MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W116 - M110] Sterowanie mechaniczne automatem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=49776 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | Gab [ pt lip 09, 2010 11:33 am ] |
Tytuł: | [W116 - M110] Sterowanie mechaniczne automatem |
Witam, dawno nic nie zepsułem i nadeszła pora ![]() Poszukując przyczyn różnych dolegliwości auta, stwierdziłem, że co jak co, ale fabrycznie na pewno cięgna, popychacze i mocowania sterowania przepustnicą nie były tak pogięte ![]() wybieranie luzów i krzywizn, a przy pełnym wdepnięciu przepustnica stała nie w pionie, tylko powiedzmy jakąś 1/4 od pionu. Rozmontowałem, poprostowałem. Auto zaczęło zdrowo reagować na wciskanie gazu i wszystko byłoby ok, ale zmiana ustawień cięgien idących do przepustnicy spowodowała także zmianę ustawień "odnogi" idącej do skrzyni. Efek jest taki, że skrzynia działa trochę jak w trybie S - ciągnie biegi do wysokich obrotów, szczególnie III. Jak przyśpieszając nawet niezbyt dynamicznie nie odpuści się na chwilę gazu, będzie wyć, a IV nie wrzuci. Po przydługim wstępie pytanie, bo nie chce mi się metodą prób i błędów próbować: jak to podregulować na tychże cięgnach. Można je skrócić lub wydłużyć, przez co przy danym położeniu gazu cięgno idące do skrzyni będzie w nią mniej lub bardziej wchodzić. W którą regulować, żeby nie przeciągał biegów? Gab |
Autor: | darus [ pt lip 09, 2010 1:15 pm ] |
Tytuł: | Re: [W116 - M110] Sterowanie mechaniczne automatem |
Ja u siebie dosłownie troszkę, wydłużyłem cięgno (w dieslu co prawda układ cięgien jest inny), skrzynia już tak nie przeciąga i zmienia biegi bardziej płynnie. |
Autor: | Gab [ pt lip 09, 2010 8:31 pm ] |
Tytuł: | Re: [W116 - M110] Sterowanie mechaniczne automatem |
darus pisze: Ja u siebie dosłownie troszkę, wydłużyłem cięgno (w dieslu co prawda układ cięgien jest inny), skrzynia już tak nie przeciąga i zmienia biegi bardziej płynnie. No i dzięki - wygląda na to, że pomogło. Wydłużyłem "poprzeczkę" idącą nad głowicą na drugą stronę. Nie tyle zmieniło to położenie cięgna w skrzyni, ile zmniejszyło luz na starcie, co powoduje, że cięgno zaczyna się poruszać od razu po naciśnięciu pedału, a nie z opóźnieniem. W tych krótkich chwilach, gdy silnik chodzi tak, jak powinien, wygląda, że działa teraz OK. Czyli "pomógł" ![]() Gab |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |