MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=49942 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | wojtasR [ pn lip 19, 2010 11:31 am ] |
Tytuł: | [w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E |
Witam, Trochę walczę ze swoją skrzynią i jej ogólnym szarpaniem: Objawy: Skrzynia szarpie przy zmianie biegów oraz przy załączaniu N->D. - oprócz przysiadania auta przy załączeniu czuć wyraźne szarpnięcie. Brak szarpnięcia przy załączaniu N->R - auto się elegancko i delikatnie unosi. Stwierdzony brak luzów w przeniesieniu napędu - wał, główka mostu oraz półosie ok. Szarpnięciu (N->D) towarzyszy stuknięcie - wydaje się, że w okolicach skrzyni (bliżej przodu skrzyni). Co było zrobione: W obrębie skrzyni podstawa: Wymiana oleju i filtru. Regulacja modulatora z mierzeniem vacumetrem podciśnienia sterującego. Regulacja na cięgnach - to już nie dotyczyło szarpania - po prostu za wcześnie zmieniała. Stan oleju mierzony na rozgrzanym włączonym silniku i wrzuconym P poprawny. Objaw mniej wyczuwalny przy zimnym oleju. Ogólnie skrzynia pracuje prawidłowo: - zmienia biegi w odpowiednich momentach. - wsteczny załącza się bez większej zwłoki Wiem, że rozwiązaniem może być podmiana skrzyni, jednak jedną używkę to ja już mam. A może to w ogóle to nie skrzynia tylko sprzęgło hydro kinetyczne, konwerter???. Może ktoś spotkał się z taką usterką i podzieli się doświadczeniami - wiem, że to taka diagnoza na odległość, ale nad tą naprawą chcę trochę pomyśleć nim wpakuję się w koszta. Nie jest to jakoś strasznie dokuczliwe ale jednak szkoda układu przeniesienia napędu, który jak napisałem jest w dobrym stanie. Pozdrawiam |
Autor: | ukaniu [ wt lip 20, 2010 12:07 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E |
Aby układ przeniesienia napędu ucierpiał musiało by kopać jak ogier w tył siedzenia. Na płycie sterującej jest tłumik odpowiedzialny za płynne włączanie, istnieją też inne powody i zdaje się MB wprowadzał pewne zmiany aby tą wadę zmniejszyć. Jeśli skrzynia chodzi poprawnie to koszt usunięcia tej wady przypuszczam będzie kompletnie nie opłacalny. A jeśli już to trzeba zdemontować płytę zaworową i sprawdzić w.w. łumik i układy powiązane. |
Autor: | wojtasR [ wt lip 20, 2010 12:15 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E |
Dzięki Ukaniu, Czyli reasumując problem może być gdzieś na płycie sterującej - źle działający zawór, albo już w części wykonawczej skrzyni? Swoją drogą płytę można wyciągnąć przez dekiel miski olejowej? Czy trzeba jakoś bardziej rozbierać skrzynię? Jeżeli kiedyś znajdę sobie używkę którą będę mógł się przejechać i sprawdzić to chciałbym podjąć próbę demontażu i sprawdzenia tego co mam w aucie oraz w celach hobbystyczno-edukacyjnych ![]() Pozdrawiam |
Autor: | kielbik [ wt lip 27, 2010 5:13 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E |
ukaniu pisze: Na płycie sterującej jest tłumik odpowiedzialny za płynne włączanie Czy sa tez tlumiki odpowiedzialne za poszczegolne zmiany biegow? (pisalem ci kiedys o denerwujacym szarpaniu podczas zmiany 2/3). Czy te tlumiki to spezyny wkrecane z boku plyty sterujacej?
|
Autor: | hruścik [ śr lip 28, 2010 9:58 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E |
Ja zaopatrzyłem się w zestaw profesjonalnych dodatków do oleju w skrzyni biegów i problem z szarpaniem zminimalizowałem a zmiana biegów w tej chwili -miodzio. Środki sprowadzone z USA.Efekt działania odczuwalny po ok 150km.U mnie zacinały się zaworki w płycie sterującej ale efekt działania specyfiku jest wieloraki np sam hałas dobiegający ze skrzyni jest dużo mniejszy,łagodniejsze załączanie konwertera,delikatniejsza i bardziej płynna zmiana biegów a przejechałem dopiero 50km. |
Autor: | wojtasR [ śr lip 28, 2010 10:17 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E |
Czesc Hruścik, Środki o działaniu szatańskim ![]() Samemu sprowadzałeś czy ktoś to sprowadza i da się w Polsce kupić? Pozdrawiam |
Autor: | kielbik [ śr lip 28, 2010 10:50 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E |
Nie wiem czy odwazylbym sie wlac do - badz co badz - sprawnej skrzyni jakiegos "skrzynio-doktora" (przypomina mi to troche wlewanie soku bananowego do halasujacego dyfra ![]() |
Autor: | THC [ śr lip 28, 2010 12:25 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E |
hruścik pisze: Efekt działania odczuwalny po ok 150km....... a przejechałem dopiero 50km. To co będzie po tych 150 km. ![]() ![]() ![]() |
Autor: | hruścik [ śr lip 28, 2010 1:53 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E |
Środek" Dr Tranny" 1-Instant shudder fixx 2-LUBE GARD Nie myślcie sobie ze wlałem ten specyfik ot tak sobie.Poczytałem ,popytałem i przy wymianie oleju zapodałem dwa specyfiki do skrzyni.Dla mnie poprawa bardzo odczuwalna. Można wejść na stronę producenta i poczytać .www.DrTranny.com |
Autor: | kielbik [ czw wrz 30, 2010 12:41 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E |
Tez poczytalem, porozmiawialem z importerem i zastosowalem to co hruscik. Wyssalem pol litra ATFu ze skrzyni, wlalem zawartosc "kielbaski" i butelki Lubegard i... o malo nie polakalem sie ze szczescia. Problem ze zmiana 2/3 prawie zniknal (nie zniknal zupelnie - zmiana nadal pozostala odczuwalna ale na akceptowalnym w sumie poziomie). Lekkie szarpniecia przy przelaczaniu D - N - R i z poworotem ustaly no i samochod, po wcisnieciu gazu wiecej niz do polowy wreszcie zaczal od razu ruszac z jedynki (wczesniej chwile sie zastanawial, ruszal z dwojki i dopiero po kilku sekundach redukowal na jedynke). Zaraz potem pojechalismy do Niemiec no i po przejechaniu 1000 km czar prysl ![]() ![]() |
Autor: | ukaniu [ czw wrz 30, 2010 11:50 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] problem ze skrzynia 722.4 - silnik m102 2,3E |
kielbik pisze: ukaniu pisze: Na płycie sterującej jest tłumik odpowiedzialny za płynne włączanie Czy sa tez tlumiki odpowiedzialne za poszczegolne zmiany biegow? (pisalem ci kiedys o denerwujacym szarpaniu podczas zmiany 2/3). Czy te tlumiki to spezyny wkrecane z boku plyty sterujacej?Nie zauważyłem pytania wcześniej. Tak są z boku w płycie z łumikami - ale nie znalazłem do nich numerów części aby je zamienić na próbę i sprawdzić czy pomaga w przypadku kopania. Ja w swojej skrzynce mam to samo. Czasem potrafi kopnąć mocno 1-2 i 3-4. W USA produkują takie zestawy http://www.superior-transmission.com/Product_Page.cfm?ID=20 Ale one leczą niektóre tylko wady. Jak rozmawiałem z jednym z fachowców co zjadł zęby na tych skrzyniach to polecał sprawdzić stan sprzęgieł, uszczelek toków i ustawienie wszelakich fabrycznych luzów pomiędzy tłokami a pakietami sprzęgieł czy taśmami hamulców. O ile kłopot nie wynika np z niedomagań silnika - bo jeśli w jakimś zakresie silnik generuje za mało momentu obrotowego w stosunku do podciśnienia w dolocie to nawet dobra skrzynia będzie kopała. A to czasem wynika np. z nagormadzenia nagaru na zaworach ssących czy ograniczeń/wad w wydechu. U siebie zjechałem z ciśnieniem modulacji do poziomu w którym kopanie jest prawie znośne - choć czasem jak włączę program 2 i zwalniam a skrzynia umyśli zredukować na 1 to mam kop - to też może wynikać z luzów w dyfrze - dyfer mam do bani. Wpływ luzów w przeniesnieniu napędu jest znaczny jeśl chodzi o szarpanie. |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |