MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:32 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 06, 2010 11:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Witam.
Na wstepie sorry, ze ponownie odgrzewam tematy, ale nie udalo mi sie znalezc odpowiedzi (jeszcze).
Chodzi o chlodzenie silnika.. (motor 300d, 3cia seria).

Sprawa wygląda następująco:
w ciepłe dni - jak beczka jedzie ustawowe 90km/h -- temperatura = 90.
Jak jedzie łamiąc przepisy , (100+km/h) temperatura rośnie do 100+ stopni.
Gdy zwolnie do 80 km/h -> 80-85 stopni.
To samo w korkach - temp. silnika skacze, dopiero gdy rusze - jest pożądane osiemdziesiąt pare stopni. Dodam może jeszcze obserwacje takową, że załączenie kompresora klimy powoduje również skok temp. silnika (w góre).

Cóż to może być za powód takiej a nie innej pracy układu chłodzenia silnika ?
Wczesniej (nizsze temp. otoczenia) nie było takich problemów.

- Czyżby to termostat nie otwierał się "do końca" ?
- A może zawalona chłodnica ? (wąż doprowadzający czynnik do chłodnicy gorący)


btw - kiedy powinien załączać dodatkowy wentylator (?) (nr 5 z ponizszego rysunku)
Załącznik:
chlodzix.gif
chlodzix.gif [ 36.04 KiB | Przejrzano 940 razy ]

po odpaleniu kompresora ?

Z gory dzieki za odpowiedz,

pozdro

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: śr lip 07, 2010 9:04 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
tito pisze:
Sprawa wygląda następująco:
w ciepłe dni - jak beczka jedzie ustawowe 90km/h -- temperatura = 90.
Jak jedzie łamiąc przepisy , (100+km/h) temperatura rośnie do 100+ stopni.
Gdy zwolnie do 80 km/h -> 80-85 stopni.


A nie wyjmowałeś ostatnio licznika? Wygląda jakby ktoś linkę prędkościomierza podłączył do termometru.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
Post: śr lip 07, 2010 12:50 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Sprawdź, działanie visca (grzanie w korkach), oraz temperaturę węży chłodnicy i samej chłodnicy (może jest zakamieniona).

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: śr lip 07, 2010 1:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
pompa starciła wydajność lub chłodnica przepustowość .
Tak sobie przynajmniej myślę :roll:

Jak wyciągniesz termostat na dwa dni i nie będzie zmian to znaczy że jest O.K.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Post: śr lip 07, 2010 1:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
hmmm... no bo termostat odpada jak waz gorny jest goracy , prawda ? ;)

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: śr lip 07, 2010 10:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 23, 2009 10:40 pm
Posty: 434
Najczęściej albo wiatrak kręci się za wolno, albo chłodnica zapchana albo i to i to. Obie rzeczy można naprawić samemu.

_________________
Skoro nie można być uniwersalnym i wiedzieć wszystkiego, co się da wiedzieć o wszystkim, to trzeba wiedzieć wszystkiego po trochu. O wiele bowiem piękniej jest wiedzieć coś ze wszystkiego, niż wiedzieć wszystko o jednym.


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 1:10 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 12, 2008 10:45 pm
Posty: 243
Lokalizacja: [EZG] Smardzew k. zgierza
tito pisze:
hmmm... no bo termostat odpada jak waz gorny jest goracy , prawda ? ;)


nie, płyn leci z góry na dol i ten z dołu wpuszcza termostat do silnika wiec przewód możesz mieć ciepły górny ale dolny na pewno będzie lodowaty, u mnie przynajmniej tak było i winowajca okazał się termostat który się nie otwierał, proponuje zacząć od tego (wydatek 30zl zamiennik 65 oryginał), ja osobiście (jak i kilku moich znajomych "od starych aut") nie widziałem nigdy tak zapchanej chłodnicy żeby aż przepływu w niej nie było który powodowałby gotowanie się silnika (najwyżej silnik łapał 5-10 stopni większa temperaturę)

acha, termostat najprościej wyeliminujesz wyjmując go i przejeżdżając się bez niego, jak silnik znowu się przegrzeje to znaczy ze to nie termostat, a jak będzie niedogrzany to termostat, poza tym w garnku z gotującą się woda możesz sprawdzić czy się otwiera czy nie

_________________
w123 300D '83


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 6:51 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
ja obstawiam Visco. Sprawdź czy działa.
Na koniec wydmuchaj komary z obu chłodnic, bo pewnie nieźle są zawalone.
Dotknij dolnego węża, jak gorący to termostat OK.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: czw lip 08, 2010 7:32 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
ok, glupie pytanie. :)
Jak sprawdzic czy dziala visco ? (kiedys byl nieznaczny luz na wiatru gdy byl wylaczony sprzet - teraz jest "na sztywno")
A dolny wąż jak jest gorący to jest ok ?
No w sumie, jakby nie otworzył się termostat to chłodnica by schłodziła wode z dolnego węża,true ?

pozdro

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl