MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
Gaśnie, dławi się i nie odpala. Zapchany układ paliwowy? https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=51403 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | LiveLetDie [ czw paź 14, 2010 9:01 am ] |
Tytuł: | Gaśnie, dławi się i nie odpala. Zapchany układ paliwowy? |
Wybaczcie chaotyczny tytuł ale nie wiem co się dzieje i jak to skutecznie streścić. Zatem zacznę od początku. Winowajcą jest 200D z 1983r. Uprzedzając fakty - zawsze przeze mnie zalewany na stacji z rozpoznawalnym logo a nie z kanistra pod garażem Miecia co spuszcza paliwo z koparki. Ostatnimi czasy silnik zaczął mi pracować nie równo - zarówno zimny jak i rozgrzany. Wykazywał też opory przed allegrowym "odpalaniem od strzała". Po uruchomieniu, przez pierwsze kilka sekund/metrów totalnie nie miał mocy a potem, jako się rzekło, pracował nie równo, miał tendencje do drgawek i szarpania. Mocy było pod dostatkiem (brzmi to jak czerstwy żart w przypadku 200D ale chyba wiecie o co chodzi). Wymieniłem oba filtry paliwa. Czarny był zapaćkany. Ten pierwszy nie był przeźroczysty jak Bóg przykazał tylko miał jakąś kremową obudowę więc nie wiem co tam siedziało. Wymieniłem też wężyki prowadzące z filtrów do pompy. Podpomopowałem mini pompką i w końcu zagadał i od tego czasu pracował jak nówka. Dzisiaj jednak znów odmówił posłuszeństwa. Zapalił, chwilę pochodził po czym zakaszlał, zadławił się i zdechł. Odpalić już nie chciał. Wymieniłem znów filtr przeźroczysty (ten pierwszy) bo zebrał sie tam jakiś syf ale to nie pomogło. Dlaczego zdechł? Zebrał jakiś syf z baku i znów się zapchał? Dlaczego po wymianie filtra nie odpalił? Zapowietrzył się? Da radę jakoś przeczyścić układ paliwa? Jak pozbyć się powietrza z układu? O ile jest to problem z filtrami/syfem z baku a nie z pompa czy wtryskiwaczami... |
Autor: | Kamael [ czw paź 14, 2010 11:30 am ] |
Tytuł: | Re: Gaśnie, dławi się i nie odpala. Zapchany układ paliwowy? |
Pamiętaj że w baku też jest filtr. Dostęp do niego jest od dołu samochodu. Wykręcenie jest dosyć problematyczne. Nie ma jednak pewności, że wyczyszczenie tego filtra załatwi sprawę. Może spróbuj podpiąć mu karnister bezpośrednio pod silnik. Jak będzie chodził to będziesz miał pewność, że warto paprać się z filtrem w baku. Możliwe też, że się nie odpowietrzył do końca. Popompuj go jeszcze, odpal, przygazuj. |
Autor: | darus [ czw paź 14, 2010 3:55 pm ] |
Tytuł: | Re: Gaśnie, dławi się i nie odpala. Zapchany układ paliwowy? |
Jeszcze raz spróbuj dobrze odpowietrzyć. Jeżeli to nie pomoże sprawdź gdzie zatrzymuje sie paliwo, czy dochodzi do filtra głównego i czy z niego wychodzi, ewentualnie tak jak podpowiada kolega zrób eksperyment z karnistrem. Jeżeli eksperyment z karnistrem nie zadziała, może to swiadczyc o uszkodzeniu pompki zasilającej. Jeżeli to zadziała pozostaje czyszczenie smoka w zbiorniku. ale tak sobie myslę, że może odpowietrzenie zbiornika jest zatkane, można spróbować odkręcić korek wlewu. |
Autor: | kamikadze [ czw paź 14, 2010 7:50 pm ] |
Tytuł: | Re: Gaśnie, dławi się i nie odpala. Zapchany układ paliwowy? |
Spróbuj też ściągnąć wąż z zasilania paliwa do filtra i dmuchnij kompresorem do baku ![]() |
Autor: | desperado [ pt paź 15, 2010 12:15 am ] |
Tytuł: | Re: Gaśnie, dławi się i nie odpala. Zapchany układ paliwowy? |
Wykręć i przedmuchaj wszystkie śruby drążone przy filtrze paliwa. Sam filtr paliwa (główny czyli ten duży ) wykręć, obejrzyj uszczelkę czy nie ma na niej jakichś paprochów i wkręć jeszcze raz i wymień miedzianą uszczelkę pod śrubą trzymającą filtr od góry. Zobacz pod samochodem, czy nie jest zatkany przewód odpowietrzenia baku (jest przed tylną osią, powinien być zabezpieczony gumową osłoną). Sprawdź wszystkie przewody przy pompie wtryskowej, czy są szczelne. Odłącz przewód podciśnienia na górze pompy wtryskowej (może być uszkodzony zawór powietrza w stacyjce, który gasi silnik) Przy odłączonym przewodzie nie można zgasić silnika stacyjką, trzeba użyć dźwigni z napisem "stop" na pompie wtryskowej. Jeżeli to nie pomoże, to może być uszkodzona pompa paliwa , zawór zwrotny przy pompie paliwa albo przy pompie wtryskowej albo pompa wtryskowa. Może być jeszcze uszkodzona uszczelka tłoczka ręcznej pompki (jak nie jesteś purystą, to pasuje pompka od Ursusa 360, kosztuje grosze ![]() |
Autor: | Monter [ pt paź 15, 2010 9:53 am ] |
Tytuł: | Re: Gaśnie, dławi się i nie odpala. Zapchany układ paliwowy? |
Cytuj: Odłącz przewód podciśnienia na górze pompy wtryskowej (może być uszkodzony zawór powietrza w stacyjce, który gasi silnik) Przy odłączonym przewodzie nie można zgasić silnika stacyjką, trzeba użyć dźwigni z napisem "stop" na pompie wtryskowej. też bym tak zaczął... |
Autor: | RychuTaryfiarz [ pt paź 15, 2010 4:21 pm ] |
Tytuł: | Re: Gaśnie, dławi się i nie odpala. Zapchany układ paliwowy? |
desperado pisze: Jeżeli to nie pomoże, to może być uszkodzona pompa paliwa , zawór zwrotny przy pompie paliwa albo przy pompie wtryskowej albo pompa wtryskowa. Może być jeszcze uszkodzona uszczelka tłoczka ręcznej pompki (jak nie jesteś purystą, to pasuje pompka od Ursusa 360, kosztuje grosze ![]() Ta pompka pasuje tylko od tego Ursusa czy od innych też podejdzie np 330? I czy cała pompka, czy np moznaby sie posiłkowac samym tłoczkiem: http://www.okazje.info.pl/okazja/inne/p ... hodne.html |
Autor: | desperado [ pt paź 15, 2010 11:04 pm ] |
Tytuł: | Re: Gaśnie, dławi się i nie odpala. Zapchany układ paliwowy? |
Do 330 jest taka sama. |
Autor: | wojteksend [ wt lis 16, 2010 2:39 pm ] |
Tytuł: | Re: Gaśnie, dławi się i nie odpala. Zapchany układ paliwowy? |
tylko filtr w baku po takich obiawach napewno to jest to mialem to samo od spodu masz śrubę odkrec ja na niej powinien byc zamontowany filtr plastikowo miedziany przedmuchaj go spręrzonym powietrzem załóż i zalej rope i lataj dalej pamietaj aby najpierw spuscic paliwo a nakoniec po przez poluzowanie zakretki na wtryskiwaczu odpowietrzyc. pozdrawiam |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |