MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[w123] 300D chłodnica oleju - problem https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=50919 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | tito [ pn wrz 13, 2010 11:05 pm ] |
Tytuł: | [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
Witam, tak jak w temacie i na ponizszych zdjeciach. Przy demontażu takie coś zastałem: GÓRA: DÓŁ: Chciałem zapytać, co w takich sytuacjach sie robi ? Z gory dzieki za odpowiedzi, pozdrawiam |
Autor: | bary123ce [ czw wrz 16, 2010 1:12 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
kupuje się nową, albo używkę z nieruszanymi wężami. |
Autor: | tito [ pt wrz 17, 2010 9:35 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
No, w zasadzie kupno nowej - na pewno zalatwilo by problem ![]() Postanowilismy jednak wykonac taki manewr: Testy szczelnosci na 6bar - ok. Pozdrawiam |
Autor: | kielbik [ pt wrz 17, 2010 9:42 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
Typowa usterka tych chlodnic. Tak jak napisal bary - najlepiej w przypadku koniecznosci demontazu odkrecic weze przy obudowie filtra oleju a tych przy chlodnicy nie ruszac. I takiej tez szukac uzywki. Ile kosztowala naprawa? |
Autor: | DJ MAKU [ sob wrz 18, 2010 7:55 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
Nie widzę za dobrze na tej fotce, ale mam nadzieję, że to nie 'Poxilina', no chyba, że to tylko doraźnie, na czas poszukiwania zastępczej... |
Autor: | tito [ sob wrz 18, 2010 8:44 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
DJ MAKU pisze: ale mam nadzieję, że to nie 'Poxilina' Ja tez mam taka nadzieje ![]() Ten nowo wytoczony króciec widoczny na powyzszym zdjeciu, został wspawany. |
Autor: | kudłaty [ ndz wrz 19, 2010 12:14 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
Jaki jest numer części wybity na tej chłodnicy? |
Autor: | tito [ ndz wrz 19, 2010 12:26 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
<- wie ktos moze co to "J2" tam robi ? ![]() Kielbik, koszt roboty: 100,- pln |
Autor: | kielbik [ ndz wrz 19, 2010 1:28 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
tito pisze: <- wie ktos moze co to "J2" tam robi ? ![]() |
Autor: | Kulka [ ndz wrz 19, 2010 7:31 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
Ja przerabiałem to samo, koszt wytoczenia króćca 20zł, koszt spawania 40zł + jeden dzień czasu. |
Autor: | Stomek [ pn wrz 20, 2010 4:54 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
Przerabialem jakis czas temu. Pan wytoczyl i wspawal metalowe redukcje- trwalsze od aluminiowego gwintu. Niestety jest to czesta przypadlosc tych chlodnic. Przy okazji targowania ceny za usluge dowiedzialem sie , ze Pan taniej nie odda chlodnicy niz... bo identyczne sa montowane jako chlodnice oleju w LDV i kosztuja 450zl nowe oraz w jakis sprzetach budowlanych. Dobre info zwrotne, jakby ktos chcial nowa ![]() |
Autor: | howser [ ndz paź 10, 2010 6:16 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
Ja własnie ma do wymiany chlodnice oleju ![]() Ma ktos z was jakis patent jak odkrecic przewody co by nie uszkodzić gwintu? |
Autor: | kielbik [ pt paź 15, 2010 7:28 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
howser pisze: Ja własnie ma do wymiany chlodnice oleju Jak masz do wymiany chlodnice to nie ma problemu bo przy rozkrecaniu uszkodzeniu ulegna aluminiowe krocce chlodnicy a nie stalowe srubunki przewodow ![]() Ma ktos z was jakis patent jak odkrecic przewody co by nie uszkodzić gwintu? ![]() Niezaleznie od tego wymontowalbym chlodnice w sposob opisany powyzej (razem z przewodami) a potem sprobowal rozkrecic reszte "po dobroci" wczesnie nagrzawszy odpowiednio polaczenie za pomoca malego planika na propan-butan. |
Autor: | howser [ pn paź 18, 2010 9:20 am ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
kielbik pisze: Jak masz do wymiany chlodnice to nie ma problemu bo przy rozkrecaniu uszkodzeniu ulegna aluminiowe krocce chlodnicy a nie stalowe srubunki przewodow . Niezaleznie od tego wymontowalbym chlodnice w sposob opisany powyzej (razem z przewodami) a potem sprobowal rozkrecic reszte "po dobroci" wczesnie nagrzawszy odpowiednio polaczenie za pomoca malego planika na propan-butan. Całe szczęscie udało sie odkrecic bez uszkodzenia gwintu. Nowa chlodnica jest zamontowana i poki co nie cieknie ![]() |
Autor: | DJ MAKU [ pn paź 18, 2010 7:36 pm ] |
Tytuł: | Re: [w123] 300D chłodnica oleju - problem |
Czytałem ten temat i zastanawiałem się kiedy i ja będę musiał się zmierzyć z podobnym problemem, no i mam już odpowiedź... W piątek zauważyłem plamę na miejscu gdzie stało auto, otwieram maskę i okazuję się, że chłodnica 'puściła' w górnej części rdzenia. Można to ewentualnie naprawić, czy już tylko skup złomu? Na dodatek przy okazji odkręcania przewodów od obudowy filtra szlag trafił górną rurkę, ale to akurat średni problem, bo tam jest M22x1.5, czyli pasuje klasyczny polski wąż hydrauliczny np. od kombajnu Bizon ![]() |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |