MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt cze 22, 2010 12:02 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 4:43 pm
Posty: 38
witam
mam pytanie odnosnie ustawienia mieszanki paliwa z powietrzem w pompie wtryskowej, silnik benzynowy 250, pompa pochodzi od 280 , mowa o modelu w108.
W tylnej czesci pompy jest element odpowiedzialny za mieszanke, mam problem z ustaleniem czy w pozycji silnik zimny popychacz powinien byc umieszczony w gorze a nastepnie opadac czy przeciwnie. Aktualnie mieszanka jest zbyt bogata.
dziekuje


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 3:01 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
jaki popychacz?
może foto jakieś
za bogaty cały czas czy tylko na wolnych?
ile pali mniej więcej?
Tak w ogóle to cała pompa odpowiada za mieszankę nie tylko jakiś element.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 4:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 4:43 pm
Posty: 38
Dzieki za zainteresowanie,
w pelni zdaje sobie sprawe z braku precyzji w opisie, oraz z tego ze cala pompa odpowiada za mieszanke.
Moje pytanie dotyczy elementu umieszczonego w czesci smarujacej pompe , jest to élément w formie cylindra w pozycji pionowej z przewodami w jednym z nich jest ciecz chlodzaca.
We wnetrzu jest element sterujacy mieszanka.
Machanik nie wie czy przy zimnym silniku pozycja ma byc na dole i w zaleznosci od temperatury sie podnosic czy przciwnie...
Dodam, ze problem mieszanki jest przy garacym.
Wedlug pomiarow udalo sie zejsc do poziomu co4 , wedlug mechanika wskazane 2.


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 7:49 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw cze 25, 2009 7:30 pm
Posty: 20
witam .
kolego . to ustrojstwo o którym mówisz to termostatyczny zmniejszacz dawki paliwa. jego zakres pracy to 11 mm. działa tak, że jeśli silnik osiągnie pow. 50 stopni cel.,to zaczyna wypychać metalowy trzpień. mała przestroga- z głupoty i ciekawości rozebrałem kiedyś to w moim aucie w111 280
i zajęło mi kilka ładnych dni ponowne ustawienie ( są tam specjalne blaszki dystansowe i regulacyjne) do stanu poprzedniego.
sławek s


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 11:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 4:43 pm
Posty: 38
Alleluja
dokladnie to cos probowalem opisac.
Wszystko sie zgadza, sprawa termostatyczna, blaszki itd.
Bylem zmuszony te czesc przelozyc z innej pompy, ktora powazniej zachorowala.
Wedlug twojego opisu wynika , ze ruch nastepuje od dolu ku gorze(trzpien) na odcinku 11 mn. (maksymalnie na gorze przy garacym silniku)
Jezeli cos pokrecilem to prosze o weryfikacje.
Wlasnie po przeszlo roku walki autko pali na dotyk, idealnie trzyma wolne. Nic tylko jezdzic, tylko ten problem pozostal.
Jesli to mozliwe to prosze rowniez o dokladniejszy opis pracy i charakterystyki tego podzespolu.


Na górę
Post: śr cze 23, 2010 12:35 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Zapewne chodzi o ten element...
Nie jest to element sterujący mieszanka-to zbytnie uproszczenie
jest to termostat zamykający kanał by-pass zimnego silnika(czyli dodatkowe powietrze) i poprzez układ dzwigni zmniejszający dawkę paliwa pompy wtryskowej-takie nastawy są potrzebne aby zimny silnik poprawnie pracował.
Skład mieszanki jest w przybliżeniu cały czas taki sam-oczywiście sam rozruch potrzebuje nieco bogatszej mieszanki ale ta funkcja realizowana jest poprzez Startmagnet czyli zawór elektromagnetyczny podpierający w uproszczeniu układ dzwigni pompy w czasie kręcenia rozrusznikiem zimnego silnika.

Sam termostat wysuwa się w zależności od stopnia nagrzania o ok 11mm w dół czyli odwrotnie niż piszesz.
Jeżeli auto odpala i trzyma wolne to wszystko jest ok.
Jaki jest kolor świec zapłonowych?
Ile pali benzyny?

Nie oczekuj idealnego składu spalin-to tylko stara mechanika.

Można regulować skład mieszanki w takiej pompie ale nie jest to tak proste-bez stołu probierczego wymaga to wiele czasu i benzyny.
Służą do tego celu wewnętrzne elementy regulacyjne i reguluje się skład wolnych obrotów , średnich i wysokich oddzielnie a jednocześnie w powiązaniu ze sobą-trochę bez sensu to brzmi ale tak jest.


Załączniki:
DSCN1533.JPG
DSCN1533.JPG [ 42.96 KiB | Przejrzano 560 razy ]

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81
Na górę
Post: śr cze 23, 2010 8:27 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt maja 09, 2008 4:43 pm
Posty: 38
Dziekuje za pomoc, aktualnie spalanie nie jest mozliwe do ustalenia, samochod wlasnie zbudzil sie z dlugiego snu, po szeregu drobnych i powazniejszych napraw.
Do spokojnej jazdy pozostala kwestia tego elementu (termostatu) oraz zbyt obfitego dymienia po dodaniu gazu.
Reasumujac calosci dziala dokladnie przciwnie niz zrozumialem.... Mam nadzieje , ze juz za pare dni, nô moze tygodni bede mogl podac parametry spalania.
Dzieki


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl