MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz lip 27, 2025 3:09 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob paź 23, 2010 5:36 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Hej
Proszę o radę zorientowanych. Kupiłem sworznie górnych wahaczy, w pudełku są też śruby , podkładki spręzynujące i nakrętki. Moja wątpliwość jest następująca. Są to zwykłe nakrętki a nie samoblokujące. Czy to aby dobry pomysł przykręcać sworzeń taką nakrętką? Czy to bezpieczne?

Pytanie pomocnicze:
a) czy podkładki sprężynujące pod nakrętkę, czy pod śrubę? W komplecie są tylko 3.
b) Nakrętką do góry, czy do dołu?

Pytania wynikają stąd że oryginalnie te sworznie są przynitowane, a jak wiadomo poza fabryką ponowne zanitowanie nie wchodzi w grę.

PS.
Twardość śrub to 10 (z hakiem) rozumiem że wystarczająca. Jakby nie patrzeć to one zdrowo obrywają.

Z góry dzięki za pomoc.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Post: sob paź 23, 2010 8:29 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Wymieniałem te sworznie w mojej 115 [swiety] fajna robota i szybka,nakrętki od góry z podkładką dawałem bo jakoś tak mi się wydawało najlepiej.Sam zobacz po zdjęciu koła jak się tam wszystko rusza i o co może wadzić.

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
Post: sob paź 23, 2010 10:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Śruba w klasie 10(z hakiem :) ) wystarczy
podkładka pod nakrętkę,
dawniej nie było nakrętek samokontrujących .podkładka sprężynowa lub zębata była zabezpieczeniem przed odkręceniem.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Post: sob paź 23, 2010 11:40 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Dzięki Panowie za podpowiedzi. Dla pewności zakropię jeszcze klejem do gwintów ;-) Jutro dalszy ciąg walki. W planie są poduchy przedniej belki, tuleje wahaczy przód (dół już zrobiony), sworznie, podpora drążka kierowniczego, końcówki drążków, amortyzator układu kierowniczego, gumy stabilizatora. Zobaczymy jak wyjdzie czasowo, nie wierze że wszystko jutro skończe ;-) choć kto wie. Najcięższy temat to tuleje z tyłu, ale to w osobnym wątku.
Jeszcze raz dzięki.

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl