MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 4:50 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn wrz 13, 2010 11:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Witam,
tak jak w temacie i na ponizszych zdjeciach.

Przy demontażu takie coś zastałem:

GÓRA:
Obrazek

DÓŁ:
Obrazek

Chciałem zapytać, co w takich sytuacjach sie robi ?

Z gory dzieki za odpowiedzi,
pozdrawiam

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: czw wrz 16, 2010 1:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
kupuje się nową, albo używkę z nieruszanymi wężami.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 9:35 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
No, w zasadzie kupno nowej - na pewno zalatwilo by problem :)

Postanowilismy jednak wykonac taki manewr:

Obrazek

Testy szczelnosci na 6bar - ok.

Pozdrawiam

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: pt wrz 17, 2010 9:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Typowa usterka tych chlodnic. Tak jak napisal bary - najlepiej w przypadku koniecznosci demontazu odkrecic weze przy obudowie filtra oleju a tych przy chlodnicy nie ruszac. I takiej tez szukac uzywki.

Ile kosztowala naprawa?

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: sob wrz 18, 2010 7:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Nie widzę za dobrze na tej fotce, ale mam nadzieję, że to nie 'Poxilina', no chyba, że to tylko doraźnie, na czas poszukiwania zastępczej...

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Post: sob wrz 18, 2010 8:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
DJ MAKU pisze:
ale mam nadzieję, że to nie 'Poxilina'

Ja tez mam taka nadzieje ;-)

Ten nowo wytoczony króciec widoczny na powyzszym zdjeciu, został wspawany.

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2010 12:14 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: pn lis 28, 2005 9:51 am
Posty: 627
Lokalizacja: RBR ;-)
Jaki jest numer części wybity na tej chłodnicy?

_________________
Nie mam już Mercedes :-(


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2010 12:26 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Obrazek
<- wie ktos moze co to "J2" tam robi ? :)

Kielbik, koszt roboty: 100,- pln

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2010 1:28 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
tito pisze:
Obrazek
<- wie ktos moze co to "J2" tam robi ? :)
Nic, to moze byc oznaczenie dostawcy lub kod daty produkcji badz transzy dostawy.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: ndz wrz 19, 2010 7:31 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob sty 20, 2007 1:26 pm
Posty: 139
Lokalizacja: Krakoff
Ja przerabiałem to samo, koszt wytoczenia króćca 20zł, koszt spawania 40zł + jeden dzień czasu.

_________________
W126 300SDL "Lucy"
W123 240TD Zimowóz RIP


Na górę
Post: pn wrz 20, 2010 4:54 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
Przerabialem jakis czas temu. Pan wytoczyl i wspawal metalowe redukcje- trwalsze od aluminiowego gwintu. Niestety jest to czesta przypadlosc tych chlodnic. Przy okazji targowania ceny za usluge dowiedzialem sie , ze Pan taniej nie odda chlodnicy niz... bo identyczne sa montowane jako chlodnice oleju w LDV i kosztuja 450zl nowe oraz w jakis sprzetach budowlanych. Dobre info zwrotne, jakby ktos chcial nowa ;)

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
Post: ndz paź 10, 2010 6:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Ja własnie ma do wymiany chlodnice oleju :(

Ma ktos z was jakis patent jak odkrecic przewody co by nie uszkodzić gwintu?

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: pt paź 15, 2010 7:28 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
howser pisze:
Ja własnie ma do wymiany chlodnice oleju :(

Ma ktos z was jakis patent jak odkrecic przewody co by nie uszkodzić gwintu?
Jak masz do wymiany chlodnice to nie ma problemu bo przy rozkrecaniu uszkodzeniu ulegna aluminiowe krocce chlodnicy a nie stalowe srubunki przewodow ;).
Niezaleznie od tego wymontowalbym chlodnice w sposob opisany powyzej (razem z przewodami) a potem sprobowal rozkrecic reszte "po dobroci" wczesnie nagrzawszy odpowiednio polaczenie za pomoca malego planika na propan-butan.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 9:20 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
kielbik pisze:
Jak masz do wymiany chlodnice to nie ma problemu bo przy rozkrecaniu uszkodzeniu ulegna aluminiowe krocce chlodnicy a nie stalowe srubunki przewodow .
Niezaleznie od tego wymontowalbym chlodnice w sposob opisany powyzej (razem z przewodami) a potem sprobowal rozkrecic reszte "po dobroci" wczesnie nagrzawszy odpowiednio polaczenie za pomoca malego planika na propan-butan.


Całe szczęscie udało sie odkrecic bez uszkodzenia gwintu. Nowa chlodnica jest zamontowana i poki co nie cieknie [usmiech]

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: pn paź 18, 2010 7:36 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz wrz 13, 2009 10:40 pm
Posty: 621
Lokalizacja: pogranicze DLW i DJE
Czytałem ten temat i zastanawiałem się kiedy i ja będę musiał się zmierzyć z podobnym problemem, no i mam już odpowiedź...

W piątek zauważyłem plamę na miejscu gdzie stało auto, otwieram maskę i okazuję się, że chłodnica 'puściła' w górnej części rdzenia. Można to ewentualnie naprawić, czy już tylko skup złomu?


Na dodatek przy okazji odkręcania przewodów od obudowy filtra szlag trafił górną rurkę, ale to akurat średni problem, bo tam jest M22x1.5, czyli pasuje klasyczny polski wąż hydrauliczny np. od kombajnu Bizon :)

_________________
Samochody się psują. Nasze rzadziej niż inne.
'87 300TDT & '88 300TDT & '90 300TDT


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl