MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lip 10, 2010 9:56 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Witam
Może ktoś z kolegów mi pomoże i odpowie mi na pytanie:
Czy kontrolka świec wolnogrzejnych po ich nagrzaniu wyłącza się i tym samym świece przestają grzać czy grzejemy w tym silniku świece ile chcemy trzymając cięgno w pozycji grzania. Jednym słowem czy w tym silniku jest coś w rodzaju przekaźnika czy termostatu względnie jakiegoś czujnika który to rozłącza?

_________________
w 124 2.0 D 1986r.
w 123 2.4 D 1977r.
wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 10:09 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 24, 2009 2:51 pm
Posty: 70
Podłącze sie pod pytanie, mam 240d już z szybkogrzejnymi świecami, wszystkie świece sprawne, dobrze grzeją, auto pali po 5s grzania ale kontrolka od świec świeci przez ok 30s i gaśnie wraz z pstryknięciem w przekaźniku od swiec, co jest nie tak że tak długo świeci?

_________________
__________________

Polonez Atu Plus gazownia `99 -ex
MB W123 240D

only RWD !


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 10:39 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
w tych starszych palonych z cięgna nie ma żadnego przekaźnika można grzać ile się chce chyba ze masz założone świece nowego typu (paluszki) szybko grzewcze ja osobiście zakładałem te starego typu (agrafki) które trzeba grzać tak nie więcej niż 30 sekund

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Post: sob lip 10, 2010 11:30 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
kampfhundnr1
Cytuj:
Czy kontrolka świec wolno grzejnych po ich nagrzaniu wyłącza się i tym samym świece przestają grzać czy grzejemy w tym silniku świece ile chcemy trzymając cięgno w pozycji grzania. Jednym słowem czy w tym silniku jest coś w rodzaju przekaźnika czy termostatu względnie jakiegoś czujnika który to rozłącza?

TAK PRAWIDŁOWO PO ZAGRZANIU ŚWIEC , OBOJĘTNIE CZY TO WOLNEGO GRZANIA ,CZY SZYBKIEGO REAGOWANIA ;KONTROLKA GAŚNIE WRAZ Z CHARAKTERYSTYCZNYM KLIKNIĘCIEM PRZEKAŻNIKA TERMICZNEGO (+-3 sek) KTÓRY TO ODŁANCZA PRĄD NA ŚWIECE.CHYBA ŻE UW PRZEKAŹNIK JUŻ NIE DZIAŁA JAK POWINIEN ,WTEDY MOŻESZ REGULOWAĆ TEN CZAS HEBLEM SAM CZYLI PODCIĄGAJĄC GO DO MOMENTU KIEDY ZAPALI SIĘ KONTROLKA ŚWIEC ODLICZ DO 15 SEKUND SPRÓBUJ ZAPALIĆ, WIADOMO GORĄCY SILNIK PALISZ OD RAZU; ZIMNY DAJ MU 15-20 SEKUND W ZIMIE NAWET 25 SEK RAZY 2 ,JEŻELI SA TO ŚWIECE WOLNEGO REAGOWANIA I PALONY NA TZW NA HEBEL
bluesimon
Cytuj:
ż z szybkogrzejnymi świecami, wszystkie świece sprawne, dobrze grzeją, auto pali po 5s grzania ale kontrolka od świec świeci przez ok 30s i gaśnie wraz z pstryknięciem w przekaźniku od swiec, co jest nie tak że tak długo świeci?

jeżeli są to świece tzw paluszki nie łączone spiralką tylko każdy kabel oddzielnie do świecy to czasami już po 5 s silnik zapali a świece dalej są grzane przez przekaźnik ale powinieneś poczekać jak zgaśnie I USŁYSZYSZ CHARAKTERYSTYCZNE KLIKNIECIE COŚ JAK AWARYJNE TYLKO ZE TU JEST TYLKO RAZ ,dopiero odpalać,ponieważ szybko wypalą ci się świece.A NA PYTANIE ;
Cytuj:
co jest nie tak że tak długo świeci
????
nic po prostu przekaźnik rozłańcza się po ich nagrzaniu

JEŻELI KONTROLKA ŚWIEC GAŚNIE PO ZAPALENIU SILNIKA I PO CHWILI ZAPALA SIĘ CZY NAWET PODCZAS JAZDY TO NA PEWNO KTÓRAŚ ZE ŚWIEC JEST SPALONA.MOŻNA TO ŁATWO SPRAWDZIĆ ;
PRZY ŚWIECACH GRUBYCH ŁĄCZONYCH SPIRALKA (WOLNO GRZEJNYCH) WYCIĄGAMY WSZYSTKIE I ŁĄCZĄC TAK SAMO WSZYSTKIE RAZEM SPIRALKAMI SPRAWDZAMY POD NAPIĘCIEM 12V PONIEWAŻ ŚWIECE TE MAJĄ COŚ KOŁO 3V NAPIĘCIA I SPRAWDZAJĄC JE POJEDYŃCZO MOŻNA JE SPALIĆ
,A NATOMIAST TZW,,PALUSZKI (SZYBKIEGO REAGOWANIA) ŁĄCZONE KAŻDA ODDZIELNIE PRZEWODEM MAJA JUŻ NAPIĘCIE 12V WIEC MOżNA JE SPRAWDZAĆ POJEDYŃCZO POD AKUMULATOREM .
JEŻELI TEST ŚWIEC WYJDZIE POPRAWNIE WINA LEŻY W PRZEKAŹNIKU GRZANIA


kala2191
Cytuj:
w tych starszych palonych z cięgna nie ma żadnego przekaźnika można grzać ile się chce

i kupować świec ile się chce,średnio 20-30- szt raz na zmianę oleju [hihi]
NO ja się nie spotkałem jeszcze z jakim kolwiek mercedesem ,który nie ma tego typu rozwiązanie jak przekaźnik grzania świec(poza benzynowym) nawet w tych najstarszych mercach na chebel był najbardziej prymitywny który miał nawinięta spirale termiczna ze stycznikiem jak (regulator napięcia) osadzona na płytce bakielitowej z porcelanowymi podkładkami(stosowany przy grubych świecach ,,wolnych'') a wyłączanie go po zagrzaniu słyszałeś nawet przy włączonym radio [zlosnik] ,,No chyba że jakieś nowatorskie rozwiązania" rodem z Wołgi i Uaza - nie obrażajac tej świetnej radzieckiej technologii

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: ndz lip 11, 2010 9:24 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
REKIN-M5 pisze:
PRZEKAŹNIK JUŻ NIE DZIAŁA JAK POWINIEN ,WTEDY MOŻESZ REGULOWAĆ TEN CZAS HEBLEM SAM CZYLI PODCIĄGAJĄC GO DO MOMENTU KIEDY ZAPALI SIĘ KONTROLKA ŚWIEC ODLICZ DO 15 SEKUND SPRÓBUJ ZAPALIĆ, WIADOMO GORĄCY SILNIK PALISZ OD RAZU; ZIMNY DAJ MU 15-20 SEKUND W ZIMIE NAWET 25 SEK RAZY 2 ,JEŻELI SA TO ŚWIECE WOLNEGO REAGOWANIA I PALONY NA TZW NA HEBEL


Tak też myślałem i tak robię. Fajnie by było jak by ktoś wkleił fotę na której byłoby widać podłączenie świec wolnogrzejnych. Bo przewody i spiralki u mnie są chyba o.k. ale jest jeszcze jakiś czujnik w bloku silnika od którego idzie jeden kabel do świec i tu nie jestem pewien czy nie powinno tam być jeszcze jednego przewodu. Wieczorem dam fotkę jak to wygląda u mnie. Może ktoś będzie wiedział czy jest o.k.

_________________
w 124 2.0 D 1986r.

w 123 2.4 D 1977r.

wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: ndz lip 11, 2010 10:47 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Dokładnie,wrzuć fotkę ,to będziemy wiedzieć o czym mowa

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Post: ndz lip 11, 2010 11:05 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Obrazek

_________________
w 124 2.0 D 1986r.

w 123 2.4 D 1977r.

wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: ndz lip 11, 2010 11:16 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sty 28, 2010 5:51 pm
Posty: 171
u mnie żadnego przekaźnika nie ma tylko te spirale

_________________
http://www.polskajazda.pl/Motocykle/SHL/M11/33264
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/91539
http://www.polskajazda.pl/Samochody/Mercedes/W123/113186
http://www.youtube.com/watch?v=KRBP2xoDsw0


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl