123, bo togeneralnie podobne auta i problemy, a silnik M110 występował powszechnie też w W114,116,107,123,126

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/