MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 23, 2025 6:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna
Autor Wiadomość
Post: sob lip 17, 2010 7:17 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Szanowni koledzy czy ktoś wie gdzie można kupić simering wału korbowego do beczki i ile biorą w warsztacie za wymianę tego cuda ?

_________________
w 124 2.0 D 1986r.
w 123 2.4 D 1977r.
wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: sob lip 17, 2010 7:46 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
W sklepie motoryzacyjnym średniej klasy.
W ASO itp.
Wymiana nie tania gdyż trzeba zdemontować skrzynię i trochę się pobawić.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: sob lip 17, 2010 10:13 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
THC pisze:
Wymiana nie tania gdyż trzeba zdemontować skrzynię

Zaszło nieporozumienie . Olej cieknie z przodu silnika. Z za największego kółka na którym chodzi pasek klinowy. Nie wiem czy oddać to do warsztatu czy umorusać sobie samemu łapy. Dlatego pytam o przypuszczalny koszt. Może ktoś się orientuje?

_________________
w 124 2.0 D 1986r.

w 123 2.4 D 1977r.

wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: ndz lip 18, 2010 8:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Dwa lata temu za uszczelniacz płaciłem 35,- Cena zbliżona w ASO i w innych sklepach. Ciekawostką finansową jest natomiast pierścień dystansowy - 137,86 polskich złotych. Jest to normalny, prosty walec, o odpowiedniej twardości i wymiarach, ale nie występuje zamiennik. Jeżeli ten pierścień nie był jeszcze wymieniany, to można go obrócić, aby simering pracował na części niewyrobionej. Wymianę można zrobić samodzielnie. Potrzebny jest ściągacz do koła zamachowego. Pozostałe narzędzia normalne, jakie są w garażu. Robiłem to pierwszy raz i nie było problemów. Oczywiście trzeba zdemontować chłodnicę.


Na górę
Post: ndz lip 18, 2010 9:33 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Zdjąć chłodnicę to można w 5 min. To żaden problem. Widzę że gorzej będzię z kołem zamachowym. Bo nie posiadam owego ściągacza. Z tego co zrozumiałem to tuleja jest za simeringiem a przed łożyskiem ?

_________________
w 124 2.0 D 1986r.

w 123 2.4 D 1977r.

wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: ndz lip 18, 2010 10:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Ja nie pisałem, że chłodnica to problem, tylko, że trzeba ją wyjąć. Simering pracuje na tulejce i z czasem wyżłobi rowek. Wymiana samego uszczelniacza niewiele wówczas daje. Warto więc tulejkę wymienić, albo - jak pisałem - obrócić, jeżeli już kiedyś nie była obrócona i nie posiada dwóch wyżłobień od simeringa. Ściągacza o tym wymiarze też nie miałem, więc go kupiłem. Czasem może się przydać do innych rzeczy.


Na górę
Post: ndz lip 18, 2010 12:35 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Zastanawiam się jakie mam szanse bez ściągacza.
A propos w/w ściągacza to jest to typowy który np. trzema łapami chwyta za krawędź koła a śruba opiera się o oś wału. Czy jakiś inny ?

_________________
w 124 2.0 D 1986r.

w 123 2.4 D 1977r.

wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: ndz lip 18, 2010 1:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Ja kupiłem ściągacz dwuramienny z regulowanym wysuwem każdej łapy. Bez ściągacza nie radzę.


Na górę
Post: pn lip 19, 2010 7:44 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
o.K. ściągacz będę miał.A simering już mam. Chciałem zapytać jeszcze czy trzeba zablokować wał żeby nic tam się nie przesunęło względem koła zamachowego czy coś w tym rodzaju. Czy po ściągnięciu koła pasowego trzeba jeszcze zdemontować dalszy element wykonany chyba ze staliwa na którym są oznaczenia (podziałka). Czy ten element jest może integralną częścią koła pasowego które będę ściągał. Proszę o wskazówki. Bo nie chciałbym czegoś sp....dolić.

_________________
w 124 2.0 D 1986r.

w 123 2.4 D 1977r.

wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: pn lip 19, 2010 11:34 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 03, 2006 2:06 pm
Posty: 89
Lokalizacja: Tczew
Ja osobiście nigdy nic nie blokowałem, ale może robiłem błąd. Zostawiałem samochód na jakimś wyższym biegu, podklinowany z obu stron, aby odkręcić centralną śrubę mocującą właśnie ten element z podziałką. Z natury jest ona mocno dokręcona, warto zaopatrzyć się w solidny klucz 27. Koła pasowe nie są jedną całością z tym ciężarkiem z podziałką, są do niego przykręcone na 3/6 imbusowych śrub.
Po odkręceniu tej centralnej śruby, a przed zdjęciem elementu z podziałką trzeba sprawdzić i ewentualnie zaznaczyć wzajemne położenie czopu wału korbowego i tego ciężarka, aby przy montażu nie założyć go odwróconego o 180 stopni, bo potem będą problemy np z ustawieniem zapłonu.

_________________
W210 2.2 D 96'
W201 2.0 D 90'
W201 2.5 DT 91'
plus 2 inne wynalazki z silnikami MB ;)


Na górę
Post: sob lip 24, 2010 11:46 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lis 07, 2009 3:54 pm
Posty: 40
Uszczelniacz wymieniony. Dzięki wszystkim za pomocne wskazówki.

P.s. tulei dystansowej którą mógłbym obrócić nie zlokalizowałem. Było coś takiego co by pod to podpadało ale to była raczej integralna część koła zębatego.

_________________
w 124 2.0 D 1986r.

w 123 2.4 D 1977r.

wcześniej był w 123 2.2 D 1978r.


Na górę
Post: śr sty 04, 2012 9:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Odświeżę temat: Czy w celu wymiany simeringu z przodu wału trzeba odkręcić skrzynię korbową od silnika, czy da się go wyciągnąć i założyć bez tej operacji?
I przy okazji- jakim momentem powinna być dokręcona śruba trzymająca koło pasowe? (ta duża na klucz 27)


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 5:43 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Skrzyni korbowej nie trzeba odkręcać od silnika. Trzeba się trochę pobawić z wydobyciem uszczelniacza.


Na górę
Post: czw sty 05, 2012 9:02 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Dzięki :)


Na górę
Post: sob sty 07, 2012 1:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob maja 23, 2009 1:33 am
Posty: 77
Lokalizacja: Południowe okolice Warszawy
desperado pisze:
I przy okazji- jakim momentem powinna być dokręcona śruba trzymająca koło pasowe? (ta duża na klucz 27)


Jaki masz silnik?
Według dokumentacji MB w M110 500-600 nM

_________________
'76 Mercedes-Benz 123.023 240D
'02 Mercedes-Benz 203.216 C270CDI
'03 VW Golf 1.9TDI Basis bez niczego

"Lepiej 5 minut później, niż 50 lat za wcześnie"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ]  Przejdź na stronę 1 2 Następna

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 29 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl