MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[W123] Problem z prędościomierzem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=50255 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | McCoy [ sob sie 07, 2010 8:34 pm ] |
Tytuł: | [W123] Problem z prędościomierzem |
Jak plaga,to plaga... Problem wygląda następująco: W trakcie wolnej jazdy ( od zera do ok. 30 km/h) wskazówka licznika skacze jak oszalała od ogranicznika do "50". Poza tym już drugi licznik kilometrów dziennych zacina się w trakcie przerzucania na pełne kilometry lub pełne dziesiątki. Po lekturze forum byłem pewien, ze to kwestia samego licznika, ale dwa z takimi samymi usterkami - no way! Co ważne - objawy nasilają się podczas wysokiej temperatury otoczenia - po wejsciu do auta, które stało na słońcu mam pewność,ze wskazówka będzie podskakiwała a licznik dziennych kilometrów będzie odmierzał tylko do "dziewiątek". Żeby było weselej, to od czasu przekładki licznika, podczas której zmieniłem nieco przebieg linki zablokowanej przez plecionkę masy, co skutecznie utrudniało wykręcenie takowej z zegarów, w samochodzie pojawiło się terkotanie dochodzące z okolic szkrzyni biegów. Nie wiem czy ma to związek, ale coś czuje, że ma... Podobno w ASB jest jakiś demontowalny mechanizm "przekładniowy" obracający linką prędościomierza - może to tak terkocze i powoduje te dziwactwa? Pomocy... Pozdrawiam! |
Autor: | magic23 [ sob sie 07, 2010 9:01 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] Problem z prędościomierzem |
Dopisuję się do pytania u mnie jest tak samo wskaźnik prędkościomierza drga przy niskiej prędkości, a licznik kilometrów zatrzymuje się na 9 z tym, że ja mam manuala. |
Autor: | THC [ sob sie 07, 2010 9:51 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] Problem z prędościomierzem |
Trzeba wymienić linkę. Zacina sie o pancerzu dlatego wskazówka skacze. Te blokady na 9 to tego w żadnym aucie nie umiałem naprawić , w 124 i 123 skończyło się na wymianie licznika. Tam jest taki jakby pionowy tryb i on wyrabia się w gnieździe staje lekko skosem i koniec na 9. |
Autor: | Kierowca bombowca [ sob sie 07, 2010 10:05 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] Problem z prędościomierzem |
Potwierdzam z tą linką bo miałem to samo. Dodam, że są dwa rodzaje końcówek przy skrzyni-tzw "płetwa" i "kwadrat". |
Autor: | McCoy [ sob sie 07, 2010 10:20 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] Problem z prędościomierzem |
OK. Linka. Da się zrobić. A jakby ktoś mi w EPC sprawdził numer linki do skrzyni 722.122 ? A co z tym mechanizmem w skrzyni i terkotaniem? Może tam się coś zacina - rozbierał ktoś? Dzięki ![]() |
Autor: | Patro [ sob sie 07, 2010 10:51 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] Problem z prędościomierzem |
McCoy pisze: Poza tym już drugi licznik kilometrów dziennych zacina się w trakcie przerzucania na pełne kilometry lub pełne dziesiątki. Po lekturze forum byłem pewien, ze to kwestia samego licznika, ale dwa z takimi samymi usterkami - no way! Jeżeli wyrobiony jest ślimak (pionowa zębatka, o której pisze THC), to można ją wymienić pobierając z innego licznika. Roboty na 15minut, jeżeli masz licznik na stole. Jeżeli ślimak nie jest zużyty, to najbardziej prawdopodobną przyczyną usterki będzie wyrobiona ośka bębenka przebiegu, z której napęd brany jest do dziennego licznika km. Można sobie z tym poradzić na dwa sposoby: 1. Rozebrać licznik na drobne i mając ośkę w ręku obsadzić ją na ostatnie kółko (jest tylko jedno, na które wchodzi ze wciskiem) na anarob, np. preparat do obsadania łożysk, lub zabezpiecznania gwintów. Kółka (bębenki z cyframi) powinny się luźno obracać na ośce, ponieważ są przesuwane za pomocą właśnie ww. kółka, które wchodzi na ośkę na wcisk. 2. Ustalić miejsce na ośce, w którym jest kółko wchodzące na wcisk i w tym miejscu, z czuciem, pocharatać je kombinerkami lub szczybcami kątowymi. Zabieg ten sprawi, że kółko znów wejdzie na oś z pewnym oporem. Reszta czynności, tak jak w pkt. 1 Być może opis wygląda trochę zagmatwanie, jednak po rozebraniu licznika, łatwo skojarzyć co i jak. Na wspomnianej ośce jest przymocowana na stałe ślimacznica, którą napędza ślimak, o którym wspomniał THC. Ze ślimacznicy, poprzez ośkę napęd przenoszony jest na kółko przesuwające bębenku cyfrowe. Jeżeli oś wyrobiła się, mechanizm poradzi sobie z przesuwaniem jednej cyfry. Przy dwóch, lub trzech występuje nieco zwiększony opór, co sprawia, że oś zaczyna ślizgać się i cały mechanizm staje dęba. |
Autor: | McCoy [ sob sie 07, 2010 11:03 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] Problem z prędościomierzem |
Patro pisze: Być może opis wygląda trochę zagmatwanie, jednak po rozebraniu licznika, łatwo skojarzyć co i jak. Opis jest zrozumiałny nawet dla mnie ![]() Pozdro! |
Autor: | kala2191 [ ndz sie 08, 2010 9:06 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] Problem z prędościomierzem |
zgadzam się w 100% z Patro miałem to samo i zrobiłem też tak tyle że ja w miejscu tego trybu sklepałem trochę te osikę i jest dobrze dodam jeszcze że ten tryb jest metalowy tak do jasności |
Autor: | voytas [ ndz sie 08, 2010 9:09 pm ] |
Tytuł: | Re: [W123] Problem z prędościomierzem |
McCoy pisze: A co z tym mechanizmem w skrzyni i terkotaniem? Może tam się coś zacina - rozbierał ktoś? Linka się wysunęła ze skrzyni i dlatego wskazówka skacze... U mnie terkotało w zegarach bo z tej strony nie sięgała do końca ![]() |
Autor: | optymizer [ pn sie 09, 2010 4:21 am ] |
Tytuł: | Re: [W123] Problem z prędościomierzem |
a u mnie drgała bo była za mocno dokręcona do licznika, jak wyjmowane były zegary i później linka została wkręcona delikatniej skakanie skończyło się ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |