MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:34 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lip 09, 2010 11:33 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Witam, dawno nic nie zepsułem i nadeszła pora :)

Poszukując przyczyn różnych dolegliwości auta, stwierdziłem, że co jak co,
ale fabrycznie na pewno cięgna, popychacze i mocowania sterowania przepustnicą nie były tak pogięte :) U nas pół skoku pedału gazu to było
wybieranie luzów i krzywizn, a przy pełnym wdepnięciu przepustnica stała nie
w pionie, tylko powiedzmy jakąś 1/4 od pionu.
Rozmontowałem, poprostowałem. Auto zaczęło zdrowo reagować na wciskanie
gazu i wszystko byłoby ok, ale zmiana ustawień cięgien idących do przepustnicy
spowodowała także zmianę ustawień "odnogi" idącej do skrzyni.
Efek jest taki, że skrzynia działa trochę jak w trybie S - ciągnie biegi do
wysokich obrotów, szczególnie III. Jak przyśpieszając nawet niezbyt dynamicznie nie odpuści się na chwilę gazu, będzie wyć, a IV nie wrzuci.

Po przydługim wstępie pytanie, bo nie chce mi się metodą prób i błędów próbować: jak to podregulować na tychże cięgnach. Można je skrócić lub wydłużyć, przez co przy danym położeniu gazu cięgno idące do skrzyni będzie
w nią mniej lub bardziej wchodzić. W którą regulować, żeby nie przeciągał biegów?

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: pt lip 09, 2010 1:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Ja u siebie dosłownie troszkę, wydłużyłem cięgno (w dieslu co prawda układ cięgien jest inny), skrzynia już tak nie przeciąga i zmienia biegi bardziej płynnie.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: pt lip 09, 2010 8:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
darus pisze:
Ja u siebie dosłownie troszkę, wydłużyłem cięgno (w dieslu co prawda układ cięgien jest inny), skrzynia już tak nie przeciąga i zmienia biegi bardziej płynnie.


No i dzięki - wygląda na to, że pomogło. Wydłużyłem "poprzeczkę" idącą nad głowicą na drugą stronę. Nie tyle zmieniło to położenie cięgna w skrzyni, ile zmniejszyło luz na starcie, co powoduje, że cięgno zaczyna się poruszać od razu po naciśnięciu pedału, a nie z opóźnieniem.
W tych krótkich chwilach, gdy silnik chodzi tak, jak powinien, wygląda, że działa teraz OK.
Czyli "pomógł" :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl