MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=49549 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | voytas [ czw cze 24, 2010 10:39 pm ] |
Tytuł: | [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
Robiłem dziś to pierwszy raz i chętnie się podzielę swoimi doświadczeniami. Podstawowe narzędzia: - płaska siedemnastka - dobry imbus 5mm - polecam kupić nasadkę trzpieniową 3/8 lub 1/2 cala i do tego przedłużkę z dobrym pokrętłem - oczkowa siedemnastka - nie płasko-oczkowa, tylko taka do odkręcania śrób w zagłębieniu! Pomocne będą także: nasadowa siedemnastka z grzechotką, jakiś duży płaski wkrętak, kawałek metalu do zablokowania obracania siłownika. Auto należy podnieść na taką wysokość żeby pod wahaczem pionowo zmieścił się siłownik. Zamiast podnoszenia auta można wjechać danym kołem na coś o odpowiedniej wysokości - idealne jest jakieś niepotrzebne już koło samochodowe. U dołu siłownik przykręcony jest do wahacza dwiema śrubami - najwygodniej je odkręcić nasadową 17tką z grzechotką. U góry siłownik przykręcony jest jedną śrubą - imbus 5mm. Na górze z boku siłownika przykręcony jest przewód doprowadzający olej. Tutaj potrzebna będzie płaska 17tka do odkręcenia przewodu oraz oczkowa 17tka do odkręcenia króćca przy siłowniku. Aby się dostać do tej części siłownika należy płaskim wkrętakiem podważyć gumową zaślepkę - jest ona parę cm od śruby na imbus. Operację demontażu najlepiej zacząć od poluzowania wszystkich śrub:
Siłownik wyciągnąłem dołem, niestety uszkadzając przy tym gumową osłonę. Sam siłownik bez problemu przechodzi przez otwór w wahaczu, ale z osłoną już nie jest tak różowo. Może da się ją jakoś zdjąć z siłownika, ale ciężko to zrobić gdy całość osłania sprężyna... Za parę dni relacja z demontażu akumulatora ciśnienia oraz montażu nowych części ![]() |
Autor: | McCoy [ pt cze 25, 2010 1:20 am ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
To taka prośba mała - jakbyś mogł zobić parę zdjęć spod auta - będe wdzięczny, bo czeka mnie proces odtwarzania NIVO. Pzdr! |
Autor: | REKIN-M5 [ pt cze 25, 2010 7:12 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
Byłbym również wdzięczny koledze,jeżeli nie było by problemu zrobić kilka foto .Będę miał również zabawę przy Niwo w 123 Pull... i 115 Pullmanie, dzięki serdecznie i pozdrawiam |
Autor: | voytas [ sob cze 26, 2010 3:11 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
REKIN-M5 pisze: Będę miał również zabawę przy Niwo w 123 Pull... i 115 Pullmanie Chyba fotki kombi się nie przydadzą. Poza tym to tak prosty układ że rysunki w EPC są praktycznie wystarczające do jego ogarnięcia ![]() Jeśli się uda to strzelę jakieś fotki, ale mam tylko taniego kompakta więc pewnie i tak na nich nic nie będzie widać. Auto w końcu jest tylko lekko podniesione i trudno zrobić fotkę z odpowiedniej odległości... |
Autor: | REKIN-M5 [ sob cze 26, 2010 3:58 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
akurat nie miałem jeszcze przyjemności by oglądnąć swoje Nivo z bliska pomimo ze go mam zamontowanego w obydwu mercach z tym ze 115 dalej ono działa wiec tylko krok po kroku wymiana rurek i odświeżenie reszty podzespołów ale w 123 już Nivo umarło... wiec tutaj przydadzą się na pewno jakiekolwiek rysunki czy poglądowe fotki foty,nawet te gorszej jakości ![]() |
Autor: | voytas [ sob cze 26, 2010 10:38 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
Kolejne popołudnie pod autem i operacja naprawy stukającego siłownika NIVO zakończona sukcesem. Zacznę od opisu usterki. Lewy tył nie amortyzował żadnych nierówności. Na byle dziurze tłukło coś w zawieszeniu... W zasadzie prawie od początku wiedziałem że hałas to prawdopodobnie wina uszkodzonego przegubu kulistego w dolnym mocowaniu siłownika. Podejrzewałem też że brak amortyzacji może wynikać z uszkodzenia akumulatora ciśnienia - w końcu to one mają tłumić. Zdecydowałem się wymienić zarówno siłownik jak i akumulator ciśnienia. Opis demontażu siłownika był na pierwszej stronie, montaż w odwrotnej koleności:
Co do akumulatorów ciśnienia to ich demontać jest chyba nawet prostszy. Potrzebne narzędzia:
Montaż w odwrotnej kolejności. Ogólnie obydwa elementy udało się wymienić praktycznie bez większych problemów. Zawieszenie pracuje wreszcie prawidłowo ![]() Dolne mocowanie siłownika było w takim stanie że prawdopodobnie niedługo by się całkowicie rozpadło. Będę się starał dowiedzieć czy w takim stanie jest to jeszcze naprawialne. Fotek tak jak mówiłem nie ma. Schematy w EPC powinny każdemu wystarczyć, a jeśli nie to można wejść pod auto i organoleptycznie zbadać jak to wygląda. |
Autor: | Ocet [ czw lip 01, 2010 12:44 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
Taka drobna uwaga, zanim się zacznie bawić mając nie za dużo czasu, sprawdzić jaką się ma podłogę, bo zależnie od serii były różne i do nich były różne poduszki siłowników. A te też potrafią się wystukać:) |
Autor: | kielbik [ pt lip 02, 2010 2:08 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
REKIN-M5 pisze: ale w 123 już Nivo umarło... Zanim zaczniesz rozbebeszac pol samochodu zacznij od regulacji ukladu bo to najczesciej pomaga w reaktywacji: odkrec lacznik miedzy dzwignia regulatora a ramieniem przymocowanym do stabilizatora, nastepnie sprawdz stan przegubow kulistych. Jezeli sa w porzadku to wyczysc ten lacznik i doprowadz do takiego stanu, zeby po ponownym zamontowaniu mozliwa byla regulacja jego dlugosci. Nastepnie przy pracujacym silniku przesun ramie regulatora (lacznik ciagle odlaczony): gora - podnoszenie (napelnianie), dol - opuszczanie (oproznianie) oraz odpowietrz uklad (odpowietrznik jest w obudowie regulatora - wystarczy na chwile go odkrecic gdy ramie regulatora jest w polozeniu "napelnianie" i dobrze jest przedtem zalozyc na odpowietrznik kawalek igielitowej rurki). Potem wystarczy juz wszystko poskrecac i wyregulowac poziom zawieszenia samochodu. Tak wygladaja efekty reaktywacji nivo w 300 TD:przed ![]() po ![]() |
Autor: | REKIN-M5 [ pt lip 02, 2010 11:33 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
Wielkie dzięki ![]() ![]() |
Autor: | kielbik [ pt lip 02, 2010 11:52 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
REKIN-M5 pisze: czy 115 ma taki sam układ czy inny Uklad jest taki sam w /8, W123, W201, W124, W126 i pewnie jeszcze w okularach. Jak wszystko prawidlowo poskrecasz to nie ma sily zeby nie zadzialalo ![]() |
Autor: | Omen [ wt wrz 25, 2012 1:09 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
Czy cieknący siłownik można regenerować czy muszę kupić nowy ? Ostatnio zaczął olej kapać ![]() |
Autor: | georem [ śr wrz 26, 2012 10:32 am ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
Omen pisze: Czy cieknący siłownik można regenerować czy muszę kupić nowy ? Ostatnio zaczął olej kapać ![]() Witaj, mam 2 siłowniki po regeneracji, nigdy nie ciekły, regenerowane były tylko mocowania ok. 2 lata temu, może reflektujesz? Za samą regenerację obu zapłaciłem 650 zł. Obecnie moja kombi otrzymała kompletne nowe nivo i części używane mam na zbyciu, na pewno w dobrej cenie. Są też gruszki, przewody między gruszką a amorem. Jeżeli jesteś zainteresowany to georem@wp.pl lub dzwoń. |
Autor: | Omen [ pn paź 22, 2012 3:48 pm ] |
Tytuł: | Re: [S123] - demontaż siłowników NIVO - poradnik |
Byłem na kanale dzisiaj i oczom nie wierzę. Ta blacha do której jest przykręcony regulator nivo jest w połowie urwana. Tak że regulator trzyma się na jednej śrubie i jest wygięty w bok. Oby tylko cięgno nie było pokrzywione. Coraz bardziej mnie to nivo denerwuje ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |