Przełożenie dyfra łatwo sobie wyobrazic i odpowiedziec na pytanie czy będzie wolniejszy czy szybszy. Wyobraź sobie rower i bieżnię 7 zębową z tyłu. Z przodu łańcuch na najmniejszej zębatce z tyłu na największej . Im z tyłu większa zebatka prowadzi łańcuch, tym wyższa cyfra po przecinku w dyferencjale. Z tego wynika, że 3.69 bedzie pracował jak największa zębatka, a 2.65 jak najmniejsza. Na wysokiej cyfrze mamy dobre przyspieszenie, silne auto ale mała V max. Na niskiej cyfrze mamy odwrotnie. Dlatego im mocniejszy silnik tym nizszy dyfer. 126 500 ma 2.24 123 200D 3.69 to chyba najwolniejszy dyfer, chodzi o V max.
3,54 był w każdej 280 do listopada 1977 roku.
_________________ W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI C219 320 CDI
|