MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 1:33 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw paź 14, 2010 9:01 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Wybaczcie chaotyczny tytuł ale nie wiem co się dzieje i jak to skutecznie streścić. Zatem zacznę od początku.

Winowajcą jest 200D z 1983r. Uprzedzając fakty - zawsze przeze mnie zalewany na stacji z rozpoznawalnym logo a nie z kanistra pod garażem Miecia co spuszcza paliwo z koparki.

Ostatnimi czasy silnik zaczął mi pracować nie równo - zarówno zimny jak i rozgrzany. Wykazywał też opory przed allegrowym "odpalaniem od strzała". Po uruchomieniu, przez pierwsze kilka sekund/metrów totalnie nie miał mocy a potem, jako się rzekło, pracował nie równo, miał tendencje do drgawek i szarpania. Mocy było pod dostatkiem (brzmi to jak czerstwy żart w przypadku 200D ale chyba wiecie o co chodzi).

Wymieniłem oba filtry paliwa. Czarny był zapaćkany. Ten pierwszy nie był przeźroczysty jak Bóg przykazał tylko miał jakąś kremową obudowę więc nie wiem co tam siedziało. Wymieniłem też wężyki prowadzące z filtrów do pompy. Podpomopowałem mini pompką i w końcu zagadał i od tego czasu pracował jak nówka.

Dzisiaj jednak znów odmówił posłuszeństwa. Zapalił, chwilę pochodził po czym zakaszlał, zadławił się i zdechł. Odpalić już nie chciał. Wymieniłem znów filtr przeźroczysty (ten pierwszy) bo zebrał sie tam jakiś syf ale to nie pomogło.

Dlaczego zdechł? Zebrał jakiś syf z baku i znów się zapchał?

Dlaczego po wymianie filtra nie odpalił? Zapowietrzył się?

Da radę jakoś przeczyścić układ paliwa?

Jak pozbyć się powietrza z układu?

O ile jest to problem z filtrami/syfem z baku a nie z pompa czy wtryskiwaczami...

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
Post: czw paź 14, 2010 11:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Pamiętaj że w baku też jest filtr. Dostęp do niego jest od dołu samochodu. Wykręcenie jest dosyć problematyczne. Nie ma jednak pewności, że wyczyszczenie tego filtra załatwi sprawę. Może spróbuj podpiąć mu karnister bezpośrednio pod silnik. Jak będzie chodził to będziesz miał pewność, że warto paprać się z filtrem w baku. Możliwe też, że się nie odpowietrzył do końca. Popompuj go jeszcze, odpal, przygazuj.

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
Post: czw paź 14, 2010 3:55 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Jeszcze raz spróbuj dobrze odpowietrzyć. Jeżeli to nie pomoże sprawdź gdzie zatrzymuje sie paliwo, czy dochodzi do filtra głównego i czy z niego wychodzi, ewentualnie tak jak podpowiada kolega zrób eksperyment z karnistrem. Jeżeli eksperyment z karnistrem nie zadziała, może to swiadczyc o uszkodzeniu pompki zasilającej. Jeżeli to zadziała pozostaje czyszczenie smoka w zbiorniku. ale tak sobie myslę, że może odpowietrzenie zbiornika jest zatkane, można spróbować odkręcić korek wlewu.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
Post: czw paź 14, 2010 7:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 30, 2006 8:20 am
Posty: 109
Lokalizacja: Stronie Śląskie
Spróbuj też ściągnąć wąż z zasilania paliwa do filtra i dmuchnij kompresorem do baku :) u mnie pomogło

_________________
Mercedes - Benz W123 OM606 Superturbo.

Ex:
Mercedes - Benz W123 230 Stromberg "79


Na górę
Post: pt paź 15, 2010 12:15 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Wykręć i przedmuchaj wszystkie śruby drążone przy filtrze paliwa. Sam filtr paliwa (główny czyli ten duży ) wykręć, obejrzyj uszczelkę czy nie ma na niej jakichś paprochów i wkręć jeszcze raz i wymień miedzianą uszczelkę pod śrubą trzymającą filtr od góry. Zobacz pod samochodem, czy nie jest zatkany przewód odpowietrzenia baku (jest przed tylną osią, powinien być zabezpieczony gumową osłoną). Sprawdź wszystkie przewody przy pompie wtryskowej, czy są szczelne. Odłącz przewód podciśnienia na górze pompy wtryskowej (może być uszkodzony zawór powietrza w stacyjce, który gasi silnik) Przy odłączonym przewodzie nie można zgasić silnika stacyjką, trzeba użyć dźwigni z napisem "stop" na pompie wtryskowej. Jeżeli to nie pomoże, to może być uszkodzona pompa paliwa , zawór zwrotny przy pompie paliwa albo przy pompie wtryskowej albo pompa wtryskowa. Może być jeszcze uszkodzona uszczelka tłoczka ręcznej pompki
(jak nie jesteś purystą, to pasuje pompka od Ursusa 360, kosztuje grosze [zlosnikok] )


Na górę
Post: pt paź 15, 2010 9:53 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 22, 2006 11:33 pm
Posty: 794
Lokalizacja: z Poznania
Cytuj:
Odłącz przewód podciśnienia na górze pompy wtryskowej (może być uszkodzony zawór powietrza w stacyjce, który gasi silnik) Przy odłączonym przewodzie nie można zgasić silnika stacyjką, trzeba użyć dźwigni z napisem "stop" na pompie wtryskowej.


też bym tak zaczął...

_________________
280 CE Automat.....,
W123 200D Miś! Pałkowy
Ex. MB 410


Na górę
Post: pt paź 15, 2010 4:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 26, 2008 8:24 am
Posty: 177
Lokalizacja: Gniezno
desperado pisze:
Jeżeli to nie pomoże, to może być uszkodzona pompa paliwa , zawór zwrotny przy pompie paliwa albo przy pompie wtryskowej albo pompa wtryskowa. Może być jeszcze uszkodzona uszczelka tłoczka ręcznej pompki
(jak nie jesteś purystą, to pasuje pompka od Ursusa 360, kosztuje grosze [zlosnikok] )


Ta pompka pasuje tylko od tego Ursusa czy od innych też podejdzie np 330?
I czy cała pompka, czy np moznaby sie posiłkowac samym tłoczkiem:

http://www.okazje.info.pl/okazja/inne/p ... hodne.html


Na górę
Post: pt paź 15, 2010 11:04 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Do 330 jest taka sama.


Na górę
Post: wt lis 16, 2010 2:39 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: sob lip 10, 2010 12:22 pm
Posty: 19
tylko filtr w baku po takich obiawach napewno to jest to mialem to samo od spodu masz śrubę odkrec ja na niej powinien byc zamontowany filtr plastikowo miedziany przedmuchaj go spręrzonym powietrzem załóż i zalej rope i lataj dalej pamietaj aby najpierw spuscic paliwo a nakoniec po przez poluzowanie zakretki na wtryskiwaczu odpowietrzyc. pozdrawiam

_________________
wojteksend
MERCEDES W123 200D 1976
MERCEDES W123 240D 1977
VW PASSAT B5 FL 1,9TDI
PEUGEOT BOXER 2,5D
MERCEDES SPRINTER 318 CDI
AUDI A6 C6 2,OTDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl