MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W123] uszczelniacz wału korbowego
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=49915
Strona 1 z 2

Autor:  kampfhundnr1 [ sob lip 17, 2010 7:17 pm ]
Tytuł:  [W123] uszczelniacz wału korbowego

Szanowni koledzy czy ktoś wie gdzie można kupić simering wału korbowego do beczki i ile biorą w warsztacie za wymianę tego cuda ?

Autor:  THC [ sob lip 17, 2010 7:46 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

W sklepie motoryzacyjnym średniej klasy.
W ASO itp.
Wymiana nie tania gdyż trzeba zdemontować skrzynię i trochę się pobawić.

Autor:  kampfhundnr1 [ sob lip 17, 2010 10:13 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

THC pisze:
Wymiana nie tania gdyż trzeba zdemontować skrzynię

Zaszło nieporozumienie . Olej cieknie z przodu silnika. Z za największego kółka na którym chodzi pasek klinowy. Nie wiem czy oddać to do warsztatu czy umorusać sobie samemu łapy. Dlatego pytam o przypuszczalny koszt. Może ktoś się orientuje?

Autor:  Jawu [ ndz lip 18, 2010 8:48 am ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

Dwa lata temu za uszczelniacz płaciłem 35,- Cena zbliżona w ASO i w innych sklepach. Ciekawostką finansową jest natomiast pierścień dystansowy - 137,86 polskich złotych. Jest to normalny, prosty walec, o odpowiedniej twardości i wymiarach, ale nie występuje zamiennik. Jeżeli ten pierścień nie był jeszcze wymieniany, to można go obrócić, aby simering pracował na części niewyrobionej. Wymianę można zrobić samodzielnie. Potrzebny jest ściągacz do koła zamachowego. Pozostałe narzędzia normalne, jakie są w garażu. Robiłem to pierwszy raz i nie było problemów. Oczywiście trzeba zdemontować chłodnicę.

Autor:  kampfhundnr1 [ ndz lip 18, 2010 9:33 am ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

Zdjąć chłodnicę to można w 5 min. To żaden problem. Widzę że gorzej będzię z kołem zamachowym. Bo nie posiadam owego ściągacza. Z tego co zrozumiałem to tuleja jest za simeringiem a przed łożyskiem ?

Autor:  Jawu [ ndz lip 18, 2010 10:52 am ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

Ja nie pisałem, że chłodnica to problem, tylko, że trzeba ją wyjąć. Simering pracuje na tulejce i z czasem wyżłobi rowek. Wymiana samego uszczelniacza niewiele wówczas daje. Warto więc tulejkę wymienić, albo - jak pisałem - obrócić, jeżeli już kiedyś nie była obrócona i nie posiada dwóch wyżłobień od simeringa. Ściągacza o tym wymiarze też nie miałem, więc go kupiłem. Czasem może się przydać do innych rzeczy.

Autor:  kampfhundnr1 [ ndz lip 18, 2010 12:35 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

Dzięki za wyczerpującą odpowiedź. Zastanawiam się jakie mam szanse bez ściągacza.
A propos w/w ściągacza to jest to typowy który np. trzema łapami chwyta za krawędź koła a śruba opiera się o oś wału. Czy jakiś inny ?

Autor:  Jawu [ ndz lip 18, 2010 1:00 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

Ja kupiłem ściągacz dwuramienny z regulowanym wysuwem każdej łapy. Bez ściągacza nie radzę.

Autor:  kampfhundnr1 [ pn lip 19, 2010 7:44 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

o.K. ściągacz będę miał.A simering już mam. Chciałem zapytać jeszcze czy trzeba zablokować wał żeby nic tam się nie przesunęło względem koła zamachowego czy coś w tym rodzaju. Czy po ściągnięciu koła pasowego trzeba jeszcze zdemontować dalszy element wykonany chyba ze staliwa na którym są oznaczenia (podziałka). Czy ten element jest może integralną częścią koła pasowego które będę ściągał. Proszę o wskazówki. Bo nie chciałbym czegoś sp....dolić.

Autor:  kuba_tcz [ pn lip 19, 2010 11:34 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

Ja osobiście nigdy nic nie blokowałem, ale może robiłem błąd. Zostawiałem samochód na jakimś wyższym biegu, podklinowany z obu stron, aby odkręcić centralną śrubę mocującą właśnie ten element z podziałką. Z natury jest ona mocno dokręcona, warto zaopatrzyć się w solidny klucz 27. Koła pasowe nie są jedną całością z tym ciężarkiem z podziałką, są do niego przykręcone na 3/6 imbusowych śrub.
Po odkręceniu tej centralnej śruby, a przed zdjęciem elementu z podziałką trzeba sprawdzić i ewentualnie zaznaczyć wzajemne położenie czopu wału korbowego i tego ciężarka, aby przy montażu nie założyć go odwróconego o 180 stopni, bo potem będą problemy np z ustawieniem zapłonu.

Autor:  kampfhundnr1 [ sob lip 24, 2010 11:46 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

Uszczelniacz wymieniony. Dzięki wszystkim za pomocne wskazówki.

P.s. tulei dystansowej którą mógłbym obrócić nie zlokalizowałem. Było coś takiego co by pod to podpadało ale to była raczej integralna część koła zębatego.

Autor:  desperado [ śr sty 04, 2012 9:32 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

Odświeżę temat: Czy w celu wymiany simeringu z przodu wału trzeba odkręcić skrzynię korbową od silnika, czy da się go wyciągnąć i założyć bez tej operacji?
I przy okazji- jakim momentem powinna być dokręcona śruba trzymająca koło pasowe? (ta duża na klucz 27)

Autor:  Jawu [ czw sty 05, 2012 5:43 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

Skrzyni korbowej nie trzeba odkręcać od silnika. Trzeba się trochę pobawić z wydobyciem uszczelniacza.

Autor:  desperado [ czw sty 05, 2012 9:02 pm ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

Dzięki :)

Autor:  w0wacik [ sob sty 07, 2012 1:52 am ]
Tytuł:  Re: [W123] uszczelniacz wału korbowego

desperado pisze:
I przy okazji- jakim momentem powinna być dokręcona śruba trzymająca koło pasowe? (ta duża na klucz 27)


Jaki masz silnik?
Według dokumentacji MB w M110 500-600 nM

Strona 1 z 2 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/