MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz
https://www.forum.w114-115.org.pl/

[w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?
https://www.forum.w114-115.org.pl/viewtopic.php?f=24&t=51495
Strona 1 z 1

Autor:  Kamael [ śr paź 20, 2010 12:18 pm ]
Tytuł:  [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

Witam, Tak się zastanawiam - po co są te wszystkie czujniki temperatury przy silniku?

Załącznik:
DSCF6574.JPG
DSCF6574.JPG [ 123.44 KiB | Przejrzano 2969 razy ]

Załącznik:
DSCF6578.JPG
DSCF6578.JPG [ 103.8 KiB | Przejrzano 2969 razy ]


Udało mi się ustalić, że czujnik oznaczony jedynką odpowiada za sterowanie wskaźnikiem. Co z resztą? Ten oznaczony dwójką miał przerwany kabel, mimo to silnik pracował normalnie. Po co czujnik przy pompie?

Kolejna sprawa, która mnie zastanawia, to kabel z końcówką taką samą jak te od czujników temperatury, który zwisa sobie pod gaźnikiem i nie ma gdzie go podpiąć...

Załącznik:
DSCF6579.JPG
DSCF6579.JPG [ 38.04 KiB | Przejrzano 2969 razy ]


Jest on wyprowadzony z tej samej koszulki co kabel od elektrozaworu gaźnika.

Załącznik:
DSCF6580.JPG
DSCF6580.JPG [ 28.01 KiB | Przejrzano 2969 razy ]


Na razie nie mam więcej pytań. Byłbym wdzięczny, gdyby ktoś mi to wyjaśnił. Byłoby super, gdyby ktoś dysponował schematem elektrycznym do tego modelu.

Autor:  McCoy [ śr paź 20, 2010 3:28 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

Na gaźnikowym M102 to się nie do końca znam, ale :

1 - wskaźnik temeratury w zegarach
2 - czujnik temp. dla potrzeb przygotowania mieszanki paliwowo - powietrznej ( pewnie coś sie otwiera,albo zamyka ;) )
3 - termowłącznik wentylatora chłodnicy
4 - przewód prądowy do elektromagnesu wentylatora chłodnicy
5 - cholera wie co to - powinien być pin w dolnej cześci gażnika

Pzdr! ;)

Autor:  olgierdo [ pn paź 25, 2010 11:28 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

ten ostatni podlacz do podgrzewacza w kolektorze ssacym (taki talerz od spodu)

pozdrawiam

Autor:  Kamael [ pt lis 05, 2010 6:05 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

Cytuj:
5 - cholera wie co to - powinien być pin w dolnej cześci gażnika

Cytuj:
ten ostatni podlacz do podgrzewacza w kolektorze ssacym (taki talerz od spodu)


Znalazłem! Zaskoczył mnie ten podgrzewacz. 8)


Cytuj:
3 - termowłącznik wentylatora chłodnicy
4 - przewód prądowy do elektromagnesu wentylatora chłodnicy


:o No nie... Wentylatora chłodnicy nie mam i nie ma po nim śladu. Jeśli chodzi o ten elektryczny.

Elektromagnesu też nie mam. To coś jak sprzęgło wiskotyczne? Jakiś brak jest pod wentylatorem bo nie chowa się w osłonie. :(

Dzięki za pomoc.

Autor:  McCoy [ pt lis 05, 2010 6:23 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

Kamael pisze:
No nie... Wentylatora chłodnicy nie mam i nie ma po nim śladu. Jeśli chodzi o ten elektryczny.Elektromagnesu też nie mam. To coś jak sprzęgło wiskotyczne? Jakiś brak jest pod wentylatorem bo nie chowa się w osłonie. Dzięki za pomoc.


Spokojnie - bez paniki! Wszystko się jeszcze znajdzie [zlosnik] Wiatrak nigdy nie był elektryczny ) chyba,ze masz klime,to jest jeden na samym "przedzie" ale pewnie klimy nie masz i chodzi o ten podstawowy zamontowany pośrednio do koła pasowego pompy wody. W oryginale jest tak, że wiatrak kręci się swobodnie ( ma swoje własne łożysko) i nawet kiedy silnik samochodu jest włączony i ma wysokie obroty, wentylator kręci się max. 400/500 obrotów na minutę, co więcej, można go zatrzymać reką bez ryzyka amputacji palców.

Jeśli owy czujnik ( nr 3 na fotce) stwierdzi, że juz pora dochłodzić motor, to zamontowany POD KOŁEM PASOWYM POMPY WODNEJ elektromagnes, do którego idzie przewód prądowy ( nr 4 na zdjęciu ) "dociąga" i blokuje dotychczas swobodnie obracający się wiatrak do koła pasowego pomy wody, co skutkuje tym ,że wiatrak kręci się z takąsamą pręd kością obrotową jak koło pasowe pompy wody.

Sprawdź:

1:czy wiatrak kręci się swobodnie, czy już ,co często widuję, został zblokowany na stałe z kołem pasowym pompy wody.
2: czy elektromagnes "żyje" - poprzez zrobienie zwarcia we wtyczce z czujnika nr 3 na zdjęciu - po zwarciu wtyczki z masą powinno wystapić w okolicach wiatraka zjawisko elektromagnetyzmu i nawet jesli sam wiatrak jest już "na stałe",to klucz płasko-oczkowy powinno przyciągnąć ;)

Pzdr!

Autor:  Tomasz Bielsko [ ndz lip 21, 2013 6:21 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

Witam mam problem z wentylatorem chłodnicy w w123 2.3-jest taki sam elektromagnes jak u kolegi Kamael tylko u mnie sie nie załącza??? po zwarciu we wtyczce od czujnika nr 3 powinno zaskoczyć ale nic się nie dzieje??? po sprawdzeniu 4 - przewód prądowy do elektromagnesu wentylatora chłodnicy i podłączeniu do niego prądu elektromagnes działa-może przekażnik???? tylko gdzie go znajde?pod maską mam tylko od pompy paliwa< jeśli ktoś to przerabiał to [zlosnik] Pomocy

Autor:  McCoy [ ndz lip 21, 2013 9:49 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

Tomasz Bielsko pisze:
po zwarciu we wtyczce od czujnika nr 3 powinno zaskoczyć ale nic się nie dzieje???


A co z czym zwierałeś? Wtyczka jest jedno pinowa i trzeba zrobic zwarcie między wtyczką a masą.

Autor:  Tomasz Bielsko [ pn lip 22, 2013 9:26 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

U mnie wtyczka nr 3 ma 2 piny ??? i od nie idzie kabel do wtyczki od zasilania elektromagnesu wentylatora

Autor:  Tomasz Bielsko [ pn lip 22, 2013 9:27 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

Jutro zrobie fotki

Autor:  McCoy [ wt lip 23, 2013 8:44 am ]
Tytuł:  Re: [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

Może masz zamienione czujniki - gwinty w głowicy są takie same. Do elektromagnesu jest ten pękaty pojedynczy czujnik i idzie do niego pojedyncza wtyczka. Zwierasz kostkę z masą i powinno "cyknąć" w okolicach wiatraka ;)

Pzdr!

Autor:  Tomasz Bielsko [ wt lip 23, 2013 9:25 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

McCoy pisze:
McCoy
Dzięki za pomoc faktycznie u mnie ten wyżej jest od wentlatora a ten niżej ??? dwupinowy-jak na krótko podpiołem + od akumulatora to rozrusznik zaskoczył???nie wiem od czego??? a ten jedno pinowy to elektromagnes. Wykręciłem go i jest na nim oznaczenie 100" Celsjusza???? jest to jeszcze oryginał.....? wymienie na nowy i zobaczymy

Autor:  Tomasz Bielsko [ czw lip 25, 2013 10:06 pm ]
Tytuł:  Re: [w123] m102.920 - czujniki temperatury. Po co tyle tego?

To wina czujnika,dzięki za pomoc

Strona 1 z 1 Strefa czasowa UTC+02:00
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Limited
https://www.phpbb.com/