MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:33 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lip 23, 2010 10:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:50 am
Posty: 228
Lokalizacja: poznań
Jak w temacie, zaobserwowałem w C123. To cewki? Brakuje jakiejś osłony?


Załączniki:
123.jpg
123.jpg [ 35.99 KiB | Przejrzano 731 razy ]
Na górę
Post: pt lip 23, 2010 10:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 20, 2003 9:51 pm
Posty: 634
Lokalizacja: Kraków,Chorzów
Witam. Pompka paliwa zapewne [oczko]


Pozdrawiam Marcin [usmiech]

_________________
MB W115 220D 71r. kiedyś automatic.
Ex:MB W115 200D. 76r
Ex:MB C123 280CE 81r.


Na górę
Post: pt lip 23, 2010 11:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Wszystko jest na swoim miejscu - niczego nie brakuje, nawet plastikowej osłony.

Zdjęcie przedstawia wspornik, w którym zamontowana jest:
pompa paliwa (do niej oprócz przewodów paliwowych, podłączone są przewody elektryczne),
akumulator ciśnienia (to ten pomiędzy zbiornikiem paliwa, a pompą paliwową)
akumulator paliwa (metalowa pucha, z której wychodzi wężyk, którym podawane jest paliwo do silnika)
filtr paliwa (pomiędzy akumulatorem paliwa, a pompą).

Założę się, że pod maską pracuje silnik na K-Jetronicu.

_________________
C123 230C '77 - Puchata
W116 450SEL '79 - Pani Bulgot


Na górę
Post: sob lip 24, 2010 12:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Patro pisze:
Wszystko jest na swoim miejscu - niczego nie brakuje, nawet plastikowej osłony.


Zgadza się, tak samo wygląda w W116. Chociaż to jakaś niezbyt udana
konstrukcja Mercedesowska - bo wszystkie te jakby nie było dość istotne
urządzenia zdają się trzymać tylko na tej plastikowej obudowie, a ona sama
trzyma się podwozia tak sobie :) U mnie w każdym razie to się dynda i ledwie wisi,
bo coś tam się ułamało, coś podgniło itp.

Z drugiej strony już tak z rok mi się wydaje, że ledwie wisi, a nie odpadło.
Więc może jednak jest solidne :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: sob lip 24, 2010 12:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob kwie 11, 2009 11:50 am
Posty: 228
Lokalizacja: poznań
Dziękuję za informacje,
w W123 280 i 200 z 1979r., nie zarejestrowałem takich wynalazków. Silnik w tym egzemplarzu to 2.3, wersja CE rocznik, chyba 82.
Pozdrawiam


Na górę
Post: sob lip 24, 2010 9:01 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
bagry4 pisze:
Dziękuję za informacje,
w W123 280 i 200 z 1979r., nie zarejestrowałem takich wynalazków. Silnik w tym egzemplarzu to 2.3, wersja CE rocznik, chyba 82.
Pozdrawiam


Nie pamiętam, czy M110 w 123 był na gaźniku, ale jeśli tamte dwa miałeś
gaźnikowe, to tego nie było, bo gaźnik sobie ciągnie pewnie zwykłą pompką
mechaniczną. Tylko wtrysk potrzebuje takich cudów.

GAb

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
Post: sob lip 24, 2010 9:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Gab pisze:
Chociaż to jakaś niezbyt udana
konstrukcja Mercedesowska - bo wszystkie te jakby nie było dość istotne
urządzenia zdają się trzymać tylko na tej plastikowej obudowie

no to chyba rzeźbione to miałeś. Zestaw pompy trzyma specjalna obejma metalowa, co więcej, jest ona mocowana do podłogi przez gumowe tulejki, które tłumią wstrząsy ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: wt lip 27, 2010 5:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Patro pisze:
Zdjęcie przedstawia wspornik, w którym zamontowana jest:
pompa paliwa (do niej oprócz przewodów paliwowych, podłączone są przewody elektryczne),
akumulator ciśnienia (to ten pomiędzy zbiornikiem paliwa, a pompą paliwową)
akumulator paliwa (metalowa pucha, z której wychodzi wężyk, którym podawane jest paliwo do silnika)
filtr paliwa (pomiędzy akumulatorem paliwa, a pompą).
No, mnie wiecej... ;). A dokladnie jest tak:
- pompa paliwa - zgadza sie
- "akumulator cisnienia" to w rzeczywistosci tlumik drgan hydraulicznych
- "akumulator paliwa" to w rzeczywistosci akumualtor cisnienia a wezyk, ktory z niego wychodzi to przelew, ktory biegnie do trojnika na przewodzie powrotnym z rozdzielacza do zbiornika. Strona cisnieniowa tego akumulatora polaczona jest wspolnym kolektorem z zasilaniem filtra paliwa i kroccem tlocznym pompy paliwa
- filtr paliwa - zgadza sie.
Patro pisze:
Założę się, że pod maską pracuje silnik na K-Jetronicu.
Zgadza sie ;)
bagry4 pisze:
w W123 280 i 200 z 1979r., nie zarejestrowałem takich wynalazków
bo 280 i 200 takich wynalazkow po prostu nie posiadaja ;).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: wt lip 27, 2010 9:34 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 24, 2006 2:13 am
Posty: 355
Lokalizacja: Warszawa/Ostrów Maz.
Kielbik - dzięki za uściślenie nazw podzespołów. Swoje nazwy podałem posiłkując się EPC. Dla uzupełnienia załączam screenshot'a z EPC.

1. pompa paliwa (267 / 189) - Kraftstoffpumpe
2. tlumik drgan hydraulicznych (423) - Dampferbehalt
3. akumualtor cisnienia (371) - Speicher
4. filtr paliwa (210) - Kraftstofffilter

Obejmy metalowe, o których wspomniał bary123ce, mają numery 238 i 357, a gumowe tulejki tłumiące drgania 336.


Załączniki:
paliwowy.jpg
paliwowy.jpg [ 34.06 KiB | Przejrzano 562 razy ]

_________________
C123 230C '77 - Puchata

W116 450SEL '79 - Pani Bulgot
Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl