MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[W108] 250se , benzyna w oleju
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=49948
Strona 1 z 1

Autor:  borko [ pn lip 19, 2010 10:52 pm ]
Tytuł:  [W108] 250se , benzyna w oleju

witam
mysle, ze przyczyn moze byc wiele, jednak kazda wskazowka sprawdzona skraca liste w poszukiwaniach przyczyny znajdowania sie benzyny w oleju silnikowym. Ostatnio wymienlem olej na nowy , zero kilometrow przejechanych ( z wyjatkiem dwoch odpalen silnika ) i wyraznie czuc benzyne , olej jest czysty, mam jednak wrazenie , ze jego lepkosc rowniez stracila swoje wlasciwosci... napewno dwie ze swiec 3 i 5 sie zalewaja a pozostale rowniez srednio sie prezentuja.
licze na wskazowki

Autor:  Gab [ czw lip 22, 2010 3:07 pm ]
Tytuł:  Re: [W108] 250se , benzyna w oleju

Wskazówki są takie, że te 2-3 świece może nie tylko zalewają ale i z tej okazji
nie palą. I to paliwo sobie elegancko leci do oleju, szczególnie jak pierścienie
też już swoje mają.
To się w zasadzie wypali, tylko musi zacząć palić :)

--
Gab

Autor:  borko [ sob lip 24, 2010 10:29 am ]
Tytuł:  Re: [W108] 250se , benzyna w oleju

Dzięki, czyli sam fakt benzyny nie jest niebezpieczny.... Bałem się , ze może poważnie rozcieczyc właściwości oleju...
Mam jeszcze jedno pytanie, czy mocne dymienie na biało ma lub może mieć rownież związek z zalewanymi swiecami ?
Czy przyczyny należy szukać w pompie wtryskowej i jej regulacji tzn układzie wtryskowym?
Zasadniczo nie na różnicy, jednak obecnie mam zamontowana pompę od w108 z silnikiem 280, oryginalna chce zregenerować .
Jeśli ktoś zna adres w Gdańsku lub Ppznaniu będę wdzięczny.
Silnik benzynowy

Autor:  barpawel [ sob lip 24, 2010 11:36 am ]
Tytuł:  Re: [W108] 250se , benzyna w oleju

cały czas czy tylko przy przegazówkach?
jesli typowy biały dym to płyn chlodzący ci sie spala
jesli lekko siwy to olej
diagnoza
uszczelka pod glowicą
pierscienie lub uszczelniacze zaworów

zobacz czy nie ubywa płynu chłodzącego jaką ma barwe czy nie robi sie duze cisnienie w układzie chłodzenia

co do nie palących swiec
walczyłem z takim objawem całą zime i wiosne
wymieniłem wszystkie swiece(poszło ze 3 komplety zanim wymieniłem pozostałe elementy układu WN) , przewody WN, kondensator, cewka, i oczywiście poprawne ustawienie w moim przypadku gaźników dało pożądany efekt

Autor:  magic23 [ sob lip 24, 2010 1:59 pm ]
Tytuł:  Re: [W108] 250se , benzyna w oleju

Białe kłęby dymu jak napisał Barpawel uszczelka pod głowicą, sprawdź to co zasugerował, a ja dodam jeszcze od siebie, że płynu chłodzącego może ubywać lub przybywać. Sprawdź pod korkiem wlewu płynu czy nie wytworzyła się maź, włóż palce do środka i poszukaj na ściankach i od góry czy nie ma mazi.

Autor:  borko [ sob lip 24, 2010 5:12 pm ]
Tytuł:  Re: [W108] 250se , benzyna w oleju

Dzięki za sugestie
Reasumujac:

Świece wymienione
Kable wysokiego Napięcia nowe
Rozdzielacz nowy
Cewka stara
Olej bez śladów płynu ( brak białej zawiesiny)
ciśnienie w układzie poprawne

Czyli pozostają pierś ienie lub wtryski
Biały dym leci cały czas a przy dodaniu gazu jest ostro...!

Autor:  MBw108 [ wt sie 10, 2010 9:44 pm ]
Tytuł:  Re: [W108] 250se , benzyna w oleju

Witam serdecznie jestem nowy więc serwus wszystkim miłośnikom aut spod gwiazdy: )

Podłączę się do tematu MAM PROBLEM ZE SWOIM ZABYTKOWYM MESIEM 280S MODEL W108 Z OSTATNIEGO ROKU PRODUKCJI CZYLI Z 1972.
OTÓŻ NA CIEPŁYM SILNIKU PRZY DEPNIĘCIU GAZU AUTO PUSZCZA DOŚĆ DUŻEGO SIWEGO DYMKA I PRZY ODPALANIU TEŻ PUŚCI ALE NIE TAK DUŻEGO JAK PRZY DEPNIĘCIU. BIERZE OLEJ TAK Z 1L NA 1000KM Z TYMŻE ZAZNACZĘ ŻE TO SILNIK 2,8 BENZYNA. POPRZEDNI WŁAŚCICIEL MÓWIŁ ŻE RAZ MU ZALAŁO ŚWIECE I MUSIAŁ JE WYMIENIĆ. POZA TYM SILNIK CHODZI MALINA BEZ ŻADNYCH STUKÓW, ŁADNIE SIĘ ZBIERA I PALI OK 15L/100KM CZYLI W NORMIE JAK NA TEN MOTOR. MOJE PYTANIE BRZMI CO TO MOŻE BYĆ CZY USZCZELNIACZE ZAWOROWE CZY MOŻE COŚ GRUBSZEGO W STYLU PIERŚCIENIE TŁOKOWE, TŁOKI ALBO GŁOWICA. ZAZNACZĘ RÓWNIEŻ ŻE PŁYN W CHŁODNICY JEST JAK NOWY, KLAROWNY I SELEDYNOWY JAK PROSTO Z BUTELKI WIĘC USZCZELKA POD GŁOWIĆĄ RACZEJ ODPADA I TERAZ SIĘ ZASTANAWIAM CZY JEST SENS ROZBIERAĆ CAŁY SILNIK I WYMIENIAĆ PIERŚCIENIE(MAM MOŻLIWOŚĆ KUPIENIA NOWEGO KOMPLETU ZA 330ZŁ) CZY LEPIEJ MOŻE ZACZĄĆ OD USZCZELNIACZY.

WIELKIE DZIĘKI ZA KAŻDĄ ODPOWIEDŹ
ŁĄCZĘ WYRAZY SZACUNKU
BARTEK

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/