| MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
| Nadmierne spalanie gazu https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=4967 |
Strona 1 z 1 |
| Autor: | Lukasz123 [ ndz sty 25, 2004 8:49 pm ] |
| Tytuł: | Nadmierne spalanie gazu |
W w123 250, gaznik, pali okolo 36 L gazu na 100 km Co moze byc przyczyna? Sprawdzane juz bylo : Cisnienie w cylindrach - OK Glowica po remoncie generalnym - OK Zaplon - OK Szczelnosc instalacji - OK Parownik - tez chyba OK (czy ewentualnie za maly parownik do tej pojemnosci ma wplyw na spalanie ? ) Mikser - OK Z rury wydechowej wydostaje sie zapach gazu wymieszany z normalnymi spalinami, nie byl jeszcze na analizatorze spalin. Z gory dzieki za odpowiedzi. |
|
| Autor: | bartfoot [ ndz sty 25, 2004 9:01 pm ] |
| Tytuł: | |
Nie napisałeś, czy tak się stało nagle czy od początku instalacji gazu masz ten problem? |
|
| Autor: | Lukasz123 [ ndz sty 25, 2004 9:13 pm ] |
| Tytuł: | |
Instalacja jest juz dlugo, palil sporo ale o polowe mniej niz teraz, auto jest kolegi. |
|
| Autor: | jarecki [ ndz sty 25, 2004 9:40 pm ] |
| Tytuł: | |
witam! Mam to samo w 2litrowej 190-tce... Pali mi chyba ze 30l gazu na 100km ale moim problemem jest brak miksera |
|
| Autor: | lysy2 [ pn sty 26, 2004 10:56 am ] |
| Tytuł: | |
faktycznie wina mozna obarczyc zbyt maly doplyw powietrza to moze byc filtr lub nietylko (inne zabrudzenia i przytkania) jak jest zbyt malo tlenu, to aby uzyskac odpowiednie parametry spalania (mocy silnika) jest pobierana wieksza ilosc paliwa (LPG) |
|
| Autor: | jarecki [ pn sty 26, 2004 4:14 pm ] |
| Tytuł: | |
dopowiem jeszcze ze pytalem sie kolegi... i on mial ten sam silnik w tej samej kaście co ty i mowi ze w miescie potrafil mu wzial duzo ponad 20l... Takze te spalanie jesli jest mowa o miescie... moze byc z przyczyny brudnego filtra... Proponuje go chociaz obejrzec jesli nie chcesz wymieniac od razu... |
|
| Autor: | misiek [ pn sty 26, 2004 6:32 pm ] |
| Tytuł: | |
lysy2 pisze: faktycznie wina mozna obarczyc zbyt maly doplyw powietrza
to moze byc filtr lub nietylko (inne zabrudzenia i przytkania) jak jest zbyt malo tlenu, to aby uzyskac odpowiednie parametry spalania (mocy silnika) jest pobierana wieksza ilosc paliwa (LPG) ... i to bez wzgledu od rodzaju zasilania (benzyna, olej, LPG) A jak ksztaltuje sie zuzycie benzyny? |
|
| Autor: | Lukasz123 [ pn sty 26, 2004 11:02 pm ] |
| Tytuł: | |
benzyna w normie, tylko z gazem cos nie tak |
|
| Autor: | lysy2 [ wt sty 27, 2004 10:37 am ] |
| Tytuł: | |
sam sobie odpowiedziales na pytanie... winna jest instalacja LPG teraz dojdz (pokolei) co jest przyczyna... |
|
| Autor: | Marcin S [ wt sty 27, 2004 12:44 pm ] |
| Tytuł: | |
30litrów gazu w silniku 2,5L Jak pali tyle gazu / pewnie gaźnkowe zasilanie..... To zbytnio nei ma co się przecież posuć, instalacja jest tak banalnie prosta ....... 1) butla - butle jest butle nie ma co tu pisać 2) elektrozawór i filtr gazu - jeśli silnik nei chce się wkręcać na obroty, jest mulowatu, i jakiś inny , jak by ktoś mu wydech przytkał - filterek do wymiany cena od 2,5zł za Lovato , no do.... zależy jaka instlacja, do BRC ok 12zł 3) elektrozawór przy parowniku, chyba się nigdy nei psuje
4) parownik, jak poszła membrama ( zależy od parownika, najczęsciej bardziej opłaca się kupić parownik z rozbitka , bo membramy od 100-200zł - ale nei pamiętam do jakich parowników) to możesz mieć najróżniejsze historie, Membramy mogą ztwardnieć, pali ile u się chce... i ogolnie głupieje...
5) no i sławetne pokretełko na przewodzie gumowym prowadzącym już rozprężony gaz do podkładki pod filt powietrza.... jak go zabardzo odkręcisz - to pali ile mu pozwolisz, ale do pewnej granicy - potem już nei chce gadać , jak za mał mu odkręcisz to jest mulowaty i MB nei podobny
no i podkładka pod filt powietrza - "na gażnik", ona się chyba nigdy nei psuje - bo nie ma jak
jak pali aż tyle, to go przykręc tą srobą , co idzie od parownika do podkładki.... w lewo - powinny troche spadać obroty, lub jak jest zabardzo odkręcony zaczną roznąć, a potem opadać..... jak zabardzo opadną, to w parowniku jest takie pokrętełko z boku , do wolnych obrotów ( u mnie działa w BRC, a w lovato ni cholery ) , pokręć takżeby wkręcić , i juz będziesz miał wolne obroty, jak dla mnei 2,5L powinno palić nei więcej niż 15L LPG, bo jeśłi 2,3 pali ok 12L po mieście - i wcale ne jestem powolny , to te 300ml w tż czy w tamtą to nie powinno mieć znaczenia .... prawie ta sama pojemnośc A 30L to 230E spali ale jadąc ze średnią prędkościa ponad 150km/h , ciągle przyspieszając, i jest to wykonalne
|
|
| Autor: | bronius [ czw sty 29, 2004 10:22 pm ] |
| Tytuł: | |
Miałem ten sam problem ze swojš 280ce. Palił ok. 40 litrów. Przyczynš się okazał parownik brc, który zmieniłem na lovato super i od razu lepiej... 18 litrów. pozdrawiam |
|
| Autor: | Zielony [ czw sty 29, 2004 10:38 pm ] |
| Tytuł: | |
Hej. U mnie jest taki sam silnik M123 (2.5L, gaźnik Solex4A1) i zamontowana jest dość stara i prymitywna instalacja LPG Lovato. W ciągu 3 lat obserwacji zauważyłem, że spalanie zimą w mieście waha sie od 19-21 l. Okazało się ze latem też jest podobnie. Jeśli chodzi o taki duży przepał to u mnie było podobnie gdy "stwardniały" membrany w parowniku gdyż nie były nigdy wymieniane. Użycie zestawu naprawczego (2 membrany + "grzybek" zaworka) poprawiło znacząco stan tj. wróciłem do spalania ok.20L w mieście. |
|
| Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+01:00 |
| Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |
|