MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W116 - M110] Sterowanie mechaniczne automatem
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=49776
Strona 1 z 1

Autor:  Gab [ pt lip 09, 2010 11:33 am ]
Tytuł:  [W116 - M110] Sterowanie mechaniczne automatem

Witam, dawno nic nie zepsułem i nadeszła pora :)

Poszukując przyczyn różnych dolegliwości auta, stwierdziłem, że co jak co,
ale fabrycznie na pewno cięgna, popychacze i mocowania sterowania przepustnicą nie były tak pogięte :) U nas pół skoku pedału gazu to było
wybieranie luzów i krzywizn, a przy pełnym wdepnięciu przepustnica stała nie
w pionie, tylko powiedzmy jakąś 1/4 od pionu.
Rozmontowałem, poprostowałem. Auto zaczęło zdrowo reagować na wciskanie
gazu i wszystko byłoby ok, ale zmiana ustawień cięgien idących do przepustnicy
spowodowała także zmianę ustawień "odnogi" idącej do skrzyni.
Efek jest taki, że skrzynia działa trochę jak w trybie S - ciągnie biegi do
wysokich obrotów, szczególnie III. Jak przyśpieszając nawet niezbyt dynamicznie nie odpuści się na chwilę gazu, będzie wyć, a IV nie wrzuci.

Po przydługim wstępie pytanie, bo nie chce mi się metodą prób i błędów próbować: jak to podregulować na tychże cięgnach. Można je skrócić lub wydłużyć, przez co przy danym położeniu gazu cięgno idące do skrzyni będzie
w nią mniej lub bardziej wchodzić. W którą regulować, żeby nie przeciągał biegów?

Gab

Autor:  darus [ pt lip 09, 2010 1:15 pm ]
Tytuł:  Re: [W116 - M110] Sterowanie mechaniczne automatem

Ja u siebie dosłownie troszkę, wydłużyłem cięgno (w dieslu co prawda układ cięgien jest inny), skrzynia już tak nie przeciąga i zmienia biegi bardziej płynnie.

Autor:  Gab [ pt lip 09, 2010 8:31 pm ]
Tytuł:  Re: [W116 - M110] Sterowanie mechaniczne automatem

darus pisze:
Ja u siebie dosłownie troszkę, wydłużyłem cięgno (w dieslu co prawda układ cięgien jest inny), skrzynia już tak nie przeciąga i zmienia biegi bardziej płynnie.


No i dzięki - wygląda na to, że pomogło. Wydłużyłem "poprzeczkę" idącą nad głowicą na drugą stronę. Nie tyle zmieniło to położenie cięgna w skrzyni, ile zmniejszyło luz na starcie, co powoduje, że cięgno zaczyna się poruszać od razu po naciśnięciu pedału, a nie z opóźnieniem.
W tych krótkich chwilach, gdy silnik chodzi tak, jak powinien, wygląda, że działa teraz OK.
Czyli "pomógł" :)

Gab

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/