MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz https://www.forum.w114-115.org.pl/ |
|
[123] Zacisk https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=51454 |
Strona 1 z 2 |
Autor: | vpiqs [ pn paź 18, 2010 10:55 am ] |
Tytuł: | [123] Zacisk |
Wczoraj ulegl awarii zacisk (tylni) stracil szczelnosc. Czy ktos juz z tym walczył? Wystarczy wymienic oring gumowy w srodku? Sprawa jest dosc pilna bo nie chce jezdzic moja qp w mrozy, a pozatym zbliza się przeglad mojego kombi (w ktorym padl owy zacisk). Po zdjeciu kola wyglada ze cieknie przy tloczku. Dzisiaj po pracy zabieram sie za denontaz zacisku i ogledziny. |
Autor: | Jawu [ pn paź 18, 2010 11:15 am ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
Inter Cars - zestaw naprawczy, ale musisz sprawdzić, jakiej firmy masz zaciski. Wbrew różnym opiniom - jak wykonasz to starannie i czysto, to musi trzymać. Powodzenia |
Autor: | vpiqs [ pn paź 18, 2010 11:20 am ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
Zaciski ATE Kupowałem juz zestawy naprawcze, ale zakladalem tylko gumki zewnetrzne (wiec reszta lezy w garazu). |
Autor: | Jawu [ pn paź 18, 2010 11:32 am ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
No to tylko do roboty ![]() Aha - mała uwaga - to nie do końca jest oring, bo w przekroju jest kwadrat. Wyciśnij tłok pedałem, zanim odkręcisz wąż, bo będą problemyz jego wydobyciem. |
Autor: | vpiqs [ pn paź 18, 2010 11:42 am ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
To juz wiem Przerabialem to 2 miesiace temu z karetka Tylko ciekaw jestem czy to bedzie wszystko, czy moze jeszcze jakas niespodzianka byc. |
Autor: | Jawu [ pn paź 18, 2010 12:24 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
Jak odpowietrznik da się obrócić, to nie powinno być żadnych niespodzianek. |
Autor: | Mietas [ pn paź 18, 2010 2:01 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
dobrze wszystko poczyść i przedmuchaj kanaliki, tłoczek powinien się świecić jak psu końcówka dobrze jest poskładać na specjalną pastę do tłoczków/cylinderków hamulcowych tłoczek po złożeniu powinien lekko się wsuwać i wysuwać powodzenia! |
Autor: | McCoy [ pn paź 18, 2010 2:16 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
Mietas pisze: dobrze wszystko poczyść i przedmuchaj kanaliki, tłoczek powinien się świecić jak psu końcówkadobrze jest poskładać na specjalną pastę do tłoczków/cylinderków hamulcowychtłoczek po złożeniu powinien lekko się wsuwać i wysuwaćpowodzenia! AMEN ![]() Dodam jeszcze od siebie: 1. Ucieczka płynu może być spowodowana wżerami na powiezchni tłoczka - wymiana gumki pomoże na "chwilę" 2. Do regeneracji zacisku należy go rozkręcić - będzie dużo łatwiej wyczyścić całość ( w zestawach naprawczych Seinsy [autofren] są nawet gumowe uszczelki pomiędzy połówki zacisku) 3. Częstym powodem zacierającego się tłoczka jest korozja na powierzchni zacisku - tej tuż nad pierścieniem gumowym ( oringiem) - fajnie, jak ma się do dyspozycji narzędzie typu "Dremel", ale papier ścierny teżdaje radę ![]() 4. Zanim wyciągniesz zacisk z auta, wypompuj tłoczki pedałem hamulca - to w razie gdybyś musiał potem używać brutalnej siły przy wyciąganiu ich w imadle. Pzdr! |
Autor: | chmielo [ pn paź 18, 2010 2:46 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
McCoy pisze: 4. Zanim wyciągniesz zacisk z auta, wypompuj tłoczki pedałem hamulca - to w razie gdybyś musiał potem używać brutalnej siły przy wyciąganiu ich w imadle. ja to robię inaczej. Blokuję wciśnięty pedał hamulca - nie trzeba wtedy odpowietrzać całego układu. Tłoczek wyciągam przy pomocy sprężonego powietrza, tylko uwaga na paluchy ![]() |
Autor: | vpiqs [ pn paź 18, 2010 5:49 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
Witam Juz po zawodach mój zacisk dokonał żywota. Jest pęknięta gładź gdzie chodzi tłoczek nad gumowym oringiem. Zostaje już tylko wymiana na inny. |
Autor: | McCoy [ pn paź 18, 2010 6:20 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
vpiqs pisze: Jest pęknięta gładź gdzie chodzi tłoczek nad gumowym oringiem.Zostaje już tylko wymiana na inny. Hm... ale tłoczek trzyma szczelność na tej gumce poniżej, więc może to wyszczerbienie czy pęknięcie nie rzutuje? |
Autor: | Mietas [ pn paź 18, 2010 7:04 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
jeżeli gładź na tłoczku jest idealna bez wżerów i pod tym "oringiem" to będzie ok ten kawałeczek od "oringu" do brzegu cylinderka nie powinien zapiec tłoczka pamiętaj tylko żeby wszystko było czyściutkie przy składaniu a cały zacisk dobrze oskrobany z rdzy, szczególnie prowadzenie klocków (klocek powinien luźno wchodzić) |
Autor: | vpiqs [ pn paź 18, 2010 8:26 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
W takim razie jutro skladam to do kupy i zobaczymy. |
Autor: | desperado [ wt paź 19, 2010 12:13 am ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
Tylko pamiętaj, że taka naprawa jest na krótką metę. Pewnie jakiś czas pojeździsz, ale korpus zacisku jest już osłabiony i raczej długo nie pociągnie |
Autor: | Mitu [ wt paź 19, 2010 9:40 pm ] |
Tytuł: | Re: [123] Zacisk |
Jeśli pękł Ci zacisk to szukaj drugiego (prawdopodobnie wystarczy tylko połówka), bo to robota bez sensu. Tak się czasem kończy wyjeżdżanie klocków do cna. ![]() Tylko obejrzyj dokładnie drugi zacisk na zamianę, bo jak ma rysę-pęknięcie na kołnierzu to sobie odpuść, gdyż przy cienkich klockach też pęknie. |
Strona 1 z 2 | Strefa czasowa UTC+02:00 |
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited https://www.phpbb.com/ |